na mijzelf ook mijn RT voorstellen

Laat hier je R1100RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
jolle
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2018, 02:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

na mijzelf ook mijn RT voorstellen

Ongelezen bericht door jolle »

Aloha!

Ik had mijzelf al voorgesteld in het voorstel forum, hierbij ook mijn RT
IMG_0880.jpg
Fabricage datum 11/1996, 122.000 km, lichtblauw en goed gebruikt. Gekocht voor weinig als een rijdend project.

Na jaren geleden een tijd op een R1100R gereden te hebben, was het hebben van een motor gewoon weer nodig. Door mijn lengte (210) en wat ik belangrijk vind in een motor, zoals ABS (ooit een keer op een niet ABS motor de achterrem laten blokkeren en daardoor liep ik een maand krom), injectie (geen gedoe met cabs) en een cardan. Oh, en heel belangrijk, ruimte voor mijn benen.

Een paar jaar geleden de keuze gemaakt om zonder auto te bestaan. Wij wonen in de binnenstad, alles op loopafstand en altijd lastig parkeren. Toch begon het na verloop van tijd toch te jeuken, altijd in die trein, koude perrons, altijd die bijna dubbel reistijd. Het was of weer een twingo-tje met alle APK, parkeervergunningen en die andere onzin of een motor in de schuur... het is de motor geworden.

Maar dus, een rijdend project (daar was de prijs ook naar). wat achterstallig onderhoud (kleppen mogen zeker een keer gesteld worden), hoofdremcilinder moet gereviseerd worden, handvat verwarming solderen, vloeistoffen en filters vervangen.

Ondertussen heb ik alweer warme handen en morgen ook weer goede remmen!

Het uiterlijk is, uhm... beschadigd... krassen op de kuip maar nergens stuk en geen pekel schade! Als de techniek op orde is ga ik mij een oriënteren of ik een weekje vrij ga maken om de kuip hoogglans zwart te maken!

Andere "dingetjes" die ook nog op het programma staan is het vervangen van de remleidingen.

Natuurlijk, elke RT hoort van eigen accessoires te worden voorzien, ook hier.. on a budget :P

Ik hou van navigatie, maar vooral "gewoon" van A naar B. In het ondiepe gesprongen met een Tomtom VIO, and so far so good.... (het alternatief was een RAM mount van bijna hetzelfde bedrag om mijn iPhone op het stuur te binden die ik geheid een keer ga vergeten).

Een paar city deksels om door de poort te kunnen, de grote koffers hangen in de schuur aan oude beugels voor de vakantie.

Daarnaast (het dashboard lag er toch af voor het nameten van de verwarming), een extra accessoire aansluiting aangelegd in het radiovak (door een verlengkabel van de mediamarkt aan de accessoire plug te splitsen) en de overgehouden plug aan de batterijoplader zodat ik hem daar kan inpluggen.

Oh, en een hoger scherm is ook besteld...

Iemand nog tips om vastzittende kuip boutjes los te krijgen :P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
This one goes to eleven (hundred)!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: na mijzelf ook mijn RT voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Veel plezier met je -1100- ! _004

De boutjes van de kuip kun je wellicht los krijgen met WD40. Even in laten werken en dan los draaien met een goed passende inbussleutel.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
jolle
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2018, 02:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: na mijzelf ook mijn RT voorstellen

Ongelezen bericht door jolle »

Ik was ook al schuiting met WD40 aan de slag geweest. Links is geen probleem, die gaat er natuurlijk bij elk wissewasje vanaf maar rechts zit ter hoogte van de cylinders muurvast (ik vermoed dat die er zeker 15 jaar niet los geweest is, de laatste eigenaar was ook geen poetser...)
This one goes to eleven (hundred)!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: na mijzelf ook mijn RT voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Als de boutjes al 15 jaar vast zitten was/waren de vorige eigenaar/eigenaren niet alleen geen poetser(s), maar is de RT ook niet goed onderhouden. De kuip moet er namelijk af voor (groot) onderhoud.

Als een bout/de boutjes niet los gaan na WD40 wordt het moeilijk. Ik zou deze dan uitboren. Te beginnen met een klein diameter boortje en daarna de diameter van de bout zelf. De klemmetjes die erachter zitten (dus waar de bout in gaat) zijn los te verkrijgen en moet je bij uitboren vervangen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
TomDujardin
2023
2023
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: na mijzelf ook mijn RT voorstellen

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Goedemiddag Jolle

Hier nog n 1100 rijder, als je er zin in hebt eens naar Zeeland rijden, uur vanaf Dordt. De meeste krijg ik wel los, en inderdaad als t er vijftien jaar niet af is geweest dan is er ook niks gebeurd erachter. Dus geen onderhoud maar ook geen storingen :? . Maar een beetje pekel en ander vuil en ze hebben er geen zin meer in. Eerst goed proberen, uitboren kan altijd nog. Monteren met n likje vet doet wonderen.
[groet]
Tom
Gebruikersavatar
jolle
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2018, 02:16
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: na mijzelf ook mijn RT voorstellen

Ongelezen bericht door jolle »

denk dat ik van de week even een nieuw schroefsetje koop en dan maar ga boren :D beter in één keer goed doen...
This one goes to eleven (hundred)!
Gesloten

Terug naar “Showen die R1100RT”