Mijn R1100RT

Laat hier je R1100RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
DuardoS
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 nov 2018, 10:42
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R1100GS 1996
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Huizen

Mijn R1100RT

Ongelezen bericht door DuardoS »

Dit is 'm dan:
BMW.jpg
Afbeelding

Graphit, met verhoogd scherm, cilinderbeschermers, zelfs een werkende radio/casettedeck. Ik ben een beginnend rijder en had nog nooit op een motor met boxer gereden (of überhaupt een tweecilinder), maar wat een prachtig geluid heeft deze zeg. Het roffelen, zeker bij het opschakelen, klinkt me als muziek in de oren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DuardoS
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 nov 2018, 10:42
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R1100GS 1996
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Huizen

Re: Mijn R1100RT

Ongelezen bericht door DuardoS »

Oh, en dan vergeet ik nog de "cruise control", oftewel een schroef bij het rechterhandvat. Dat deed de garageman twijfelen of het wellicht een voormalige overheidsmotor is geweest. Hij is uit 1999 en heeft nu 82.000 km gelopen.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Mijn R1100RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Da’s een hele mooie -1100- . . . veel plezier toegewenst! _004

Het is geen overheidsfiets geweest hoor. Een dergelijke handmatige cruise control is aftermarket gewoon te verkrijgen. De kilometerstand i.c.m. het bouwjaar verraad ook al geen geschiedenis voor een ex dienstfiets. Daarvoor zijn er andere aanwijzingen te geven.
Er zijn overigens meerdere aanpassingen geweest door een vorige eigenaar zoals een voorspatbord van een 1150RT, de witte richtingaanwijzers (voor) en een andere ruit.

Hoe dan ook, blijf vooral genieten van de boxer roffel! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
DuardoS
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 nov 2018, 10:42
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R1100GS 1996
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Huizen

Re: Mijn R1100RT

Ongelezen bericht door DuardoS »

Haha je hebt oog voor detail. Het spatbord had ik nog niet gezien, maar ik geloof je meteen. Ben er zeer tevreden mee, zeker ook omdat ik me in het geheel niet heb gehouden aan alle aankoop tips op dit forum. Ben in m'n eentje gaan kijken, geen aankoop keuring gedaan, volstrekt geen technische kennis, had zelfs nog nooit met een dergelijke motor gereden (dus geen vergelijking). Ik heb vertrouwd op mijn gevoel bij de verkoper, en dat is tot op heden niet beschaamd. Heb 'm na aankoop optisch laten controleren bij Swift in Almere, en dat zag er allemaal goed uit. Zegt nog niet zoveel, maar hij krijgt binnenkort een beurt, dan weet ik het zeker.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Mijn R1100RT

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Als de prijs er naar was, kun je best een gokje wagen. Ik heb het nu twee keer zo gedaan en is me niet tegengevallen [emoji41]

Hartelijke groet,

Nico

Gesloten

Terug naar “Showen die R1100RT”