Daar zijn we weer
NA twee jaar GS Adventure gereden te hebben toch weer gekozen voor een RT.
GS Adventure is ook een geweldige machine maar toch niet echt voor ons doeleinde geschikt.
Zijn ermee naar Athene gereden en weer terug wat op zich een schitterende reis is maar de fiets meer geschikt en gemaakt voor of road waar 80% van de GS'en dan weer nooit komen
Maar we zijn weer voor de RT gegaan, een schitterende fiets uit 2019 met 2400 km op de teller
Planning als alles het toelaat in September richting Polen en omgeving, we gaan het zien.
Na een GS uitstapje weer terug op een RT
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jul 2020, 17:14
- Type: R1200RT
- Bijz: 2019
- Land: Netherlands
- Woonplaats of omgeving: sassenheim
Na een GS uitstapje weer terug op een RT
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Honda 750 Four, Honda Shadow,BMW RT, BMWRT, BMW GS Adventure, BMW RT
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Na een GS uitstapje weer terug op een RT
Hallo Eric,
Welkom terug op ons .
Je hebt helemaal gelijk wat betreft het (reis)doel van je motor. De GS Adventure kan natuurlijk prima on road maar biedt je veel minder bescherming tegen weer en wind dan de RT. Het is meer een off road motor. De RT (Reise Tourer) is juist voor reizen ontworpen en is al vele decennia in productie.
Veel plezier op je mooie rode en hier op ‘t forum.
Eilert
Welkom terug op ons .
Je hebt helemaal gelijk wat betreft het (reis)doel van je motor. De GS Adventure kan natuurlijk prima on road maar biedt je veel minder bescherming tegen weer en wind dan de RT. Het is meer een off road motor. De RT (Reise Tourer) is juist voor reizen ontworpen en is al vele decennia in productie.
Veel plezier op je mooie rode en hier op ‘t forum.
Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: Na een GS uitstapje weer terug op een RT
Eilert,
ik ga je even tegenspreken.
Ik ben afgelopen zondag teruggereden uit Oostenrijk, en heb daarbij door een onvervalste stortbui gereden met mijn Adventure.
Buiten mijn mouwen en helm ben ik zo goed als droog gebleven, dus die mindere bescherming valt echt wel mee. Mogelijk draagt mijn ruitje van Puig (in de laagste stand, ik 180 cm) daar ook nog iets aan bij.
Ik kan me voorstellen dat dat op een gewone GS anders uitziet, door de veel smallere tank, waardoor je knieën mogelijk gaan uitsteken buiten de motor.
Qua zithouding merk ik weinig verschil met de RT, op beiden is het moeiteloos vele uren vol te houden.
Op de GS heb ik overigens wel meer het gevoel van "King of the road", geen idee hoe dat komt.
Verder is het natuurlijk ieders persoonlijke voorkeur om te kiezen voor GS of RT, ik wens Eric dus ook veel plezier met zijn bijna-nieuwe RT en vooral veel veilige kilometers.
Mochten we elkaar ooit treffen, nodig ik je van harte uit om eens een stukje te rijden op mijn Adventure, zodat je zelf kunt ervaren hoe klein de verschillen eigenlijk zijn.
Groet, Aad
ik ga je even tegenspreken.
Ik ben afgelopen zondag teruggereden uit Oostenrijk, en heb daarbij door een onvervalste stortbui gereden met mijn Adventure.
Buiten mijn mouwen en helm ben ik zo goed als droog gebleven, dus die mindere bescherming valt echt wel mee. Mogelijk draagt mijn ruitje van Puig (in de laagste stand, ik 180 cm) daar ook nog iets aan bij.
Ik kan me voorstellen dat dat op een gewone GS anders uitziet, door de veel smallere tank, waardoor je knieën mogelijk gaan uitsteken buiten de motor.
Qua zithouding merk ik weinig verschil met de RT, op beiden is het moeiteloos vele uren vol te houden.
Op de GS heb ik overigens wel meer het gevoel van "King of the road", geen idee hoe dat komt.
Verder is het natuurlijk ieders persoonlijke voorkeur om te kiezen voor GS of RT, ik wens Eric dus ook veel plezier met zijn bijna-nieuwe RT en vooral veel veilige kilometers.
Mochten we elkaar ooit treffen, nodig ik je van harte uit om eens een stukje te rijden op mijn Adventure, zodat je zelf kunt ervaren hoe klein de verschillen eigenlijk zijn.
Groet, Aad
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Na een GS uitstapje weer terug op een RT
Helemaal goed man. Meningen verschillen. Ik heb zelf meerdere malen op een GS Adventure gereden onder verschillende weersomstandigheden en daar baseer ik dan weer mijn mening op.
Ik heb gereden op een GS met een kleine ruit. Wat mij verder opviel is dat je er voor je gevoel hoger opzit. Dat verklaard wellicht je king off the road gevoel.
Verder realiseer ik mij dat ik mij in mijn posting iets te zwart/wit heb uitgelaten over de verschillen tussen de RT en de GS. Doorgaans ben ik toch redelijk genuanceerd.
Verder moet of mag een ieder vooral rijden wat hij of zij wil rijden en vooral het plezier daarvan ervaren.
TOP natuurlijk dat je mij uitnodigt om mij eens te laten rijden op je GSA LC. De GS Adventure waar ik destijds een aantal keren op heb gereden was een 1150. Deze is gedateerd. In concept de nodige overeenkomsten met de LC maar technisch in een aantal opzichten zeker anders.
Bedankt voor je feedback Aad.
Ik heb gereden op een GS met een kleine ruit. Wat mij verder opviel is dat je er voor je gevoel hoger opzit. Dat verklaard wellicht je king off the road gevoel.
Verder realiseer ik mij dat ik mij in mijn posting iets te zwart/wit heb uitgelaten over de verschillen tussen de RT en de GS. Doorgaans ben ik toch redelijk genuanceerd.
Verder moet of mag een ieder vooral rijden wat hij of zij wil rijden en vooral het plezier daarvan ervaren.
TOP natuurlijk dat je mij uitnodigt om mij eens te laten rijden op je GSA LC. De GS Adventure waar ik destijds een aantal keren op heb gereden was een 1150. Deze is gedateerd. In concept de nodige overeenkomsten met de LC maar technisch in een aantal opzichten zeker anders.
Bedankt voor je feedback Aad.
beckysmile schreef: ↑31 jul 2020, 09:52 Eilert,
ik ga je even tegenspreken.
Ik ben afgelopen zondag teruggereden uit Oostenrijk, en heb daarbij door een onvervalste stortbui gereden met mijn Adventure.
Buiten mijn mouwen en helm ben ik zo goed als droog gebleven, dus die mindere bescherming valt echt wel mee. Mogelijk draagt mijn ruitje van Puig (in de laagste stand, ik 180 cm) daar ook nog iets aan bij.
Ik kan me voorstellen dat dat op een gewone GS anders uitziet, door de veel smallere tank, waardoor je knieën mogelijk gaan uitsteken buiten de motor.
Qua zithouding merk ik weinig verschil met de RT, op beiden is het moeiteloos vele uren vol te houden.
Op de GS heb ik overigens wel meer het gevoel van "King of the road", geen idee hoe dat komt.
Verder is het natuurlijk ieders persoonlijke voorkeur om te kiezen voor GS of RT, ik wens Eric dus ook veel plezier met zijn bijna-nieuwe RT en vooral veel veilige kilometers.
Mochten we elkaar ooit treffen, nodig ik je van harte uit om eens een stukje te rijden op mijn Adventure, zodat je zelf kunt ervaren hoe klein de verschillen eigenlijk zijn.
Groet, Aad
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: Na een GS uitstapje weer terug op een RT
Zoals je in een ander draadje hebt kunnen lezen ben ik van plan om komend voorjaar, rond de Pasen weer eens een rit hier in het "echte" zuiden te organiseren, lees dan Eifel en/of Ardennen.TOP natuurlijk dat je mij uitnodigt om mij eens te laten rijden op je GSA LC. De GS Adventure waar ik destijds een aantal keren op heb gereden was een 1150. Deze is gedateerd. In concept de nodige overeenkomsten met de LC maar technisch in een aantal opzichten zeker anders.
Zo'n rit is natuurlijk de mogelijkheid bij uitstek om dit uit te voeren, in de agenda dus.
Groet, Aad