Elektrische storing

R1200GS (+Adventure) - R1200ST - R1200S (+SportBoxer) - R1200R - R1200C (+montauk+Independent)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
BMWR1200ST
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:30
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Limburg

Elektrische storing

Ongelezen bericht door BMWR1200ST »

Gisteren een ritje gemaakt met mijn R1200ST, dit jaar al 3.000 km probleemloos afgelegd.

Gestopt op een parkeerplaats om een slok te drinken, motor uitgezet en sleutel uit het contact.
Vijf minuten later, sleutel weer in contact gestoken, sleutel omgedraaid -> er gebeurde helemaal niks.
Noodstopschakelaar stond goed, motor stond in vrij, etc. etc.

Motor hangt thuis altijd aan druppellader, kabels zaten goed aan de accu en ook recent niks (elektrisch) veranderd...

ANWB laten komen, bedankt KNMV!!, samen de helft van de kappen eraf gehaald maar we konden niks vinden.
De accu had 12 volt, op de rest van het elektrische circuit zat ook 12 volt zo ver hij kon meten.
Zekeringen waren niet te vinden (blijkbaar zijn deze elektronisch en resetten zichzelf?).
Mijn angst was dus voor een defect in het contactslot...

In een laatste poging heeft meneer ANWB de min-pool losgehaald en na 2 minuutjes weer aangesloten.
Bingo! Daar ging de motor weer aan...

Omdat de meeste auto/motor-garages in mijn ervaring werken volgens het principe: Als wij het probleem niet kunnen reproduceren, dan is er geen probleem, wil ik eerst zelf onderzoeken of er iets mis kan zijn of dat het beestje na 15 jaar even een slechte dag had...

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of herkent iemand dit probleem?
Of is het afkoppelen van de min-pool nodig voor het resetten van de elektronische zekeringen?
Bedankt alvast!

Ik weet in ieder geval dat ik nu altijd een (kruiskop) schroevendraaier ga meenemen...
55C9520E-AA95-4544-8E73-C6D00DEE0C13.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Elektrische storing

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Is het bij één keer gebleven of nog steeds problemen? Uitlezen kan je waardevolle informatie over het probleem geven.
Gesloten

Terug naar “Overig R1200 serie”