ook undercover??

Laat hier je R850RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Wim

ook undercover??

Ongelezen bericht door Wim »

Eergisteren deze r850rt gekocht. Hij is van 2000 en heeft 93.000 km op de teller staan. De vorige eigenaar heeft hem in 2006 gekocht en omgebouwd naar burgeruitvoering. Rijd prima alleen ik kom van een R1150RT en vind de 850 wel meer KFR "en" . De valbeugels wil ik in de toekomst verwijderen maar dan moet ik wel eerst de twee grote kuipdelen vervangen deze zijn door de vorige eigenaar verzaagd om de beugels te plaatsen. De witte kleur vindt ik wel mooi. Als ik in mei naar de Swiss alps ga dan koop ik daar een subtiele sticker van een edelweiss.
Laatst gewijzigd door Wim op 28 feb 2010, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike Philippens

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Wim schreef:Rijd prima alleen ik kom van een R1150RT en vind de 850 wel meer KFR "en"
Da's vreemd, want de 850 heeft daar - volgens de overleveringen tenminste - juist minder last van. Misschien een keer goed afstellen en de juiste bougies plaatsen?
Die valbeugels zijn inderdaad wel nasty, vooral als ie de kuip ervoor heeft verzaagd...eeuwig zonde. Als ik ooit een keer die zwarte kapjes tegenkom voor een leuk prijsje zet ik die er wel op ter bescherming. Beugels vind ik zo overdreven...je koopt toch geen motor om onderuit te gaan? Door die dingen erop te zetten vraag je er natuurlijk om ;)

Verder een mooie brommer ;) Lekker iPod Weis.
Gebruikersavatar
Wally 42
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:30
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Hallo Wim,

Ziet er goed uit en ook ik vind de witte kleur wel mooi.
Erg veel veilige kilometers ermee.

Greetz Peter
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door moh_fan »

Gefeliciteerd met je nieuwe RT Wim!
Ziet er goed uit!

Wat heeft je doen besluiten naar een 850 over te stappen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Wim

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Wim »

Wat heeft je doen besluiten naar een 850 over te stappen?
Ik reed op een R1150RT o.a. ook woonwerk kilometers. Maar door de komst van een lease auto reed ik geen woonwerk en stond de 1150 best vaak stil. All risk verzekering enz vond ik wel prijzig voor weing gebruik. Twee auto's drie studerende kinderen heeft mij doen besluiten de 1150 te verkopen en wat goedkopers voor de hobby. Ben na 5 jaar pan european en 1.5 jaar r1150rt verslaafd geraakt aan de boxer. Deze 850 is een prima alternatief. Overigens vind ik hem spannender rijden dan de 1150. Ik moet nu wat meer schakelen op de 850 en ...............ik merk dat ik op de snelweg minder snel te snel rijd. De 1150 reed 140 a 150 met 4.000 toeren.
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door moh_fan »

Goed...
Volgende vraag: Waarom dan geen motor in de lease?
Ik heb er de ballen verstand van (overheid doet niet aan lease), maar is dat niet héél erg veel antrekkelijker
dan een koekblik (waar je er toch al één van hebt)?
Voor weinig schijn je werk en hobby prima te kunnen combineren, heb ik me wel eens wijs laten maken... 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Wim

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Wim »

Volgende vraag: Waarom dan geen motor in de lease?
Heb ik ook overwogen maar de twee auto's met vijf gezinsleden en een rijbewijzen is een tweede auto wel makkelijk. Nu ik de 850 heb ga ik toch wel weer 1 of 2 keer per week met de motor. De lease auto is meer een blijk van waardering ik heb hem niet echt nodig voor het werk. Als de jongens( 22 en twee van 20) op zichzelf gaan dan ruim ik 1 auto op
Paul

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Paul »

Ik ben benieuwd hoe jou de RT bevalt na je Pan.
Ik ben ook net overgestapt van een Pan naar een 1100RT.

Het was een lastige beslissing omdat de Pan eenvoudig weg gewoon een perfecte motor is.
Maar daardoor een beetje saai. Op de RT heb ik meer beleving.
Wim

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Wim »

Ik ben benieuwd hoe jou de RT bevalt na je Pan.
Paul, Na de R1150RT dacht ik weer een wat oudere Pan te kopen. mijn ervaring met de Pan was uitstekend. Bij dagelijks gebruik heeft hij me nooit in de steek gelaten en zijn beurten altijd heel voorspelbaar nooit geen gekke onderhoudskosten. Ik had 80.000 km met de pan gereden en verkocht met 130.000 km op de teller hij zag er nog uit als nieuw ze zijn nl. in tegenstelling tot de BMW makkelijk schoon te houden en zeer lage onderhoudkosten.Dat was bij de 1150 wel anders de eerste beurt kostte me direct 850 euro vervolgens ging er een keerring bij het cardan stuk daarvoor was ik ook al gauw 250,- kwijt ook moest er wel eens wat olie bij. Economisch gezien is een Pan een wereldmotor maar......... voor ik de 850 kocht dacht ik weer een Pan te kopen dus een proefrit gemaakt. Toen bleek dat ik toch verslaafd was aan de boxer, het geluid de heerlijke rechtopzit, het gemakkelijke sturen, het makkelijk opbokken, het verstelbare ruitje al die zaken spookten door mijn hoofd toen ik op de Pan gereden had. Nou ja je begrijpt het al toen heb ik toch maar weer gekozen voor een BMW. Ik moet zeggen de 850 moet zich voor mij nog wel bewijzen. Ik ben best zenuwachtig dat ik de eerste tijd maar geen gekke dingen ga krijgen. Ik ga in mei naar Zwitserland en dat zal de vuurproef voor hem zijn. En verder tja..afgelopen zaterdag zat ik met een smile op de RT.
Paul

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Paul »

Ik heb hetzelfde. Ik hoop ook dat de RT zich net zo zal bewijzen als de Pan deed.
En vooral om mijn vrouw... :oops:

Zij vond het helemaal niet nodig dat ik weer een andere motor kocht. Ik heb voor mijzelf nog een Kawa ZZR1100D.
De Pan was de motor voor samen en mijn woonwerk fiets.
Mocht ik nu problemen gaan krijgen met de RT dan staat zij als eerste met haar vingertje te wijzen......zie je nou wel..... :O

Maar dat boxer gevoel ga ik steeds beter begrijpen. Misschien ooit mijn speelfiets inruilen op een 1100/1200 S. :roll:
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door dhr »

:lol: :lol: :lol:
Dat klinkt als of het een heel lastige businesscase was :;
Ben je al met haar wezen rijden?
Paul schreef:Ik heb hetzelfde. Ik hoop ook dat de RT zich net zo zal bewijzen als de Pan deed.
En vooral om mijn vrouw... :oops:

Zij vond het helemaal niet nodig dat ik weer een andere motor kocht. Ik heb voor mijzelf nog een Kawa ZZR1100D.
De Pan was de motor voor samen en mijn woonwerk fiets.
Mocht ik nu problemen gaan krijgen met de RT dan staat zij als eerste met haar vingertje te wijzen......zie je nou wel..... :O

Maar dat boxer gevoel ga ik steeds beter begrijpen. Misschien ooit mijn speelfiets inruilen op een 1100/1200 S. :roll:
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Paul

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Paul »

Ja.......ze vond de Pan lekkerder zitten.
En het geluid deed haar aan een koffiemolen denken... :oops:

Maar ik heb nog geen topkoffer. Op de Pan had ze een koffer om tegen te leunen.
Als ik straks een topkoffer met kussentje heb dan zit ze weer een stuk beter.
Maar ze is eigenwijs hoor. Ze zal niet snel toegeven dat de BMW net zo goed is als de Pan.
Zij was er echt weg van.

Nou dan ga je toch zelf je rijbewijs halen en koop je zelf een Pan.
Daar zag ze de humor niet van in. Dus moet nog even voorzichtig zijn met dit onderwerp thuis. :roll:

Maar verder is ze wel aardig hoor. :;
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door dhr »

:$ Poe, klinkt als een lastig traject met nodige omzichtigheid :roll:
Inderdaad is het verschil met of zonder topkoffer/rugkussentje groot :)
En kom je verder met liefde en geduld dan met ratio :;

De mijne heeft helemaal niks met motorrijden, het wordt gedoogd
Paul schreef:Ja.......ze vond de Pan lekkerder zitten.
En het geluid deed haar aan een koffiemolen denken... :oops:

Maar ik heb nog geen topkoffer. Op de Pan had ze een koffer om tegen te leunen.
Als ik straks een topkoffer met kussentje heb dan zit ze weer een stuk beter.
Maar ze is eigenwijs hoor. Ze zal niet snel toegeven dat de BMW net zo goed is als de Pan.
Zij was er echt weg van.

Nou dan ga je toch zelf je rijbewijs halen en koop je zelf een Pan.
Daar zag ze de humor niet van in. Dus moet nog even voorzichtig zijn met dit onderwerp thuis. :roll:

Maar verder is ze wel aardig hoor. :;
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Wim

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Wim »

De mijne heeft helemaal niks met motorrijden, het wordt gedoogd
Dat is bij mij ook zo en dat bevalt prima. De drie keer dat mijn vrouw achterop gezeten heb vond zij het niks en ik was blij dat zij het niks vond. Op de motor wordt ik een soort einzelgangher. Ik ga altijd 1 keer per jaar een week europa in en dat doe ik helemaal in mijn eentje heerlijk geen afspraken over rusttijden, eigen tempo, eigen route en 's avonds ontmoet je altijd wel mensen om mee te praten als ik daar zin in heb. Verder ben ik een heel sociaal mens met een baan waarbij communiceren 75% van mijn tijd vergt. Maar op de motor...........alleen ik mijn motor en.....asfalt en genieten
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door dhr »

Klinkt goed :)
Wim schreef:
De mijne heeft helemaal niks met motorrijden, het wordt gedoogd
Dat is bij mij ook zo en dat bevalt prima. De drie keer dat mijn vrouw achterop gezeten heb vond zij het niks en ik was blij dat zij het niks vond. Op de motor wordt ik een soort einzelgangher. Ik ga altijd 1 keer per jaar een week europa in en dat doe ik helemaal in mijn eentje heerlijk geen afspraken over rusttijden, eigen tempo, eigen route en 's avonds ontmoet je altijd wel mensen om mee te praten als ik daar zin in heb. Verder ben ik een heel sociaal mens met een baan waarbij communiceren 75% van mijn tijd vergt. Maar op de motor...........alleen ik mijn motor en.....asfalt en genieten
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Paul

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Paul »

Wim schreef:Dat is bij mij ook zo en dat bevalt prima. De drie keer dat mijn vrouw achterop gezeten heb vond zij het niks en ik was blij dat zij het niks vond. Op de motor wordt ik een soort einzelgangher. Ik ga altijd 1 keer per jaar een week europa in en dat doe ik helemaal in mijn eentje heerlijk geen afspraken over rusttijden, eigen tempo, eigen route en 's avonds ontmoet je altijd wel mensen om mee te praten als ik daar zin in heb. Verder ben ik een heel sociaal mens met een baan waarbij communiceren 75% van mijn tijd vergt. Maar op de motor...........alleen ik mijn motor en.....asfalt en genieten
Hoi Wim,
Ook dit is heel herkenbaar.
Gelukkig vind mijn vrouw het erg leuk achterop. We rijden vaak zomaar ritjes op een zaterdag of zondag. Meestal gaan we een keer per jaar een paar dagen samen naar het buitenland op de motor.

Maar daarnaast reserveer ik altijd tijd voor mijzelf. Ik ben dan net als jij een einzelgangher.
Omdat ik soms best wel extreem kan zijn, uren lang blijven rijden en genieten, vind ik het moeilijk een geschikte maat te vinden om mee weg te gaan. Bijna iedereen die ik ken wil toch regelmatig even stoppen en uitrusten. Ik wil vaak langer doorrijden.
Daarom ben ik al vaak alleen weg geweest op de motor. Net als jij kom ik sávonds wel mensen tegen om mee te kletsen.
Dit jaar ga ik 7 dagen naar Slovenie. De planning was weer alleen te gaan, maar de ex van mijn vrouw hoorde van mijn plannen en vroeg of hij mee kon. Nu gaan we dus samen. Hij lijkt wat rijden betreft veel op mij. Is ook geen zeikerd en houd van doorrijden. Dus met hem durf ik het wel aan.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door dhr »

Ook ik ben van niet lullen maar rijden 8)_

In het najaar een PLC rit organiseren? :lol:

Afbeelding
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Wim

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Wim »

In het najaar een PLC rit organiseren?
Tja...........dat zal niet meevallen voor deze categorie
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door dhr »

Wim schreef:
In het najaar een PLC rit organiseren?
Tja...........dat zal niet meevallen voor deze categorie
Ach is natuurlijk ook een contradictio in terminus :O
Maar zo iets van lekker rijden en 's avonds in het zelfde hotel?
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Paul

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Paul »

PLC rit ? :roll:
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door dhr »

Paul schreef:PLC rit ? :roll:

Poor Lonesome Cowboy




and a long way from home.....
:lol: :lol: :lol:
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Paul

Re: ook undercover??

Ongelezen bericht door Paul »

Ah ok natuurlijk....

Maar inderdaad met zijn drieen of meer geen PLC meer...
Gesloten

Terug naar “Showen die R850RT”