Toenemend brandstofverbruik

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
chriss

Toenemend brandstofverbruik

Ongelezen bericht door chriss »

Sinds een jaar heb ik een toenemend brandstof verbruik na afstelling van de motor CO regeling. Direct na afstellen is het verbruik 1:19 vervolgens loopt dit bij iedere tankbeurt op tot 1:11. Bij controle blijkt de CO afstelling weer veranderd te zijn.
Laatste keer medtronic gereset dit leek geholpen te hebben, maar inmiddels 900km verder opnieuw een verbruik van 1:10.
Wie herkent het probleem en wat is er aan te doen.
Van de reguliere BMW dealers krijg ik wisselende ideeen maar geen van allen heeft de diagnose. Antwoord meestal koop maar een andere.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Toenemend brandstofverbruik

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Benzineverbruik van 1:10 tot 1:11 is natuurlijk belachelijk veel voor een R1100RT! Er is dus duidelijk iets mis.. Wel erg vreemd dat de dealers er geen raad mee weten! Is er al gedacht aan de lambda sensor? Anders een keer een afspraak maken met Kenny van MSA.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Toenemend brandstofverbruik

Ongelezen bericht door HansD »

Naar Ruud Freriks in Goes (injectiespecialist) en een run op zijn proefbank doen. Binnen 20 min. Heb je waarschijnlijk je antwoord...
Inspector Gadget

Re: Toenemend brandstofverbruik

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Gebruikersavatar
Ralf
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jun 2014, 15:42
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Toenemend brandstofverbruik

Ongelezen bericht door Ralf »

Een hoog brandstof verbruik kan ook komen van een defecte brandstof drukregelaar. Als deze defect is kan de druk instelling niet meer kloppen hoger dan wel lager, bij een hogere druk zullen de injectoren meer inspuiten en is er een hoger brandstof verbruik. Heb dit probleem namelijk ook gehad bij mijn k100rs. Meet de brandstof druk op de leiding naar de injectoren deze moet 3 bar zijn. Enig probleem is dat ik het verband met het resetten van de motronic en het dan lagere brandstof verbruik,nog niet helemaal zie.
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”