Hij is van sept 2010 en heeft 42.000km gelopen aantoonbaar met boekjes, facturen, etc en
heeft een aantal terugroepacties (2011 & 2014) gehad die onder garantie zijn vervangen.
De RT is afkomstig uit franstalig België uit de regio rond Verviers, dealer onderhouden en heeft 2 eigenaren gehad.
1e eigenaar van 0 - 20.000km, 2e eigenaar van 20.000 - 42.000km.
Gaat over anderhalve week naar RECO Motorservice in Breda voor groot onderhoud, zodat ik dan weet dat alles
piekfijn in orde is.
Ik heb er nu ongeveer 200km mee gereden en heb zelf eigelijk maar 2 puntjes kunnen vinden wat aandacht nodig heeft.
De afstelling kleppen en syncronisatie zijn m.i. nodig en de banden vertonen voor en achter wat cupping.
V.w.b. het laatste moet ik nog even over nadenken, want pas 2 maanden geleden 2 nieuwe Dunlop Smartroad III onder
de R1150RT laten steken.
Het profiel van deze Michelin Pilot Road 4 GT banden is nog prima.
René (RECO) heeft ermee proefgereden en vermoed dat de vorige eigenaar te lang met te zachte banden gereden heeft.
Dan gaat dit type band toch al gauw cuppen.
Dus nieuwe banden is niet nodig, maar voor een iets stillere loop zou je ze misschien kunnen vervangen.
Wel een dure grap . . . dus daar denk ik nog even over na.
Verder vond hij hem heel goed rijden en bevestigde ook mijn ervaring van kleppen stellen en syncronisatie.
Voor de rest alleen maar een grote
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"