Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

R1200GS (+Adventure) - R1200ST - R1200S (+SportBoxer) - R1200R - R1200C (+montauk+Independent)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

Ik ben op zoek naar een mooie, representatieve (kantoor-)tas die ook nog eens in de zijkoffer van mijn R1200RT past.

Nu gebruik ik een rugzak, maar die vind ik niet echt meer passen als ik bijvoorbeeld bij klanten op bezoek ben. Het hoeft geen duur mode-merk te zijn, maar moet er wel een beetje verzorgd en professioneel uitzien. De zijkoffer heeft een wat aparte maat: wel diep, maar niet erg breed. Veel tassen met een stevige vorm passen er niet in.
Ik hoef niet veel mee te nemen, maar met een laptop, wat papieren en divers klein grut is een eenvoudige platte laptoptas al te klein.

Heeft iemand tips? Smaken verschillen natuurlijk, maar alle suggesties zijn welkom.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door Baird »

Paar jaar terug bij de Makro voor € 21 een prima zachte tas gekocht met schouderband en handvatten. MacBook Pro 15" , wat schrijfmappen , pennen, een losse muis en een mobiel past er ruim in.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

Baird schreef: 21 apr 2018, 15:51 Paar jaar terug bij de Makro voor € 21 een prima zachte tas gekocht met schouderband en handvatten. MacBook Pro 15" , wat schrijfmappen , pennen, een losse muis en een mobiel past er ruim in.
Wat is ongeveer de maat van die tas? En van welk materiaal? Leer is al snel te stug om goed in de koffer gepropt te kunnen worden.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door blackers »

Ik heb een schoudertas van de ANWB (Human Nature). Deze is zeer flexibel.
Eerlijkheidshalve heb ik de laptop in een aparte laptoptas en die heb ik dan in mijn topkoffer ( de grote versie).

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik ben zelf ook op zoek naar een bepaalde tas, maar dan voor andere doeleinden dan die van jou. Ben recent in een tassenwinkel van Duifhuizen geweest, echter niet iets voor mij zelf kunnen vinden. Ik ken niet de maten van de tas die jij zoekt, maar heb verschillende tassen gezien waarvan ik denk dat deze vermoedelijk wel aan jou "eisen" voldeden. Van de tassen die ik heb gezien lagen de prijzen ergens tussen de € 30,00 en € 50,00.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door Baird »

PorcupineTree schreef: 22 apr 2018, 09:44
Baird schreef: 21 apr 2018, 15:51 Paar jaar terug bij de Makro voor € 21 een prima zachte tas gekocht met schouderband en handvatten. MacBook Pro 15" , wat schrijfmappen , pennen, een losse muis en een mobiel past er ruim in.
Wat is ongeveer de maat van die tas? En van welk materiaal? Leer is al snel te stug om goed in de koffer gepropt te kunnen worden.
43 x 28 x 13 cm, is van zacht flexibel kunststof en gaat in de standaard topkoffer van de R11X0RT.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door Dingeman »

Baird schreef: 22 apr 2018, 16:29
PorcupineTree schreef: 22 apr 2018, 09:44
Baird schreef: 21 apr 2018, 15:51 Paar jaar terug bij de Makro voor € 21 een prima zachte tas gekocht met schouderband en handvatten. MacBook Pro 15" , wat schrijfmappen , pennen, een losse muis en een mobiel past er ruim in.
Wat is ongeveer de maat van die tas? En van welk materiaal? Leer is al snel te stug om goed in de koffer gepropt te kunnen worden.
43 x 28 x 13 cm, is van zacht flexibel kunststof en gaat in de standaard topkoffer van de R11X0RT.

Nu, dan lijkt dit wel iets?
Tas.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

Dank voor de suggesties. Het is de Presley & Sun Crazzer geworden:
https://www.duifhuizen.nl/presly-sun-cr ... 5-inch-tan
Afbeelding
Een ruime tas, die niet stijf van vorm is. Een beetje aan de informele kant, maar is wel makkelijk in de koffer te passen.

Grtz.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ook ik ben op zoek geweest naar een leuke -liefst leren- tas voor in de zijkoffer met citydeksel van mijn RT uit 2008. Eerst met een rolmaatje en huidige tas op pad, en thuisgekomen met een tas die tóch niet goed past :x

Retour binnen 7 dagen, dus afgelopen zaterdag mét zijkoffer de stad in en minstens 5 verkopers in 3 winkels de wanhoop nabij gebracht. Eigenlijk is zo'n beetje alles wat op een laptop-tas lijkt te groot en vooral te stijf om goed te passen. Met wat geweld past alles uiteindelijk wel, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.
Uiteindelijk is het deze geworden:
Afbeeldingklik
die toevallig ook nog net in de aanbieding was _004

De kleinere versie past heel netjes, maar is net te klein voor wat ik er in wil kunnen stoppen. De gewone is soepel genoeg om zonder geweld ook te passen. Gisteravond werd-ie bezorgd en vandaag gelijk in gebruik genomen.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
PorcupineTree
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2016, 21:45
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Representatieve tas, die in de zijkoffer past?

Ongelezen bericht door PorcupineTree »

Grappig, die tas heb ik bewust niet genomen, omdat twee andere mensen thuis hem al hebben. Eentje in zwart, en eentje in cognac. Een derde zou wel al te verwarrend worden... :)
Gesloten

Terug naar “Overig R1200 serie”