R1100RS

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Martinwo
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:24
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lelystad

R1100RS

Ongelezen bericht door Martinwo »

Hallo forumleden. Even voorstellen Martin Wolffgramm is de naam.

Voor het eerst in mijn motorleven een BMW motorfiets.

Ik kocht deze met het bouwen van een Café Racer in gedachten.

Had dus eigenlijk liever een wat klassieker model gehad maar, kwam deze rooie tegen en kon ik niet laten staan. Een plaatje dat alleen maar mooier kon worden.

Café racer idee maar laten varen want 1 te mooi en 2 met alle elektronica onder de tank is een verbouwing niet zo 1 2 3 gedaan.

Dus sinds zaterdag voor het eerst in 4 jaar weer een motor en wel een BMW R1100RS met die prachtige boxer sound en vibe. Heerlijk die shake !

Heb deze motor gekocht van een dame en daar heb ik respect voor want ik heb er een kluif aan om er mee te rijden heb ik gemerkt. Zware machine en best een ding als je niet zo groot bent.
Na aankoop de motor op trailer naar huis gebracht en deze week een dag besteed aan beplating verwijderen. Ontvetten motorblok. Schoonmaken, spuiten van het zilvergrijze materiaal met hittebestendige lak. ( Zag er niet uit ) Kortom de boel opgefrist. Ook gelijk het achterste subframe bijgewerkt en gespoten. Middenbok idem. Voorvork poten behandeld. Er komen nog een paar nieuwe onderdelen op ( of gebruikte ) Ruitverstelling ontbreekt, afdekplaatje kroonplaat bout en logo nieuw besteld, Rechter spiegel is aan vervanging toe. En volgende week nieuwe bandjes bij Motoport Almere. Heeft pas kleine beurt gehad dus voor de rest lekker mee gaan rondrijden.
Ik ben benieuwd of er iemand is die me een adres kan geven om mijn standaard zadel of de vering nog wat te verlagen want met 1.65 is het lastig motorrijden met deze dikke Beier. Ook vroeg ik me af of de kroonplaat van een R1100R en zijn hogere stuur op deze fiets past. Ik ben blij dat hij er inmiddels opgefrist bijstaat.Ding is al stukken beter qua uiterlijk. De motor heeft wel een keer op zn rechterkant gelegen. Vond de nodige beschadigingen en kuipdelen rechts hebben tegen de uitlaat aangezeten. Ook is er een verschil in de achterlicht lenzen. Maakt niet uit. Ding loopt mooi dus binnenkort maar eens door de Flevopolder tuffen. Groetjes Martin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Martinwo op 10 jul 2019, 22:44, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R1100RS

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Martin,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. Normaal gaat de verwelkoming middels het voorstel topic maar met zo’n serie foto’s laten we je hier mooi in dit topic staan. _004

Gefeliciteerd met deze bloedmooie rode R1100RS. Zie ik daar een grote rode toeter? Daar zal toch een behoorlijk geluid uit voortkomen. Men is gewaarschuwd. ;)

Ik kan je even niet adviseren w.b. de verlaging van het zadel i.c.m. de veren. Wellicht even de zoekfunctie gebruiken rechts bovenin de forumindex. Er kunnen natuurlijk ook reacties van forumleden komen.

Veel plezier met je RS en hier op ‘t forum! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Martinwo
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:24
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lelystad

Re: R1100RS

Ongelezen bericht door Martinwo »

Bedankt voor het welkom ! En inderdaad ik was ook verbaasd door de dikke luchthoorn. hahah.

Groetjes Martin.
gerrit23
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2018, 10:51
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100RS met volle stroomlijn
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Bosch

Re: R1100RS

Ongelezen bericht door gerrit23 »

Mooi forum. Ik heb een vraag: de uitlaatschroeven (de rubbers onder de blok) wilde ik losmaken. (De imbusboutjes). Maar die willen dus niet. Iemand een idee hoe deze los te krijgen? Heb er al wd40 op gespoten maar wil niet...


Hartelijke groeten van SM-G800F aan alle forumleden

Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”