GS 911 diagnose voor BMW r1200r

R1200GS (+Adventure) - R1200ST - R1200S (+SportBoxer) - R1200R - R1200C (+montauk+Independent)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
r1200r

GS 911 diagnose voor BMW r1200r

Ongelezen bericht door r1200r »

Wie kan mij helpen in het zuiden van Limburg met het uitlezen van mijn R1200R tegen betaling,Mijn motor draait niet mooi regelmatig stationair hij bokt een beetje op het internet heb ik gezocht daar wordt geschreven dan men de stappenmotors kan kalibreren met een GS911 tool. Ik heb reeds diverse acties ondernomen, kleppen gesteld volgens bmw procedure, nieuwe bougies, synchronisatie van gaskleppen , nieuwe software geladen , aangesloten op computer bij BMW dealer meld geen foutcode.
Ondanks alles merk je de onregelmatige loop ook bij constante snelheden de volgende stap is de benzinefilter vervangen volgens BMW bij 40000km ik heb zelf een idee dat het een software probleem is.
De motor houd niet in bij snel gasgeven en rijd heel snel naar topsnelheid.
Ik heb verschillende tanks benzine met V power 98 gereden met Forte met hogere toeren om verstoppingen te voorkomen soms is het even een stuk minder en komt het weer terug ik twijfel ook aan de benzinedruk misschien is deze niet constant als er nog iemand een tip heeft of mij wil helpen met het uitlezen op locatie dan hoor ik het graag Gr R1200R :$ :$
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: GS 911 diagnose voor BMW r1200r

Ongelezen bericht door Baird »

Bij een constant toerental werkt de regeling in een Closed-Loop: via de lambda sonde wordt het zuurstof percentage gemeten in de uitlaat, o.a. deze waarde stuurt de Motronic aan die het mengsel steeds armer probeert te maken totdat hij niet meer ontbrandt.

Zodra je gas geeft gaat hij over in Open-Loop: de waarde van de Lambda sonde wordt niet meegenomen in de berekening, er wordt een rijker mengsel ingespoten en de motor loopt als een zonnetje tot dat je weer in een constant toerental terecht komt en dan begint het verhaal van voor af aan ...
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Overig R1200 serie”