Ik rij de nieuwe R1250RT

Laat hier je R1250RT of R1300RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Stef
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2019, 20:20
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Fijnaart
Contacteer:

Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Stef »

Hallo allemaal, sinds december 2019 rij ik de nieuwe BMW R1250RT in de kleur Carbon black metallic.
Een heerlijke motorfiets met weer meer power dan de r1200rt.
Nu 3000 km mee gereden en hij rijdt geweldig.
Groetjes Stef, motorrijinstructeur.
Stef motor.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Paniekje
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Paniekje »

Je hebt een vooruitziende blik :D ......... dec 2019
Mooie fiets !!! _005 _004
Veel rijplezier gewenst , vergeet niet op je leerlingen te letten bij zoveel genot op eigen brommert
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Prachtig. Heel veel rijplezier.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Heel veel plezier toegewenst op je -1250- ! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Mooi dat hij bevalt. Ik heb inmiddels een hele korte proefrit gemaakt (15 km, door sneeuwval beperkt) maar deze zomer plan ik een langere. Wel heb ik inderdaad een leuk verschil in rijden bemerkt.
IK ben voornemens om dit najaar een nieuwe aan te schaffen.
Kun jij mij wat verschillen in eigenschappen die jij bemerkt hebt aangeven?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
nomko

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door nomko »

ErikS schreef: 10 mar 2019, 11:35 Wel heb ik inderdaad een leuk verschil in rijden bemerkt.
Welk verschil heb je opgemerkt dan?
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Voor mij gevoel stuurt hij beter en pakt beter op. Met name in de hogere toerentallen reageert hij goed op het gas.
Maar ik heb helaas maar 15 km gereden.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
meilink
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2018, 22:59
Type: R1250RT
Land: Deutschland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door meilink »

BMW R1250 RT LC.jpg
Rijd inderdaad nog beter als de vorige (R1200 RT LC) vooral door de nieuwe kleppentechniek en een veel betere Schakel Assistent.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ik heb nog nooit een R1200RT LC gereden. Wel afgelopen november een uitgebreide proefrit op de R1250RT. Wat mij opviel: qua souplesse en power reed het akelig vergelijkbaar met mijn R1200RS LC. Die schijnt weer net iets anders te rijden vergeleken met de R1200RT LC ivm andere vertanding waardoor het koppel bij de RS al bij lagere toeren ter beschikking vd fiets komt.

Vorig jaar aanschouwde ik op de motorbeurs voor het eerst een RT in de Planet Blue Spezial uitvoering. Heb in mijn leven nog nooit een motor gezien die ik mooier vond.
Prachtig met die platina handgetrokken biesjes en dat bruine zadel... zo 1 zou ik ooit wel willen, die gedachte nestelde zich toen al in mijn brein...

Deze maand eens gaan zoeken of ze al wat vriendelijker dan nieuw geprijsd op de markt zijn. En waarempel, er is een hagelnieuwe staat te koop voor nog net geen €23k. Da’s een kleine €5k goedkoper dan er uit de configurator komt rollen als ik in de weer ga (comfort pakket heb ik niet aangeklikt en de 12V los gekozen, anders kom je nog hoger uit).

Komt mijn vrouw met de volgende suggestie: R1200RT uit 2010 nu op Marktplaats zetten, begin vh seizoen. Dan eind oktober de RS uit 2017 inruilen op een hagelnieuwe R1250RT Spezial. Inclusief bezoek aan fabriek bij het bouwen vh aparaat en bij goed weer terug rijden.

Nou ben ik aardig gehecht aan de RS. Maar vindt dit voorstel erg aantrekkelijk. Ga dus eerdaags nog een uitgebreide proefrit doen met vooral de insteek: vult de R1250RT het sportieve gat dat valt als de RS uit de vloot verdwijnt?

Tot dat moment: hoe meer ervaringen ik hier kan lezen, hoe beter!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik heb hem inmiddels gekocht en zit met spanning te wachten wanneer ik hem op kan halen!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Uitgebreid proefgereden, dankzij de hulp van een maatje stukje kunnen wisselen met mijn huidige RS. De R1200RT uit 2010 (DOHC, "Sidney") is inmiddels verkocht en wordt volgende week opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn conclusie: deze R1250RT is, ondanks zijn 50 kg hogere gewicht, dankzij het extra koppel dat al vroeg ter beschikking komt, zodanig pittig dat ik wel afscheid kan gaan nemen van de RS. In korte tijd ga ik dus zeer waarschijnlijk van 2 naar 1 motoren, tot grote vreugde van mijn echtgenote die een F700GS rijdt en daar niet zo makkelijk mee weg komt omdat deze tot op heden op de motorlift achter aan de garage geparkeerd staat. Na het vertrek van Sidney en RooS kan GeeSje mooi naast Spezi komen te staan.

Dinsdag a.s. gaan vrouwlief en ik naar Van Harten. Ik vermoed dat we er wel uit gaan komen. Wordt vervolgd.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ondertussen ben ik ook wat gaan graven op het wereldwijde web en heb inmiddels eea aan reviews gelezen en YouTube fimpjes gekeken.

De YouTube filmmakers zijn 1 voor 1 laaiend enthousiast, maar slechts weinigen hebben directe vergelijking met de R1200RT LC. Ook deze meneer niet

The Missenden Flyer had voor het laatst in 2015 op een RT gereden.

De reviewers zijn gematigd enthousiast tot enthousiast. De een stelt dat het verschil tussen de 2017 R1200RT LC en de R1250RT nauwelijks te merken is, de ander schrijft “Beste RT ooit”. Wat ze allemaal constateren: het verschil zit hem eigenlijk uitsluitend in het blok. Het uiterlijk is verder exact gelijk. Hier en daar, ook in de filmpjes, wat verbazing dat de cockpit niet voorzien is van een groot TFT scherm dat de GS al kreeg op één vd tussentijdse updates van de 1200. Met “BMW Connect”.
De nieuwigheidjes zijn verder nog de automatische ESA en de automatische Hill Start Assist (voelt de motor een helling van meer dan 15% en activeert de berijder niet manueel de HSA, dat te zien is aan een groen “H” symbool, dan doet de motor dat en toont dit met en wit “H” symbool).

Een andere interessante goodie is de SOS functie. Als de motor op basis van g-meting en helling meting besluit dat er sprake is van een ongeval, dan zoekt de motor contact met de BMW alarm centrale. Bij een ernstig ongeval worden direct de hulpdiensten geïnformeerd. Je kan het systeem ook handmatig activeren als je pech met de motor hebt of bijvoorbeeld getuige bent van een ongeluk en de batterij van je telefoon is leeg. Na de aanschaf van deze optie (€367,-) komen er verder geen abonnement kosten bij kijken. Het lijkt mij een waardevolle aanvulling, stel je rijdt ‘s avonds heel laat op een niet zo drukke weg tegen een ree aan, dan schakelt de motor de hulpdiensten in (uiteraard alleen als de motor GSM bereik heeft en alleen als het systeem door de crash niet is vernietigd).
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

N.a.v. voorgaande reactie wil ik even meegeven dat de SOS functie ook al verkrijgbaar was op de 2018 R1200RT-LC. Ik heb een 2018 model en daarbij ook voor de SOS optie gekozen.
In Nederland wil deze functie nog wel eens haperen. Dan verschijnt een foutmelding op het dashboard en geeft het systeem aan dat er GEEN SOS verbinding mogelijk is. Na een aantal kilometers verdwijnt de melding dan weer zodat ik vermoed dat het te maken heeft met de dekking van de mobiele verbinding. Maar die keren dat ik in het buitenland reed, is de functie altijd beschikbaar geweest.
Ik heb deze optie gelukkig nog nooit nodig gehad maar het is in mijn ogen een zinvolle uitbreiding. Zeker als je vaak alleen rijdt.

En inderdaad, de optische verschillen zijn klein. De buitenkant is op het oog nagenoeg niet veranderd. De grote verandering zit inderdaad in de motor. Toch merk je dat met rijden. Voor mij was het een reden om toch een inruil te overwegen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Vandaag de RS bij Van Harten achter gelaten. Over een week of 2 (max 3) haal ik daar een R1250RT Spezial 719 Blue Planet op met alle opties, behalve de radio. BMW Nederland blijkt een paar van die motoren te hebben besteld. De fabriek in Berlijn is van half juli tot half augustus gesloten. Van Harten is in de weer om het zadel in 719 uitvoering op de motor die ik gekocht heb te krijgen, ze hebben nl alleen de 719 fietsen met radio met dit bruine zadel dat ik mooi vind besteld. Als er niet geruild kan worden, wordt het zwarte zadel bekleed als Spezial. Zijn de ruitjes echt gestikt ook ipv gestanst. Bekleder kijkt in dat geval ook meteen even naar de foam. Dat die niet te zacht is. Morgen hoor ik meer.

Blij met de komst van de mooiste RT die ik ooit gezien heb (net zo mooi als de Blue Planet 1200 trouwens) met het fijnste boxer blok dat ik ooit gereden heb.

Klein traantje om de beste RS die ik ooit gehad heb en die nu ingeruild is. Was een zeer fijn speel kameraadje.

T.z.t. zal ik mijn bevindingen van de Spezi hier delen.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
maserati
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:33
Type: R1250RT
Bijz: Carbon black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door maserati »

Ik ben ook van r1200rt naar r1250rt carbon black met topcase overgestapt
Verschillen die me opvielen.
1. De cruise control schakelt niet uit bij overschakelen naar hogere versnelling fijn voor duo passagier nu is overschakelen zonder schokken.
2. Cruise control is met iedere tik 1 km/u en bij 1200 was dit anders
3. Boven de 5000 tpm vind ik de 1250 een stuk sneller
4. De hill stop (groen en geel) gaat gelijk uit als je ontkoppeld en gas geeft bij 1200 ging dit niet soepel.
5. De richtingaanwijzer gaat gelijk na de bocht uit ik denk door IMU
6. Het linker vakje bij de boxen werkt nu ook met central lock.
Rob
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Sapperdeflap! Ik herken me in al die punten behalve het automatisch uitgaan van de richtingaanwijzer, dit had ik wel verwacht dat ie dat zou doen, maar bij mij dus niet. Toch maar door het boekje heen spitten of dit ergens ingesteld moet worden...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

meilink schreef: 10 mei 2019, 10:25 BMW R1250 RT LC.jpg
Rijd inderdaad nog beter als de vorige (R1200 RT LC) vooral door de nieuwe kleppentechniek en een veel betere Schakel Assistent.
Mag ik vragen hoe je aan het cognac kleurig rugskussentje bent gekomen? Die van mij moest in die kleur bekleed worden door de dealeRT omdat mijn Spezial 719 met Spezial 719 zadel kennelijk een topkoffer met zwart rugkussentje was uitgerust...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik had zoiets ook al opgemerkt maar ik dacht dat ik het mij verbeelde, dat van die richtingaanwijzers. Maar kennelijk is het toch zo dat ze af en toe, na een bocht, zelf uitgaan. En die andere punten had ik ook al opgemerkt.
mijn 1250.jpg
Trouwens . .
Bij mijn 1200 gingen beide vakjes netjes op slot met de centrale vergrendeling.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Arjan W »

Je koffer valt wel in ieder geval op :)
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Toch nog even reageren.

Dat van die topkoffer was eigenlijk uit nood geboren! Hij is oorspronkelijk van ene R1100 of van een R1150 overgekomen. Een nieuwe was niet noodzakelijk want hij bleek gewoon te passen. Alleen de oorspronkelijke kleur was grijs. En dat bleek niet meer te passen op mijn vorige motorfiets. In eerste instantie besloten dat de topkoffer dan maar geheel zwart moest worden tot een collega van mij met het idee kwam om hem met Plastidip retroflecterend geel te maken. Gewoon om beter op te vallen. En zou het tegenvallen dan kon je de kleurlaag er gewoon weer vanaf trekken.
Bij wijze van proef dit gedaan en zo is het gekomen. En het bevalt tot nu toe prima.

Maar nu even twee andere vragen;
Ik heb inmiddels ruim 5000 km met de R1250 RT gereden en merk nu twee dingen op. Volgens mijn omgeving (mensen dus) maakt de R1250 beduidend meer lawaai dan de R1200 RT die ik er voor had. Zelf ervaar ik dit inderdaad ook. Zijn er meer die dit ervaren of is het enkel bij mijn motor?

En . . .
Is de benzinetank kleiner qua inhoud? Voorheen reed ik ongeveer 570 km met een volle tank en nu nog maar ongeveer 520 km.
Ondanks dat mijn verbruik met de R1250 RT ongeveer gelijk gebleven is aan het verbruik van de R1200 RT (1: 22) kan ik beduidend minder kilometers rijden volgens de benzinemeter. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren en is de tankinhoud inderdaad verminderd?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
peet52
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2014, 17:07
Type: R1250RT
Bijz: nog geheel standaard
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Venray

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door peet52 »

reactie op het geluid: niet alleen zelf maar ook omstanders en buren hebben dit opgemerkt. Het geluid is harder als van mijn vorige 1200 van 2011.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Wel meer geluid denk ik, maar niet hinderlijk meer. In ieder geval beduidend minder dan een vorige versie met een Niet-Originele uitlaat....
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ik rij de nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Qua kilometers: tank je E10 of E5? De energetische waarde van E10 is ietsje lager dan van E5. Ik merk wel dat het gele lampje wat eerder aankomt dan bij mijn R1200RT DOHC van 2010. Qua kilometers rij ik ongeveer het zelfde op een tank (ik tank overigens BP Ultimate 98, dat is E5, met de DOHC reed ik vaker "gewone" Euro 95, maar dat was nog wel voor het hele E10 gebeuren). Ik rij die kilometers wel weer in een kortere tijd..... Ja ja, ik weet het... -naughty-

Gemiddeld verbruik van de DOHC stond de laatste tijd zo'n beetje rond de 5.4 liter per 100 km. De 1250 heeft er 4.9 liter per 100 km op staan. Na het tanken (ik meen dat er een 24 liter tank op geschroefd is, analoog aan die van de DOHC) de dagtelleRT op 0 geeft, afhankelijk van hoe vlijtig ik de rechterpols heb weten te bedwingen, iets meer of iets minder dan 20 km per liter...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gesloten

Terug naar “Showen die R1250RT en R1300RT”