Scherm voor mijn R1150R

R1150GS (+Adventure) - R1150R (+Rockster) - R1150RS

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
bertterp
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:33
Type: R1150RT
Bijz: BMW R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Ermelo
Locatie: Ermelo Gelderland

Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door bertterp »

RT-forum
Hallo, ik heb een R1150R van 2001 en mijn motor heeft het standaard kleine schermpje (wat je eigenlijk géén scherm kan noemen) zie kleine foto rechts,
op mijn vorige R850R zat een scherm welke beduidend groter was, jullie raden het al, ik ben opzoek naar een nieuw (gebruikt) scherm maar,
waar haal ik zo'n scherm vandaan ZONDER deze te bestellen bij een internet bedrijf ik wil zo'n ding kunnen zien (voelen) alvorens ik een beslissing neem.
Op het internet word genoeg aangeboden maar hoe zien ze er in de praktijk uit?

Iemand enig idee welk bedrijf zoiets heeft?

Bert
Kreidler - Triumph 750 Bonneville - Yamaha XS650 - Honda VT1100 - Honda VT1100C2 - BMW R75 - BMW R850R - BMW R1150R - BMW R1150RT -BMW R75/7 -BMW R1150RT
Inspector Gadget

Re: Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij MDI kan je meestal proefrijden;
http://www.mdi-online.nl/vervangingsrui ... 1150r.html

Anders eens langs gaan bij de Knalpot? _001

En anders op zoek gaan naar een MRA-wederverkoper, die hebben vaak ook redelijk veel (universeel) op voorraad.

En natuurlijk MarktPlatz in de gaten houden, zoals;
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... kster.html ;)
Gebruikersavatar
bertterp
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:33
Type: R1150RT
Bijz: BMW R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Ermelo
Locatie: Ermelo Gelderland

Re: Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door bertterp »

Beste inspector :mrgreen:
Knalpot?
Bert
Kreidler - Triumph 750 Bonneville - Yamaha XS650 - Honda VT1100 - Honda VT1100C2 - BMW R75 - BMW R850R - BMW R1150R - BMW R1150RT -BMW R75/7 -BMW R1150RT
Inspector Gadget

Re: Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile

http://www.knalpot.nl/
De autoriteit op oudere & niet-gangbare onderdelen in de breedste zin van het woord. ;)
Karel

Re: Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door Karel »

Hallo allemaal, ik zit er ook aan te denken om mijn ruit te vervangen van mijn R1150R. Nu viel mijn oog op twee schermen de Ztechnik en de Wünderlich vario-ergo tour. Heeft iemand ervaring met deze schermen en de kwaliteits verschillen tussen beide?
PaulHuygen

Re: Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door PaulHuygen »

Ik hoop binnenkort ervaring te kunnen rapporteren. Ik zag dat het Zstream scherm in de aanbieding was bij [www.mlmparts.com] en toen heb ik het besteld. Ik hoop dat het niet te dom was om dat te doen zonder dat ik er eerst een proefrit mee heb gemaakt.

Groet,

Paul.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door Ton1959 »

PaulHuygen schreef:Ik hoop binnenkort ervaring te kunnen rapporteren. Ik zag dat het Zstream scherm in de aanbieding was bij [www.mlmparts.com] en toen heb ik het besteld. Ik hoop dat het niet te dom was om dat te doen zonder dat ik er eerst een proefrit mee heb gemaakt.

Groet,

Paul.
Maar het gaat hier wel over een R en geen RT in dit geval.

Een hoger scherm is niet altijd beter heb ik gemerkt op mijn R. Met 4cm eraf aan de bovenkant werd de herrie rond mijn hem veel minder. Maar je lente speelt ook altijd een grote rol. Veel korte mensen hebben helemaal geen last omdat die echt helemaal uit de wind zitten. Maar dit heeft weer als nadeel dat je tegen of door het scherm kijkt. Ik denk dat een scherm dat uit twee delen bestaat het beste werkt. Maar anders vind ik het rijden zonder scherm veel fijner.
Karel

Re: Scherm voor mijn R1150R

Ongelezen bericht door Karel »

Ik heb inmiddels het Wunderlich scherm laten geplaatst. En inderdaad hoger is niet altijd beter, je kunt het scherm gelukkig verstellen :D . Ik ben alleen nog zoekende naar de ideale stand. Helemaal uit de wind zitten zul je met een naked bike niet hebben, maar die irritante wind vol op mijn helm ben ik nu wel kwijt.
Gesloten

Terug naar “Overig R1150 serie”