Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
koif41
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2016, 16:29
Type: Overig R-serie
Bijz: Retro-model
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door koif41 »

Beste forumleden,

Ik heb geconstateerd dat de zijstandaard schakelaar van mijn R1100R Retro uit 2001 kaduuk is. Nu heb ik al een tijd lang op internet gespeurd, maar kan niks vinden. Sowieso vind ik zeer weinig (gebruikte) onderdelen. Nu kan ik me voorstellen dat BMW soortgelijke, passende schakelaars onder andere modellen heeft geplaatst. Ik kom bijvoorbeeld steeds weer de GS tegen. Past die onder mijn model + type? Of kan ik ook ongestraft de schakelaar van haar opvolger, de 1150 plaatsen, of de RT? Geen idee. Ik hoor het graag.

Hartelijke groet,

Bas Streumer
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Wat is een R1100R retro?
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Stel jezelf gerust eens voor, waarderen wij;
viewforum.php?f=43

Je kunt het heel eenvoudig zelf uitzoeken;
Ga naar de RealOEM website, zoek daar je motor op (gebruik het VIN-nummer dan weet je 100% dat het jou motor betreft) en zoek naar de betreffende schakelaar.
Noteer dat nummer. (hint: zal waarschijnlijk onder "Various Switches" staan)
En ga dan naar RealOEM's hoofdpagina en tik dat onderdeelnummer in en je krijgt dan een overzicht welke motor-modellen krek dezelfde onderdeel gebruiken.

Want jij geeft aan een 1100R Retro te hebben, maar volgens mij is dat toch echt alleen "gewoon" de 1100R, en die werd gemaakt tot en met november 2000, en niet (meer) in 2001. ;)

Ff zoeken is het volgens mij onderdeelnummer 61 31 2 306 060 en dat is dezelfde als:
259 (R 850 GS, R 1100 GS)   (04/1993 — 07/2006)
259R (R 850 R, R 1100 R)   (09/1993 — 11/2002)
259 (R 850 RT, R 1100 RT)   (05/1994 — 11/2001)
259 (R 1100 S, R 1100 RS)   (01/1992 — 06/2001)
Gebruikersavatar
koif41
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2016, 16:29
Type: Overig R-serie
Bijz: Retro-model
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door koif41 »

Hoi Inspector Gadget,

Mmm, aparte naam... Vergeef mijn lompheid. Ik zal mij morgen even voorstellen. Ik was niet op de hoogte van deze mogelijkheid.
De motor die ik bezit, komt wel degelijk uit 2001. Of de RDW heeft dan misschien ook zitten slapen... Het betreft hier het laatste model van de R1100R in een retro uitvoering met spaakwielen i.p.v. sterwielen zonder abs (officieel heet ze geen retro, maar het is de uitvoering). Het is ook een gelimiteerde uitgave. Je zult 'm niet zo vaak tegenkomen. Ik heb er een fotolink bijgedaan.

http://images.mcn.bauercdn.com/upload/6 ... scale=down

Bedankt voor de info. Ook deze bewaar ik voor morgen.

Hartelijke groet,

Bas Streumer
Gebruikersavatar
koif41
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2016, 16:29
Type: Overig R-serie
Bijz: Retro-model
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door koif41 »

Ton1959 schreef:Wat is een R1100R retro?
Hi Ton,

Het betreft hier het laatste model van de R1100R in een retro uitvoering met spaakwielen i.p.v. sterwielen zonder abs (officieel heet ze geen retro, maar het is de uitvoering). Het is ook een gelimiteerde uitgave. Je zult 'm niet zo vaak tegenkomen. Ik heb er een fotolink bijgedaan.

http://images.mcn.bauercdn.com/upload/6 ... scale=down

Hartelijke groet,

Bas Streumer
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

koif41 schreef:... Vergeef mijn lompheid.
Dat is geen probleem, no worries. _004
koif41 schreef: ...komt wel degelijk uit 2001. Of de RDW heeft dan misschien ook zitten slapen...
Het komt inderdaad wel vaker voor dat de gegevens bij de RDW niet geheel juist en/of onvolledig zijn.
Je kunt zelf, tot op de maand nauwkeurig, de exacte product-datum controleren door de laatste 7 karakters van je VIN in te voeren op de navolgende link; (zie je gelijk welke opties af-fabriek geleverd werden)
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
Als je daar een schermafdruk maakt en hier publiceert, weten we dat ook weer. _004
koif41 schreef:.. met spaakwielen i.p.v. sterwielen zonder abs ..
Ja en nee; spaakwielen was optioneel voor alle modellen van de 11xx/850-serie, was wel weer standaard bij de overheidsversies (omdat spaakwielen een het nemen van een stoeprand beter overleven dan een sterwiel).
En ABS was optioneel op al die modellen, het was toentertijd geen wettelijke verplichting.
ABS was duur en vrij zwaar qua gewicht, mogelijk was dat 1 van de keuzes die toentertijd gemaakt werd bij de aanschaf van jou motor.
koif41 schreef:Het is ook een gelimiteerde uitgave. Je zult 'm niet zo vaak tegenkomen.
Klopt, de 1100R kom je sowieso vrij weinig tegen.
Maar Ton1959 heeft ook een 1100R, en zo te zien lijken jullie motoren heel erg op elkaar. _001
Wat BMW wel vaker deed/doet, is zogenoemde jubileum-uitvoeringen uitbrengen in beperkte oplages van de diverse modellen.
Met, zoals in dit geval, retro-kleurstellingen, mogelijk iets meer chroom hier-of-daar, et cetera.
Maar dat kan Ton1959 ongetwijfeld duiden.

De 1100R is een mooie motor die een meer pure uitstraling heeft zonder concessies te doen aan moderne technieken. _005
Niets mis mee.
Geniet!
Gebruikersavatar
koif41
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2016, 16:29
Type: Overig R-serie
Bijz: Retro-model
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door koif41 »

"Je kunt zelf, tot op de maand nauwkeurig, de exacte product-datum controleren door de laatste 7 karakters van je VIN in te voeren op de navolgende link; (zie je gelijk welke opties af-fabriek geleverd werden)
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi"

Ha Inspector,

Bedankt voor bovenstaande link, maar hij werkt niet bij mij. Reden: Request was rejected from this IP address. Nog nooit meegemaakt. Dacht dat 't lag aan mijn Macbook, maar de link laat hetzelfde bij een Windows-laptop zien. Moet 't antwoord dus ff schuldig blijven.

Hartelijke groet,

Bas
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ok, apart, misschien dat je antivirus (als je op de Windhoos & op de Mac dezelfde fabrikant gebruikt) die bewuste IP blokkeert? _001
Of je provider blokkeert die bewuste IP, dat kan ook.
Beetje afhankelijk hoe die foutmelding er exact uit ziet. (schermafdruk?)

Je kunt mij eventueel per email de laatste 7 karakters van je VIN toesturen dan zal ik in dit draadje het resultaat van die online check plaatsen.
(uiteraard geanonimiseerd)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 07 sep 2016, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik heb hetzelfde als ik deze website benader vanaf mijn werk. Reden: anonymus proxy server. Blijkbaar is het tool nogal kritisch wat dat betreft......
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Offtopic, het is goed dat moderne beveiligingsproducten hierop triggeren, want de meest kwaadwillende zaken komen nog altijd via email en websites binnen. Of het terecht is, is een 2e.

Menig bedrijf, organisatie en zelfs sommige providers, hebben web reputatie geïmplementeerd;
Dat is het actief blokkeren van websites die als niet-productief of niet-werk gerelateerd gekwalificeerd worden.
Naast het blokkeren van kwaadwillende websites, (infectie-haarden), websites die doorlinken, en zo voort.

De genoemde url is in ieder geval niet kwaadwillend, noch een besmettingshaard o.i.d.
Inspector Gadget

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En terug naar het onderwerp, van Bas z'n VIN-nummer ontvangen en door de nodige "bmw vin decoder" (via g00gle zijn er velen!) heen getrokken;

Het is dus een R1100R (model '94, chassis 407) met 80pk.
EFR: 259R

Productie-datum is 9 november 2000. (dus bijna 2001 ;) ), in Berlijn.

En met de nodige extra's;
- Kleurcode: 804 (Elfenbein Zierl Sw)
- X358 - Speciaal model
- Q423 - 2-kleuren verf
- X568 - Drivetrain Zwart
- X771 - spaakwielen

Het is inderdaad zoals aangegeven een speciale uitgave van de R1100R.

En het is een NL motor, geen import, aangezien het met NL documentatie geleverd werd.

Goed, dan weer helemaal terug naar de initiële vraag, de schakelaar van de zijstandaard;
Je zult ff moeten gaan zoeken bij de slopeRTs, aangezien dit een onderdeel die vaak kapot gaat, is de voorraad wisselend gok ik zo.

Ff zoeken bij de bekende Boonstra, kwam ik tegen: (gekozen model, rechtsboven-in: R1100S)
https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... standaard/
Ok, volledige standaard mét schakelaar, dan is het 30 euro.
De schakelaar los, als deze beschikbaar zou zijn, kost 15 euro.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door Ton1959 »

koif41 schreef:
Ton1959 schreef:Wat is een R1100R retro?
Hi Ton,

Het betreft hier het laatste model van de R1100R in een retro uitvoering met spaakwielen i.p.v. sterwielen zonder abs (officieel heet ze geen retro, maar het is de uitvoering). Het is ook een gelimiteerde uitgave. Je zult 'm niet zo vaak tegenkomen. Ik heb er een fotolink bijgedaan.

http://images.mcn.bauercdn.com/upload/6 ... scale=down

Hartelijke groet,

Bas Streumer
Dat type ken ik wel. De zwarte uitvoering is helemaal fantastisch. Je komt er inderdaad in Nederland niet veel tegen. Veel mooier die gespaakte velgen en de mooie klepdeksels. Dus meeste onderdelen zullen hetzelfde zijn als bij mijn type verwacht ik. Ik heb de schakelaar nog nooit vernieuwd bij de mijne. Maar ik rijd ook hoogstzelden in de regen dat scheelt misschien.
Gebruikersavatar
koif41
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2016, 16:29
Type: Overig R-serie
Bijz: Retro-model
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Zijstandaard-schakelaar R1100R Retro kapot

Ongelezen bericht door koif41 »

Ton1959 schreef:
koif41 schreef:
Ton1959 schreef:Wat is een R1100R retro?
Hi Ton,

Het betreft hier het laatste model van de R1100R in een retro uitvoering met spaakwielen i.p.v. sterwielen zonder abs (officieel heet ze geen retro, maar het is de uitvoering). Het is ook een gelimiteerde uitgave. Je zult 'm niet zo vaak tegenkomen. Ik heb er een fotolink bijgedaan.

http://images.mcn.bauercdn.com/upload/6 ... scale=down

Hartelijke groet,

Bas Streumer
Dat type ken ik wel. De zwarte uitvoering is helemaal fantastisch. Je komt er inderdaad in Nederland niet veel tegen. Veel mooier die gespaakte velgen en de mooie klepdeksels. Dus meeste onderdelen zullen hetzelfde zijn als bij mijn type verwacht ik. Ik heb de schakelaar nog nooit vernieuwd bij de mijne. Maar ik rijd ook hoogstzelden in de regen dat scheelt misschien.
Hi Ton,

Ja, over kleursmaak valt niet te wisten ;-). I.i.g. is deze kleur in combinatie met deze motor nog zeldzamer. Bovendien is het ook een klassieke, 'ouderwetse' kleurstelling van BMW (zie mijn gloednieuwe avatar).
BTW: ik heb het onderdeel gevonden en nog nieuw ook! Hieronder heb ik de gegevens geplaatst. Misschien ook handig voor jouw motor?

Groetjes,

Bas

1. SCHALTER (61312306060), Preis: 59,19€, Status: bestellt


Ihren aktuellen Bestellstatus können Sie jederzeit in Ihrem KFM-Kundenkonto einsehen.
Ebenso können Sie diese E-Mail-Benachrichtigungs-Einstellungen dort verändern.

--
KFM-Motorräder GmbH
Wilhelm-Conrad-Röntgen-Str. 12
D-56759 Kaisersesch

Telefon: +49 (0) 2653 / 916860
Telefax: +49 (0) 2653 / 91686290

E-mail: info@kfm-motorraeder.de
Internet: http://www.kfm-motorraeder.de
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”