een mooie rode R1250 RT sport

Laat hier je R1250RT of R1300RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Brouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 feb 2017, 19:55
Type: R1250RT
Bijz: Rood/zwart
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Ede

een mooie rode R1250 RT sport

Ongelezen bericht door Brouwer »

Na een paar jaar rondgereden te hebben op een blauwe R1200rt lc uit 2015 was ik in d gelukkige omstandigheid dat ik een nieuw R1250 RT kon kopen -kwijling- , mijn eerste nieuwe motor sinds 1978.

Wat me met 900 km vooral is opgevallen:
- de versnellingsbak is veel stiller en schakelt trefzekerder met minder speling, je hebt eigenlijk geen quickshifter meer nodig hoewel ook die soepeler werkt.
- de afstelling van vering/demping is soepeler/comfortabeler geworden. De stand "rain" ontbreekt nu en de stand "road" is duidelijk comfortabeler geworden op korte scherpe/knikken, het geheel voelt nu iets minder strak/sportief aan als in de oude road stand.
- het blok loopt bij lage toeren soepeler (de kuip trilt dan ook minder) en het geluid is mooier meer boxer geworden
- Je hoort het vestellen van de nokkenassen in het uitlaatgeluid maar je voelt het niet in de acceleratie, die loopt mooi vloeiend door.
- de extra led lampen kunnen nu wel gelijktijdig met de dagrijverlichting branden
- de knipper tijd van de knipperlicht is beïnvloedbaar door lang of kort op de schakelaar te drukken
- er zijn details in de kuip veranderd de radiatoren zijn vergroot en lijken de voeten van de passagier veel schoner te blijven
- het dashboard is vrijwel ongewijzigd en dat vind ik totaal niet erg.Er zijn mensen die graag het TFT scherm op de RT gezien hadden maar het gerucht gaat dat je daar alleen het maximale rendement uit haalt met een BMW communicatieset. Ik heb zelf een Sena, de mensen met wie ik regelmatig rij ook dus vind ik het prima zo.

In mijn ogen is de RT duidelijk beter geworden

Een kleien aanvulling: de typeaanduiding "sport" houdt o.a. een lage ruit op de kuip in, deze sport heeft wel de gewone ruit op de kuip

Op naar weer veel veilige kilometers
Andy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jawa250, Jawa 350, BMW: R69S, R60/6, R60/7 RT, K75 RT, R1200 RT LC
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: een mooie rode R1250 RT sport

Ongelezen bericht door EileRT »

Tja, wat moet ik zeggen . . . supermooie hagelnieuwe -1250- natuurlijk! _004

Bedankt voor je review en heel veel plezier toegewenst op je RT! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Paniekje
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: een mooie rode R1250 RT sport

Ongelezen bericht door Paniekje »

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop .
Veel plezierige en veilige km’s gewenst .
Gesloten

Terug naar “Showen die R1250RT en R1300RT”