via de R850RT naar de R1150RT
Geplaatst: 07 dec 2017, 21:01
Nadat ik van het voorjaar een puntgave R850T aanschafte, viel het me op dat ik toch wat harder ging rijden dan oorspronkelijk bedoeld was. Door de kuip en de ruit rijd je voor het weet met een aardig gangetje Nederland door en Duitsland in.
Mijn 850 er dateerde uit 1999 en dat betekent dat de 6e versnelling er nog niet ingebouwd was. Niet alleen de RT miste die versnelling, ik miste hem ook. Boven de 120 begint het motortje toch aardig te gieren, wat eigenlijk niet nodig is. Er zit meer dan voldoende power in een 850, alleen de gearing lijkt niet gekozen om langdurig op hogere snelheid door te rijden. Waarschijnlijk trekt het motortje zich er niets van aan, maar ik word een beetje onrustig van zo'n hoog toerental.
Omdat de hele setup van de boxertwin/RT me buitengewoon goed beviel, ben ik overgestapt op een R1150RT met slechts 39000 km ervaring. Door de 6e versnelling glijdt die motor heel gemakkelijk met 140 km/uur door het landschap heen. Rustig en stevig kunnen doorrijden is een mooie combi op weg naar Sauerland en de Eiffel.
De stuureigenschappen van die Erteetjes zijn wel heel erg op orde. Van de grotere zwaardere toermachines rond de 300 kilo is het bochtengedrag ongekend, zo bleek eens te meer tijdens toertochten door de Eiffel. De Rt is een scherp sturende motor die zich in de bochten zelf ook nog makkelijk laat corrigeren.
Hier even uitblazen hier in de buurt van Cochem, ik had het harder nodig dan de fiets.
Op de computer routes ontwerpen vanuit myrouteapp is toch nog wat anders dan de routes met de TomTom 410 echt te rijden. Heerlijk, om zo dubbel te kunnen genieten. Ik kan niet wachten tot het voorjaar.
Geweldige motoren die Ertee's!
Mijn 850 er dateerde uit 1999 en dat betekent dat de 6e versnelling er nog niet ingebouwd was. Niet alleen de RT miste die versnelling, ik miste hem ook. Boven de 120 begint het motortje toch aardig te gieren, wat eigenlijk niet nodig is. Er zit meer dan voldoende power in een 850, alleen de gearing lijkt niet gekozen om langdurig op hogere snelheid door te rijden. Waarschijnlijk trekt het motortje zich er niets van aan, maar ik word een beetje onrustig van zo'n hoog toerental.
Omdat de hele setup van de boxertwin/RT me buitengewoon goed beviel, ben ik overgestapt op een R1150RT met slechts 39000 km ervaring. Door de 6e versnelling glijdt die motor heel gemakkelijk met 140 km/uur door het landschap heen. Rustig en stevig kunnen doorrijden is een mooie combi op weg naar Sauerland en de Eiffel.
De stuureigenschappen van die Erteetjes zijn wel heel erg op orde. Van de grotere zwaardere toermachines rond de 300 kilo is het bochtengedrag ongekend, zo bleek eens te meer tijdens toertochten door de Eiffel. De Rt is een scherp sturende motor die zich in de bochten zelf ook nog makkelijk laat corrigeren.
Hier even uitblazen hier in de buurt van Cochem, ik had het harder nodig dan de fiets.
Op de computer routes ontwerpen vanuit myrouteapp is toch nog wat anders dan de routes met de TomTom 410 echt te rijden. Heerlijk, om zo dubbel te kunnen genieten. Ik kan niet wachten tot het voorjaar.
Geweldige motoren die Ertee's!