na mijzelf ook mijn RT voorstellen
Geplaatst: 30 nov 2018, 23:19
Aloha!
Ik had mijzelf al voorgesteld in het voorstel forum, hierbij ook mijn RT Fabricage datum 11/1996, 122.000 km, lichtblauw en goed gebruikt. Gekocht voor weinig als een rijdend project.
Na jaren geleden een tijd op een R1100R gereden te hebben, was het hebben van een motor gewoon weer nodig. Door mijn lengte (210) en wat ik belangrijk vind in een motor, zoals ABS (ooit een keer op een niet ABS motor de achterrem laten blokkeren en daardoor liep ik een maand krom), injectie (geen gedoe met cabs) en een cardan. Oh, en heel belangrijk, ruimte voor mijn benen.
Een paar jaar geleden de keuze gemaakt om zonder auto te bestaan. Wij wonen in de binnenstad, alles op loopafstand en altijd lastig parkeren. Toch begon het na verloop van tijd toch te jeuken, altijd in die trein, koude perrons, altijd die bijna dubbel reistijd. Het was of weer een twingo-tje met alle APK, parkeervergunningen en die andere onzin of een motor in de schuur... het is de motor geworden.
Maar dus, een rijdend project (daar was de prijs ook naar). wat achterstallig onderhoud (kleppen mogen zeker een keer gesteld worden), hoofdremcilinder moet gereviseerd worden, handvat verwarming solderen, vloeistoffen en filters vervangen.
Ondertussen heb ik alweer warme handen en morgen ook weer goede remmen!
Het uiterlijk is, uhm... beschadigd... krassen op de kuip maar nergens stuk en geen pekel schade! Als de techniek op orde is ga ik mij een oriënteren of ik een weekje vrij ga maken om de kuip hoogglans zwart te maken!
Andere "dingetjes" die ook nog op het programma staan is het vervangen van de remleidingen.
Natuurlijk, elke RT hoort van eigen accessoires te worden voorzien, ook hier.. on a budget :P
Ik hou van navigatie, maar vooral "gewoon" van A naar B. In het ondiepe gesprongen met een Tomtom VIO, and so far so good.... (het alternatief was een RAM mount van bijna hetzelfde bedrag om mijn iPhone op het stuur te binden die ik geheid een keer ga vergeten).
Een paar city deksels om door de poort te kunnen, de grote koffers hangen in de schuur aan oude beugels voor de vakantie.
Daarnaast (het dashboard lag er toch af voor het nameten van de verwarming), een extra accessoire aansluiting aangelegd in het radiovak (door een verlengkabel van de mediamarkt aan de accessoire plug te splitsen) en de overgehouden plug aan de batterijoplader zodat ik hem daar kan inpluggen.
Oh, en een hoger scherm is ook besteld...
Iemand nog tips om vastzittende kuip boutjes los te krijgen :P
Ik had mijzelf al voorgesteld in het voorstel forum, hierbij ook mijn RT Fabricage datum 11/1996, 122.000 km, lichtblauw en goed gebruikt. Gekocht voor weinig als een rijdend project.
Na jaren geleden een tijd op een R1100R gereden te hebben, was het hebben van een motor gewoon weer nodig. Door mijn lengte (210) en wat ik belangrijk vind in een motor, zoals ABS (ooit een keer op een niet ABS motor de achterrem laten blokkeren en daardoor liep ik een maand krom), injectie (geen gedoe met cabs) en een cardan. Oh, en heel belangrijk, ruimte voor mijn benen.
Een paar jaar geleden de keuze gemaakt om zonder auto te bestaan. Wij wonen in de binnenstad, alles op loopafstand en altijd lastig parkeren. Toch begon het na verloop van tijd toch te jeuken, altijd in die trein, koude perrons, altijd die bijna dubbel reistijd. Het was of weer een twingo-tje met alle APK, parkeervergunningen en die andere onzin of een motor in de schuur... het is de motor geworden.
Maar dus, een rijdend project (daar was de prijs ook naar). wat achterstallig onderhoud (kleppen mogen zeker een keer gesteld worden), hoofdremcilinder moet gereviseerd worden, handvat verwarming solderen, vloeistoffen en filters vervangen.
Ondertussen heb ik alweer warme handen en morgen ook weer goede remmen!
Het uiterlijk is, uhm... beschadigd... krassen op de kuip maar nergens stuk en geen pekel schade! Als de techniek op orde is ga ik mij een oriënteren of ik een weekje vrij ga maken om de kuip hoogglans zwart te maken!
Andere "dingetjes" die ook nog op het programma staan is het vervangen van de remleidingen.
Natuurlijk, elke RT hoort van eigen accessoires te worden voorzien, ook hier.. on a budget :P
Ik hou van navigatie, maar vooral "gewoon" van A naar B. In het ondiepe gesprongen met een Tomtom VIO, and so far so good.... (het alternatief was een RAM mount van bijna hetzelfde bedrag om mijn iPhone op het stuur te binden die ik geheid een keer ga vergeten).
Een paar city deksels om door de poort te kunnen, de grote koffers hangen in de schuur aan oude beugels voor de vakantie.
Daarnaast (het dashboard lag er toch af voor het nameten van de verwarming), een extra accessoire aansluiting aangelegd in het radiovak (door een verlengkabel van de mediamarkt aan de accessoire plug te splitsen) en de overgehouden plug aan de batterijoplader zodat ik hem daar kan inpluggen.
Oh, en een hoger scherm is ook besteld...
Iemand nog tips om vastzittende kuip boutjes los te krijgen :P