Ervaring met RAM X-grip

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Louisvc
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2014, 22:17
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R 1100R van 1996
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door Louisvc »

Ik wil mijn smartphone met de RAM X-grip op mijn motor vastzetten. Het bolletje monteer ik dan in het balhoofd. Ik ben benieuwd naar de ervaringen hiermee. Of laat ik het anders vragen; blijft mijn smartphone netjes vastzitten tijdens het rijden? Het ding is waterdicht dus er hoeft geen hoesje om o.i.d.
Inspector Gadget

Re: Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb positieve ervaringen toentertijd, maar dat is absoluut geen enkele garantie!

En blijkbaar ziet RAM Mounts dat ook want er bestaat ook nog de RAM veiligheidsstrap voor X-Grip Holders;
http://www.mountingexpert.be/nl/product/ram-hol-un7tu/

Bij sommige kits/leveranciers krijg je die erbij. :$
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door bmwalter »

Blijft keurig zitten. Nadeel van de x-grip is dat ie om zijn as altijd een beetje kan draaien. Telefoon zit stevig maar niet altijd in dezelfde positie.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Louisvc
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2014, 22:17
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R 1100R van 1996
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door Louisvc »

Heb hem inmiddels gemonteerd. Dat gaat overigens niet in het balhoofd want daar zit geen gat in. Had ik even niet in de gaten. Nu heb ik een kogel op een van de bouten zitten waarmee de stuurhelften zijn gemonteerd. De telefoon zit inderdaad stevig vast in de X-grip; die valt er echt niet uit. Tomtom erop gezet voor 20 euro en rijden maar.
Inspector Gadget

Re: Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je had mogelijk de RAM Mount RAM-B-176U (http://www.rammount.com/part/RAM-B-176U) kunnen gebruiken, eventueel een combinatie van een gat in het afdek-kapje van de balhood maken.

Een andere oplossing zou de RAM® Large Gas Tank Base kunnen zijn, maar dat vind ik persoonlijk wel heel erg dicht op je, waardoor je teveel (en te lang) naar beneden moet kijken.

Heb je de RAM-B-272U (http://www.rammount.com/part/RAM-B-272U) gebruikt?
Of de "holle" RAM-bal met een gat door-en-door RAM-B-367 (http://www.rammount.com/part/RAM-B-367U) en daar de bout van de stuurhelft doorheen?

(ik vraag het ff voor de meelezers)

Denk dat je een prima oplossing gevonden hebt. _004
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Louisvc schreef:Heb hem inmiddels gemonteerd. Dat gaat overigens niet in het balhoofd want daar zit geen gat in. Had ik even niet in de gaten. Nu heb ik een kogel op een van de bouten zitten waarmee de stuurhelften zijn gemonteerd. De telefoon zit inderdaad stevig vast in de X-grip; die valt er echt niet uit. Tomtom erop gezet voor 20 euro en rijden maar.

Dat je geen gebruik maakt van Waze... dat is een top navigatie app voor nop. Overigens is voor het rijden van routes Scenic ook een aanrader.

Ik heb overigens een iBolt houder voor mijn iPhone 6, hiermee kan ik gelijk opladen. (De iBolt is te krijgen voor de verschillende merken telefoons).

Groet, Wouter

Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik had hem zo ook zo bevestigd
sized_DSC04326.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Louisvc
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2014, 22:17
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R 1100R van 1996
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Ervaring met RAM X-grip

Ongelezen bericht door Louisvc »

Inderdaad via de "holle kogel" op een van de bouten waarmee de rechter helft van het stuur vast zit.

Off topic. @wouter, ik gebruik TomTom omdat ik daarmee heel eenvoudig routes kan downloaden of zelf kan samenstellen op mijn laptop via TomTom MyDrive. De TomTom app op mijn Smartphone synchroniseert daarmee.
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”