Hevig verliefd op de R1200RS
Geplaatst: 13 aug 2016, 19:08
Mijn eerste BMW was een R1150RS. Erg fijne machine, heel veel plezier van gehad. Maar, ik miste een beetje bescherming in de winter. Heb ongeveer anderhalf jaar naar RT's staan kwijlen voordat ik september 2014 een proefritje deed en eigenlijk meteen verkocht was. Erg in mijn nopjes, nog altijd hoor, met mijn, inmiddels Sidney blauwe RT (van origine was ie Thunderbolt Grey, vond ik wat "degelijk" en eigenlijk ook een tikje "saai", sorry alvast voor iedereen die helemaal maf is van die kleurstelling, het spuitproject is ook op dit forum terug te vinden(<-Klik!). Mijn vrouw rijdt een R1200ST en die is in Sidney blauwe kleurstelling. Een hele fijne fiets, voorzien van AMB superbike stuurtje, zit magnifiek.
Mooi setje zo toch:
3 maanden geleden ben ik uit een boom gekukeld, was best ernstig ik had er zomaar tussenuit kunnen knijpen...
Om te vieren dat dit niet is gebeurd had ik besloten bij Van Harten in Amersfoort van zaterdag middag tot dinsdag ochtend een R1200RS te huren omdat ik rete nieuwsgierig naar die fiets was. Met uiteraard het gevaar tot over de oren verliefd te worden.
Dat gebeurde dan ook in iets minder dan 200 meter...
De RT wil ik niet kwijt, dat is het trouwe werkpaard dat niet te beroerd is om het nodige aan spul te sjouwen.
Maar naast een Fries werkpaard in de stal, is een vlotte Arabier voor de gevallen waarbij snelheid en souplesse gewenst is ook niet te versmaden . .
Enfin, hier wat plaatjes van mijn korte R1200RS avontuur:
Een split second schoot het onzalige idee door mijn hoofd om de RT in te ruilen. Maar gelukkig overwon het verstand het van de emotie. Door mijn ongeval ben ik er wel achter gekomen dat mijn 2010 R1200RT absoluut de zwaarste motor is die ik ga rijden, eigenlijk is ie strikt genomen (wegens schade aan mijn onderste 4 ruggewervels) nu al een tikje te zwaar. Maar de R1200RT LC is een zak cement zwaarder nog en valt dus hoe dan ook af als potentiƫle opvolger voor mijn R1200RT. Door nu op jacht te gaan naar een jonge gebruikte R1200RS voor erbij, kan ik met beide fietsen met gemak het pensioen halen.
Dus over enige tijd zal ik mijn Avatar aanpassen, die zal tegen die tijd twee prachtfietsen laten zien, een R1200RT en een R1200RS. Heb er nou al zin in!
Groet,
Jeroen.
Mooi setje zo toch:
3 maanden geleden ben ik uit een boom gekukeld, was best ernstig ik had er zomaar tussenuit kunnen knijpen...
Om te vieren dat dit niet is gebeurd had ik besloten bij Van Harten in Amersfoort van zaterdag middag tot dinsdag ochtend een R1200RS te huren omdat ik rete nieuwsgierig naar die fiets was. Met uiteraard het gevaar tot over de oren verliefd te worden.
Dat gebeurde dan ook in iets minder dan 200 meter...
De RT wil ik niet kwijt, dat is het trouwe werkpaard dat niet te beroerd is om het nodige aan spul te sjouwen.
Maar naast een Fries werkpaard in de stal, is een vlotte Arabier voor de gevallen waarbij snelheid en souplesse gewenst is ook niet te versmaden . .
Enfin, hier wat plaatjes van mijn korte R1200RS avontuur:
Een split second schoot het onzalige idee door mijn hoofd om de RT in te ruilen. Maar gelukkig overwon het verstand het van de emotie. Door mijn ongeval ben ik er wel achter gekomen dat mijn 2010 R1200RT absoluut de zwaarste motor is die ik ga rijden, eigenlijk is ie strikt genomen (wegens schade aan mijn onderste 4 ruggewervels) nu al een tikje te zwaar. Maar de R1200RT LC is een zak cement zwaarder nog en valt dus hoe dan ook af als potentiƫle opvolger voor mijn R1200RT. Door nu op jacht te gaan naar een jonge gebruikte R1200RS voor erbij, kan ik met beide fietsen met gemak het pensioen halen.
Dus over enige tijd zal ik mijn Avatar aanpassen, die zal tegen die tijd twee prachtfietsen laten zien, een R1200RT en een R1200RS. Heb er nou al zin in!
Groet,
Jeroen.