R1200c

R1200GS (+Adventure) - R1200ST - R1200S (+SportBoxer) - R1200R - R1200C (+montauk+Independent)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

MIjn neefje heeft naast zijn r1200rt van 2016 ook een r1200c aangeschaft.
Deze is van 1997 en heeft net iets meer dan 14000km gelopen.
Ik heb de eer om deze motor een 0km beurt te geven zodat hij ongestoord met deze motor kan verder rijden. ik ben toch op een paar verassingen uitgekomen. 1ste zijn er schroeven terug ingedraaid waar de inbus van is uitgesleten. ik dacht toen al dat begint goed.
Toen de remvloeistof en koppelingsvloeistof gespoeld en daarna dacht ik: ik ga de luchtfilter er ook maar eens uithalen en toen stond ik perplex van verbazing aangezien bij afhaling ons nog gezegd was dat er vorig jaar nog een onderhoud op gedaan was. Muizen vergif in de luchtfilterbehuizing en de luchtfilter was aangevreten. ben benieuwd wat ik nog allemaal ga tegenkomen bij het verder uitvoeren van de nulbeurt.

verder vind ik dit een speciale motor met een aparte stijl.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: R1200c

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Toch wel een bijzondere fiets. Mooie kleur ook. Veel sleutelplezier gewenst ;-)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R1200c

Ongelezen bericht door EileRT »

Zeker een bijzondere fiets. Deze is in al die jaren op een aantal cruciale onderdelen in het onderhoud verwaarloosd. Hoe kun je in hemelsnaam in het luchtfilterhuis muizenvergif tegenkomen? Dat hoor ik voor het eerst! :O

Als de motor kon praten zou deze tegen jou “dankjewel” zeggen . . . het is fijn dat je neef er heerlijk op verder kan rijden! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

EileRT schreef: 30 jun 2019, 09:49 Zeker een bijzondere fiets. Deze is in al die jaren op een aantal cruciale onderdelen in het onderhoud verwaarloosd. Hoe kun je in hemelsnaam in het luchtfilterhuis muizenvergif tegenkomen? Dat hoor ik voor het eerst! :O

Als de motor kon praten zou deze tegen jou “dankjewel” zeggen . . . het is fijn dat je neef er heerlijk op verder kan rijden! _004
inderdaad, is zeer zeker verwaarloosd. mijn neef wou eerst gewoon een klein onderhoud laten doen en dan ermee rijden gaan.
Ik ben blij dat ik hem heb kunnen overtuigen van een 0km beurt. Ik volg les motortechnicien en heb het daar ook in de whatsapp gegooid en daar stonden ze ook verbluft.
Het is altijd fijn om zo een projectje te doen. Zeker als ik het niet zelf hoef te betalen.

Ik ben nog alleen aan het kijken hoe ik het moet gaan doen om beide wielen gelijktijdig onder de motor uit te halen. want anders heb ik 2 ritjes naar de bandenboer.
Als er iemand een goed idee heeft hoor ik het graag. zeker omdat deze motor geen middenbok heeft.
Paniekje
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: R1200c

Ongelezen bericht door Paniekje »

Maak hem eerst weer netjes en rijdt dan even naar https://www.bandenronnie.be/ , daar hangen ze hem in de takel .
Goed adres voor motor en autobanden , ook vanuit Zuid NL de moeite waard .
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

Paniekje schreef: 30 jun 2019, 21:52 Maak hem eerst weer netjes en rijdt dan even naar https://www.bandenronnie.be/ , daar hangen ze hem in de takel .
Goed adres voor motor en autobanden , ook vanuit Zuid NL de moeite waard .
De banden zijn daar al in bestelling. Ben er vaste klant. Ik denk dat ik de motor gewoon met de motorkrik ga opkrikken het is toch niet voor een lange tijd. Moet wel met losse velg gaan want mijn r1150rt heeft een nieuwe voorband nodig en anders moet ik 2x rijden
R1200C
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2019, 08:02
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Brabant

Re: R1200c

Ongelezen bericht door R1200C »

Fijn dat deze C weer een goede verzorger heeft gevonden!

Een R1200C heeft geen "vaste" middenbok maar je kunt er voor onderhoud en stalling wel een bok onder zetten. Er zitten twee ogen onder de motor waar je de bok in kunt haken. Als je een beetje handig bent en durft te experimenteren kun je daar vrij makkelijk iets voor maken.

Mocht je interesse in een nummer hebben dan kan ik straks wel even in de hal kijken wat er op die van mij staat.
Kei veel groeten!

Joost

BMW R1200C (1998), Citroën C5 V6 Carlsson (2004), Land Rover Series IIa 88 STAWAG (1971)
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

vandaag weer een beetje verder gesleuteld.
Ik heb de kleppen geregeld en de motor ook eens proberen op de krikken met een motorkrik en dat is goed gelukt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

de r1200c is ondertussen al terug bij de eigenaar. ik heb me goed geamuseerd aan dit projectje.
Ik ben ook zo vrij geweest om een uitgebreid testritje van een 200km te maken. Big RT Smile
Naast het onderhoud heb ik nog zo veel mogelijk nagekeken en een gps houder toegevoegd en een 12v stekker.
De motor is me heel dankbaar denk ik want wat rijd hij soepel. het is niet mijn soort van fiets omdat ik de fiets graag gooi in de bochten en bij dit type komen dan mij schoenen tegen de grond _001 Big RT Smile
Ik heb de motor ook nog een detailling beurt gegeven voor ie naar de eigenaar ging.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

en nog een paar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R1200C
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2019, 08:02
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Brabant

Re: R1200c

Ongelezen bericht door R1200C »

Dat je snel aan de grond zit klopt wel ja, al kun je er vrij goed mee gooien en smijten. Althans dat zeggen de motormaten die altijd achter me aan rijden naar de TT. Eentje vindt het bizar dat mijn C kan ;-)

Enne: ook gereden met de duo omhoog? Zit in mijn beleving zoveel lekkerder...

Waar heb je hem mee ingespoten? Ik zit nog altijd te prutsen met spons en emmer en dat bevalt me zo goed dat ik meestal herkenbaar ben aan "die mag wel een poetsbeurtje". Jouw manier ziet er wat makkelijker uit ;-)
Kei veel groeten!

Joost

BMW R1200C (1998), Citroën C5 V6 Carlsson (2004), Land Rover Series IIa 88 STAWAG (1971)
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

R1200C schreef: 28 jul 2019, 16:45 Dat je snel aan de grond zit klopt wel ja, al kun je er vrij goed mee gooien en smijten. Althans dat zeggen de motormaten die altijd achter me aan rijden naar de TT. Eentje vindt het bizar dat mijn C kan ;-)

Enne: ook gereden met de duo omhoog? Zit in mijn beleving zoveel lekkerder...

Waar heb je hem mee ingespoten? Ik zit nog altijd te prutsen met spons en emmer en dat bevalt me zo goed dat ik meestal herkenbaar ben aan "die mag wel een poetsbeurtje". Jouw manier ziet er wat makkelijker uit ;-)
Ik heb effe gereden met de duo omhoog, maar ik vind dit niet zo fijn (ik krijg er een onveilig gevoel van) zal ermee te maken hebben dat ik rugpatiënt ben. Het onveiligheidsgevoel is gewoon, stel dat je aangereden wordt langs achter dan is dat wel echt een backbreaker.

Ik heb de moto ingespoten met autobrite magifoam ism een foamgun. Het is niet zo dat het effe inspuiten in met die foam en daarna afspuiten en klaar. Dit is een soort préwash. De ergste vervuiling losweken doet het gewoon. daarna met de tuinslag (auto met hogedruk reiniger. (moto's mogen niet met hoge druk gewassen worden)) afspuiten. daarna met de 3 emmermethode wassen (2 emmermethode gaat ook nog voor moto's gaat ook)
Deze motor blinkt zo fel omdat ik er bijna 1dag heb aan gepoetst en gepolished heb en er een lakverzegeling opgezet. Dus makkelijker zal het niet echt zijn. Big RT Smile
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: R1200c

Ongelezen bericht door tamme »

Mag ik vragen,het lijkt een vrij hoog stuur,rijdt dat prettig :idea:
R1200C
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2019, 08:02
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Brabant

Re: R1200c

Ongelezen bericht door R1200C »

Aangereden worden van achter is sowieso slecht voor je rug. De steun is me heel wat waard dus ik ben er blij mee. :D

De stand van het steuntje maakt (voor mij) veel uit. De meest rechte vind ik niet fijn om mee te rijden. Zonder heb ik het idee dat ik te veel aan mijn armen hang. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Het stuur is volgens mij hetzelfde als wat ik heb, dat lijkt hoog maar mijn onderarmen staan horizontaal en heb er ooit bijna 1300km mee gereden op één dag en het enige waar ik de volgende dag last van had waren mijn vingers die even overtuigd moesten worden dat ze weer recht konden.

De verschillende emmers en tuinslang ken ik (hoge druk gebruik ik niet, hooguit als ik daarna de boel in een nieuwe kleur wil spuiten :D ), maar iets wat alvast het ergste vuil losweekt is een hele hulp. Zal er eens naar kijken. Zo blinken zal mijn C-tje niet snel, ik rij liever dan ik poets Big RT Smile
Kei veel groeten!

Joost

BMW R1200C (1998), Citroën C5 V6 Carlsson (2004), Land Rover Series IIa 88 STAWAG (1971)
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

tamme schreef: 28 jul 2019, 19:40 Mag ik vragen,het lijkt een vrij hoog stuur,rijdt dat prettig :idea:
Het is niet mijn motor maar die van mijn neef. Ik heb deze gewoon onderhanden genomen.
Ik vond dat het niet slecht reed. Maar ik persoonlijk zou dit niet kopen.
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: R1200c

Ongelezen bericht door stryker »

R1200C schreef: 28 jul 2019, 19:50 Aangereden worden van achter is sowieso slecht voor je rug. De steun is me heel wat waard dus ik ben er blij mee. :D

De stand van het steuntje maakt (voor mij) veel uit. De meest rechte vind ik niet fijn om mee te rijden. Zonder heb ik het idee dat ik te veel aan mijn armen hang. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Het stuur is volgens mij hetzelfde als wat ik heb, dat lijkt hoog maar mijn onderarmen staan horizontaal en heb er ooit bijna 1300km mee gereden op één dag en het enige waar ik de volgende dag last van had waren mijn vingers die even overtuigd moesten worden dat ze weer recht konden.

De verschillende emmers en tuinslang ken ik (hoge druk gebruik ik niet, hooguit als ik daarna de boel in een nieuwe kleur wil spuiten :D ), maar iets wat alvast het ergste vuil losweekt is een hele hulp. Zal er eens naar kijken. Zo blinken zal mijn C-tje niet snel, ik rij liever dan ik poets Big RT Smile
Wat ik begrepen heb is dat deze motoren uitgekomen zijn met 2 soorten sturen, laag of hoog.
Ik vond dat deze motor zeer fijn reed. Het enige minpuntje vond ik dat na 200tal km het lichtje van de benzine al ging branden.
Verder is het niet zo mijn type van motor. veel teveel chome. (ik rij ook liever dan dat ik poets, vandaar heb ik een grijze rt)
R1200C
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2019, 08:02
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Brabant

Re: R1200c

Ongelezen bericht door R1200C »

Er is ook een midden variant. Het lage stuur ziet er niet uit en vind ik een erg slechte zitpositie opleveren.

Chroom hoef je niet te poetsen hè, het kàn...

Ik heb op verschillende RTs (en andere modellen) gereden maar kan gewoon niet wennen aan iets met een kuip en een ruit. Gelukkig maakte BMW ook die van mij. Al 21 jaar heel blij mee!
Kei veel groeten!

Joost

BMW R1200C (1998), Citroën C5 V6 Carlsson (2004), Land Rover Series IIa 88 STAWAG (1971)
Gesloten

Terug naar “Overig R1200 serie”