Mijn R1250RT 2021
- Tieflaar
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Mijn R1250RT 2021
En dit is hem dan.
Na jaren GSA's gereden te hebben een RT.
Na jaren GSA's gereden te hebben een RT.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grrrroet, Jack
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Mijn R1250RT 2021
Heel mooie fiets! Veel plezier ermee.
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
- PanEuRoel
- 2024
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: HULST
Re: Mijn R1250RT 2021
Klasse foto van een klasse motor op een klasse locatie!!!
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 apr 2019, 09:03
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: geen
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Gaanderen
Re: Mijn R1250RT 2021
Mooi, kun je iets vertellen over het verschil in rijden/zit enz
- Tieflaar
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Re: Mijn R1250RT 2021
In juni vorig jaar stapte ik voor het eerst een paar dagen op deze R1250RT. Zelf reed ik toen met een R1200GSA LC.
Het eerste dat mij opviel bij het wegrijden was het gewicht op de voorkant. Ik denk dat dat onontkoombaar is vanwege de grote kuip. Maar het belemmerde voor mij, toen, wel de beweeglijkheid van de motor.
Als snel merkte ik dat het 1250 blok veel soepeler is, lekkerder het gas oppakt en minder trilt dan mijn 1200LC.
De hele 1250RT trilt minder trouwens.
Vooral het kardan gevoel is bij de 1250RT veel prettiger. Bij de 1200GSA voelde ik de kardan irritant duidelijk bij snelheden tot 80km/u.
Aan mij is uitgelegd dat dit komt doordat de de hoeken, voor en achter, die het kardan maakt bij de GS(A) groter zijn dan bijvoorbeeld bij de RT.
De RT heeft een smaller stuur dat ook iets lager is dan de GS(A). Op de RT zit je dus wat verder voorover met een andere houding van je armen. Dat is erg wennen en vermoeiender rijden dan met de GS(A). Het vergt dus wat aanpassing van mijn manier van sturen. De GSA kon ik makkelijker alle kanten op sturen.
Met de RT gaat dat ook weet ik inmiddels, absoluut! Maar je moet er wat meer moeite voor doen. Heb je het onder knie dan doet de RT, op de weg, niet veel onder ten opzichte van de GS(A).
Niet alleen de zithouding ten opzichte van het stuur is anders. De motor is lager en dat heeft ook invloed op de benen. De hoek van de knieën en de heupen is kleiner. En voor mij voelt dat minder ontspannen. En dat vraagt wat meer gewenning. Dat gaat goed komen.
Het was ook wennen aan de plek van de spiegels trouwens. Onder je handen lijkt dat een heel vreemde plek. Maar de blik naar achter en op zij is fantastisch en zonder trillingen.
Grrrroet, Jack
- QuickFix
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: Mijn R1250RT 2021
Mooie fiets in een mooie kleur.
Ik hoop niet dat je hem zo op je oprit laat staan.
Freude am Fahren
- Tieflaar
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe