Stuur verhogen R1150RS

R1150GS (+Adventure) - R1150R (+Rockster) - R1150RS

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Adri
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2021, 16:08
Type: R1150RT
Bijz: Ik ben in het bezit van een R1150RS uitvoering.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 'S-HERTOGENBOSCH

Stuur verhogen R1150RS

Ongelezen bericht door Adri »

Beste collega BMW-rijder,

Ben sinds kort de trotse eigenaar van een R1150RS uit 2003. Na een proefrit verliefd geworden op mijn RS-je. Echter de zithouding valt me een beetje tegen door de sportstuur op de RS. Dan had je maar een RT moeten kopen zul je zeggen. Weet iemand van jullie of er 'verhoogsetjes' te koop zijn ? Of dat het stuur 'makkelijk' te vervangen is naar een meer rechtop zithouding en of dat de kabels daarvoor lang genoeg zijn?

Hoor graag van jullie of jullie iets daarop weten.

Vriendelijks
Adri
fransgabler

Re: Stuur verhogen R1150RS

Ongelezen bericht door fransgabler »

Er zijn allerlei sets te koop van diverse fabrikanten voor allerlei types BMW, zo ook voor de R1150RS. Het aanbod voor dit specifieke type is echter enigszins beperkt. Houd er wel rekening mee dat die gedraaide aluminium tussenstukjes ook verdraaid kostbaar kunnen uitvallen, als waren ze uit een stuk edelmetaal gedraaid.

Zo wordt bij dit exemplaar expliciet vermeld dat de remleiding verlengd moet worden. Wellicht een mooie kans om er meteen staal-omwonden leidingen op te monteren, ter verlenging van het vermaledijde ABS 3 / I-ABS systeem.

Een variant op de immers gewenste win-win situatie.
Adri schreef: 19 nov 2021, 16:27 Dan had je maar een RT moeten kopen zul je zeggen.
Absoluut waar, zo vind je zelden - wellicht nooit - een verlaagd stuur op een RT. -naughty-
Adri
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2021, 16:08
Type: R1150RT
Bijz: Ik ben in het bezit van een R1150RS uitvoering.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: Stuur verhogen R1150RS

Ongelezen bericht door Adri »

Dankjewel Frans voor je reactie.

Ik heb ondertussen verder gezocht en bij Wunderlich.de een speciale stuurverhoogset gevonden voor de r1150rs . Inderdaad zoals je al schetste zijn ze uit puur goud gegoten. Bijna € 200 en dan het erop zetten nog erbij. Maar goed. Ik denk wel dat daarmee mijn rijplezier er met stukken op vooruit zal gaan. Mijn rs is (behalve die rijhouding dan) echt super.

Adri
Adri
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2021, 16:08
Type: R1150RT
Bijz: Ik ben in het bezit van een R1150RS uitvoering.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: Stuur verhogen R1150RS

Ongelezen bericht door Adri »

Maar, vergeten te zeggen zit wel een verlengde remleiding bij.
fransgabler

Re: Stuur verhogen R1150RS

Ongelezen bericht door fransgabler »

Adri schreef: 23 nov 2021, 21:49 Maar, vergeten te zeggen zit wel een verlengde remleiding bij.
Met een remleiding erbij van verzilverd titanium is het een regelrecht koopje geworden.

_004
Gebruikersavatar
Kuijpers
2023
2023
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 nov 2018, 15:46
Type: R1150RT
Land: brabant
Woonplaats of omgeving: Veldhoven

Re: Stuur verhogen R1150RS

Ongelezen bericht door Kuijpers »

Zelf maken met zaag en vijl uit een plaat aluminium van 10 mm is een leuke optie voor een wintermiddag. Ik had een klein beetje meer hoogte nodig voor het goede zicht in de spiegels van een RT.
IMG_20220103_113246208.jpg
Langere bouten RVS van de bouwmarkt, let op de sterkte
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Overig R1150 serie”