Sinds een jaar heb ik een toenemend brandstof verbruik na afstelling van de motor CO regeling. Direct na afstellen is het verbruik 1:19 vervolgens loopt dit bij iedere tankbeurt op tot 1:11. Bij controle blijkt de CO afstelling weer veranderd te zijn.
Laatste keer medtronic gereset dit leek geholpen te hebben, maar inmiddels 900km verder opnieuw een verbruik van 1:10.
Wie herkent het probleem en wat is er aan te doen.
Van de reguliere BMW dealers krijg ik wisselende ideeen maar geen van allen heeft de diagnose. Antwoord meestal koop maar een andere.
Toenemend brandstofverbruik
- PaPinkelman
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
- Locatie: Stiphout
Re: Toenemend brandstofverbruik
Benzineverbruik van 1:10 tot 1:11 is natuurlijk belachelijk veel voor een R1100RT! Er is dus duidelijk iets mis.. Wel erg vreemd dat de dealers er geen raad mee weten! Is er al gedacht aan de lambda sensor? Anders een keer een afspraak maken met Kenny van MSA.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- HansD
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Toenemend brandstofverbruik
Naar Ruud Freriks in Goes (injectiespecialist) en een run op zijn proefbank doen. Binnen 20 min. Heb je waarschijnlijk je antwoord...
- Ralf
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06 jun 2014, 15:42
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Rotterdam
Re: Toenemend brandstofverbruik
Een hoog brandstof verbruik kan ook komen van een defecte brandstof drukregelaar. Als deze defect is kan de druk instelling niet meer kloppen hoger dan wel lager, bij een hogere druk zullen de injectoren meer inspuiten en is er een hoger brandstof verbruik. Heb dit probleem namelijk ook gehad bij mijn k100rs. Meet de brandstof druk op de leiding naar de injectoren deze moet 3 bar zijn. Enig probleem is dat ik het verband met het resetten van de motronic en het dan lagere brandstof verbruik,nog niet helemaal zie.