contactslot problemen

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Coen93
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2020, 13:20
Type: Overig R-serie
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: den haag

contactslot problemen

Ongelezen bericht door Coen93 »

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste keer op een forum, en wil graag een probleem delen wat ik sinds vandaag ervaar met mijn R1100RS 95'. Ik kreeg mijn sleutel slecht in het contact en na een tijdje lukte dit wel maar ik krijg de sleutel voor geen meter gedraaid. Ik heb al gesmeerd en daardoor gaat de sleutel makkelijker erin en eruit maar draaien werkt niet. Nu heb ik ook al op het stuur links en rechts kracht gezet en geprobeerd de sleutel te draaien maar zonder succes. Na het stuur naar links te hebben gedraaid zag ik de stuurslot bot in het frame vallen. Met een schroevendraaier kon in deze lichtjes bewegen en probeerde tegelijktijd de sleutel te draaien...Geen succes.

Toen zag ik dat de pin van het stuurslot volgens mij helemaal los zit, zie foto's in de bijlage!
WhatsApp Image 2020-09-17 at 12.54.05 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-09-17 at 12.54.05 (2).jpeg
De motor staat altijd binnen en is nooit omgevallen. Ik hoop dat een van jullie dit zelfde probleem al een keer heeft gehad en mij kan helpen. Ben bang dat ik de hele unit moet vervangen maar hoop op een slimme oplossing die ik nog nergens heb gevonden.

IN HET KORT, SLEUTEL PAST MAAR DRAAIT NIET, STUURSLOT PIN ZIT VOLGENS MIJ LOS, WAT KAN IK DOEN?

Alvast bedankt.

Gr.

Coen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: contactslot problemen

Ongelezen bericht door Baird »

Vanaf de onderkant de 2 one-way-bouten er uit boren (8mm), nieuw contactslot monteren, draden opnieuw aan het elektrische deel solderen etc.

Heb het ook gehad op mijn R1100RT destijds .....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Coen93
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2020, 13:20
Type: Overig R-serie
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: den haag

Re: contactslot problemen

Ongelezen bericht door Coen93 »

UPDATE

Het is gebleken dat 2 andere motoren ook van het stuurslot zijn gehaald in de garage maar dat alleen bij mij schade is ontstaan. De andere twee zijn netter open gemaakt. Met de buurmannen meteen alle motoren op een veiliger plekje gezet. Kans dat ze binnenkort de rest komen halen/doen is natuurlijk groot. In ieder geval een uitleg hoe dit opeens kan gebeuren.

VRAAG

Ik wil de kroonplaat er af halen om makkelijker bij het contactslot te kunnen. Nu heb ik het stuur al los van de kroonplaat en zie ik aan beide zeide de bouten die de kroonplaat aan de voorvork houden. Nu moet ik volgens mij alleen nog de middelste moer los draaien, maar hier heb je een speciale bmw tool voor nodig zeker?
WhatsApp Image 2020-09-17 at 20.22.12.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: contactslot problemen

Ongelezen bericht door Baird »

Combinatie inbussleutel in de kern en dan gezaagde pijpsleutel, kraaienpootsringsleutel, openpijpsleutel, kies maar ............

Zolang je maar geen hamer gebruikt, het blijft een lager tenlotte ......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”