R1200ST - hoeveel?

R1200GS (+Adventure) - R1200ST - R1200S (+SportBoxer) - R1200R - R1200C (+montauk+Independent)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Thijs67

R1200ST - hoeveel?

Ongelezen bericht door Thijs67 »

Moderator: ik ben erg blij met een 'eigen' draadje voor andere dan RT BMW Boxers...Dank daarvoor!

BMW boxer liefhebbers, sinds dit voorjaar rijd ik op een R1200ST en ik moet zeggen die past me als een handschoen. Een heel fijne sportieve fiets.
Er is over het uiterlijk van de motor veel te doen geweest bij de introductie in 2005 maar eerlijk gezegd vind ik 'm de jaren goed staan. Sinds die introductie zijn er meer fabrikanten geweest die een stijlkenmerk van de ST hebben gekopieerd; de dubbele verticale koplampen kom je nu immers ook tegen op bijvoorbeeld de Suzuki V-strom, KTM RC8 en 1190 Adventure en misschien nog wel meer fietsen... dat terzijde.
R1200ST_2005_013.jpg
Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoeveel R1200ST's er in Nederland rondrijden, iemand een idee? Als we een groepje enthousiastelingen kunnen verzamelen is wellicht een klein 'BMW ST-treffen' een idee... misschien gewoon meeliften op de organisatie van het RT-Treffen, wie weet wat er kan, dat zullen we zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1200ST - hoeveel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Thijs,

Naar mijn weten zijn er vanaf 2005 niet zoveel R1200ST's verkocht, ze komen althans niet in de top-20 voor. Een lijstje met absolute verkoopaantallen heb ik niet kunnen vinden.
Ik weet wel dat je op het forum minimaal een drie-tal "lotgenoten" hebt, t.w. de forumleden: Leon-R1200ST - BoxerST - Ronald.
Hun postings heb ik naar dit onderwerp verplaatst.
Stuur ze maar eens een PB'tje om ze van je plannen te vertellen.
Uiteraard is de R1200ST ook welkom op onze treffens . . . _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Ronald

Re: R1200ST - hoeveel?

Ongelezen bericht door Ronald »

Hoi,

Hier dus nog een zeer tevreden ST rijder.
Ik heb de mijne nu ongeveer een jaar en heb er bijna 10.000 km mee gereden.
Helaas zijn de meeste kilometers door woon-werk verkeer.

Ik zou wat vaker een weekendje naar weg moeten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: R1200ST - hoeveel?

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Heee, hallo Thijs! Kom ik je toevallig hier tegen! Zit zelf enorm te dubben of ik mij R1150RS nou zal inruilen voor een R1200RT. Vandaag in het hok bij mijn werk mijn fiets naast een R1200RT gezet, schuin achter stond een ST. En er stond er nog één. Dus al zijn er misschien niet zo veel van verkocht, op Schiphol werkende mensen rijden er kennelijk toch graag op. Zo groot is het hok n.l. nou ook weer niet.

Ik neig zelf meer naar de RT dan de ST, ik denk net even wat meer uit de wind te kunnen zitten op de RT. Misschien dat ik volgende week eens een proefritje ga doen in Enkhuizen...

Tot later,

Groet,

Jeroen.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1200ST - hoeveel?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Het antwoord op je vraag: er zijn in Nederland 220 ST's verkocht. LEES HIER MEER >>
Thijs67 schreef:Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoeveel R1200ST's er in Nederland rondrijden, iemand een idee?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Overig R1200 serie”