Mijn R1200RT

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Mijn R1200RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

We hebben het RT forum nu ook opengesteld voor de R1200RT bezitters en heten ze van harte welkom. Show hier je fiets.
Laatst gewijzigd door JOS WRSM op 06 jan 2009, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Jos WRSM schreef:We hebben het RT forum nu ook opengesteld voor de R1200RT bezitters en heten ze van harte welkom. Show hier je fiets.
Wel dat is wat je noemt snel gereageerd! Geweldig leuk :D

Ik zal proberen om mijn RT hier te showen!

Afbeelding

Zoals ik al eeder memoreerde mijn RT wordt in januari 2009 4 jaar oud en er staat inmiddels zo'n 84000km op de teller. Behalve woon/werk verkeer Dordrecht - Maassluis v.v. wordt hij veel gebruikt voor toeren in het weekend en vakanties waarbij Frankrijk de voorkeur heeft maar er liggen inmiddels ook Schotse, Duitse en Zwitserse kilometers onder de steeds wisselende banden uiteraard. Onderhoud bij de BMW dealer waarbij de oneven beurten worden overgeslagen. Voor de 80000km beurt moet de afspraak nog gemaakt worden, gewoon weinig tijd ik kan hem nauwelijks missen. In die 80000km is de brandstofpomp vervangen in 2007. Verder een absolute probleemloze machine waar ik elke seconde van geniet.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Welcome mooie bike, maar ik kan er nog niet goed aan wennen nog een beetje te spacy voor mij.

Maar goed anders hadden we allemaal dezelfde beemer en was het forum misschien overbodig.

Veel plezier met je bike en fun met het forum.

Groeten Ruud
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Ongelezen bericht door Wildripper »

Moet zeggen dat ik het model wel steeds meer ga waarderen.

Vond hem in het begin ook wat hoekig t.o.v. de 1100 met zijn (of haar) mooie ronde vormen.

Maar dat vind ik bijvoorbeeld ook van de gs serie met die prachte snavel.

Of ben ik nu echt aan het vloeken in de kerk?

Grtn,

Jack
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Wildripper schreef:
Vond hem in het begin ook wat hoekig t.o.v. de 1100 met zijn (of haar) mooie ronde vormen.

Maar dat vind ik bijvoorbeeld ook van de gs serie met die prachte snavel.

Of ben ik nu echt aan het vloeken in de kerk?

Grtn,

Jack
Gelukkig mogen smaken verschillen maar inderdaad de 1200RT is wat "hoekig" ik noem het liever iets "Stealts" achtig daardoor heeft hij iets uit de toekomst en het geeft zijn silhouet iets krachtigs en dat is hij natuurlijk ook met 110pk.

groet,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

Mooie fiets. Leuk dat 't forum nu voor alle RT's open is. Kunnen we tenminste t.z.t. doorstromen (eerst nog "effe" sparen :lol: )


ltjl
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

En die 1200 is toch zo'n leuke stiuntfiets :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=dKIcKnGKEtw
Frans

Ongelezen bericht door Frans »

Ben,

Mooie motor, ook gave kleur.

Ik heb een half jaartje terug een heel stuk gereden op een r1200rt.

Loopt geweldig, hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de vermogensafgifte zo lineair te krijgen snap ik niks van, maar dit is geweldig.

Ik had wel meer moeite met mijn lengte op deze motor, ben nl 2.00mtr, en kwam regelmatig met mijn knieen tegen de tank ( deze heeft nl grote uitsparingen)

Verder had hij ook cruise control en zadelverwarming en rembekrachtiging, wow dat remt hard!!



Ik vond persoonlijk de 6e versnelling niet echt nodig, maar misschien is dit anders in de bergen.

Blijft gewoon mooi spul.
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Frans schreef:Ben,

Mooie motor, ook gave kleur.

Ik heb een half jaartje terug een heel stuk gereden op een r1200rt.

Loopt geweldig, hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de vermogensafgifte zo lineair te krijgen snap ik niks van, maar dit is geweldig.

Ik had wel meer moeite met mijn lengte op deze motor, ben nl 2.00mtr, en kwam regelmatig met mijn knieen tegen de tank ( deze heeft nl grote uitsparingen)

Verder had hij ook cruise control en zadelverwarming en rembekrachtiging, wow dat remt hard!!

Ik vond persoonlijk de 6e versnelling niet echt nodig, maar misschien is dit anders in de bergen.

Blijft gewoon mooi spul.
Dag Frans, inderdaad is de motor een plezier voor elke seconde, het overkomt mij ook wel eens dat ik in 5 ipv 6 rijdt toch ervaar ik de 6e wel als plezierig het maakt op hele lange tochten de zaak net wat rustiger op vooral de snelweg bij opschieten.
Met mijn lengte van 1.82m is het lengte probleem minimaal ik zit er echt goed op. Ik maak regelmatig tochten van 800 / 900km op 1 dag en dan merk je dat des te meer. De zadelverwarming gebruik ik niet zo vaak maar het scheelt wel een heleboel kou. De remmen zij echt top met speciale remblokken, niet de standaard BMW, gaan ze ook nog lang mee.

gr,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Frans

Ongelezen bericht door Frans »

Ben,

Blijft een goede optie misschien als we de 1100 inruilen dat we overstappen naar de 1200, maar voorlopig hou ik mijn huidige, ben er nog steeds erg tevreden mee!

Heb trouwens in motor en tourisme eens een duurtest gelezen over de 1200 rt.
Deze hadden ze na 100.000km helemaal uit elkaar gehaald, en gekeken naar de slijtage.
Wat bleek, niks te vinden, alleen de kleppen inschuren en alles weer monteren.
Dit was zo zeldzaam, dat ze er nog 100.000km mee door gingen. ik heb helaas de uitkomst daarvan niet meer gelezen, maar ben wel benieuwd wat er van geworden is.

Ik zie dat je je ook ingeschreven hebt voor het rt treffen, dan gaan we hem eens live bewonderen.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Frans schreef:
Loopt geweldig,
................................................. :?:

Gelukkig RIJDT mijn R1100RT
Ik vind lopen maar niks :wink:
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi Frans,
De reden die jij opgeeft heeft mij ook lang tegengehouden om de 1150RT om te ruilen voor de 1200RT. ik ben maar 197cm. ik had ook een probleem met de uitsparing in de tank. de buddy van de 1200 kun je maar in 2 hoogtes verstellen tegen de 1100 en 1150 in 3 standen.

Ik heb het opgelost door eerst de stand van de versnellingspook te veranderen. en daarna een set voetsteunverlagers te monteren. deze had ik op de RT ook maar dan voor mijn vrouw die is wel een stuk kleiner maar heeft net als ik ik blijvende knieproblemen (na een motorongeval ca 15 jaar geleden)

Een 2e reden om het eerst niet te doen was dat ik nooit problemen met de 1150 heb gehad en hem ook gewoon mooi vond en nog steeds vind. maar de 1200RT heeft toch weer wat extra's en op een bepaalde leeftijd moet je niet uitstellen wat je nu kunt of wilt doen.

Vroeger had ik ook een probleem met de K100RT kwam je ook tegen de rand van de kuip. maar bij de R100 en R80RT heb je veel meer ruimte en heb je dat probleem niet.

Maar op een dag toch maar eens een proefrit gemaakt met de 1200RT en ja toen vond ik hem toch wel de moeite waard. Je leest dan over verbeterde versnellingsbak (dat schrijven ze geloof ik elk jaar) en inderdaad het demo model was klapvrij bij op en terugschakelen. nou dat is deze niet hoor bij terugschakelen hoor je af en toe een geluid dat mijn oude 69S van 50 jaar oud nog nooit heeft voortgebracht.

Maar als je weet dat het er bij een BMW bijhoort ben ik verder dik tevreden.
Ik zag ook een opmerking over het geweldige remmen, ik vind dat ie inderdaad goed remt maar de 1150RT met rembekrachtiging remde ook als een speer. het nadeel is dat met niet lopende motor de remwerking veel minder is.

Er staat/stond niet voorniets een waarschuwingsstikker op de tank. want in het begin gebeurde het dat de monteur de motor op een heftafel zette en met normale kracht in de voorrem kneep maar de motor liep er aan de voorkant direct weer af met als gevolg schrik en soms ook schade.

Daar merk ik trouwens bij de 1200 niks van ik kan hem gewoon op de hetbrug rijden en ook het gebrom van de rembekrachtigingh bij het gebruik van de remhendel is (bijna) verdwenen.
vuurvreter

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Ook laat ik graag mijn R1200RT door jullie bewonderen, zie hieronder mijn afbeeldingen :O
Op foto 1 is nog net een stukje motor zichtbaar van mijn oude K1200LT.
Afbeelding

Afbeelding

Bouwjaar 2005 en aangeschaft met 50.000 op de teller, dus echt warm is hij nog niet geweest :;
Helaas heb ik niet echt veel tijd gehad dit jaar, dus is er maar 2500 km bijgekomen.

Ik heb op deze motorfiets een Zumo 550 als navigatiesysteem en de Bearhr Verso XL als intercom in/opgebouwd.
Het volgende project wat gaat opgebouwd worden is het zgn passeerlicht.
Tevens heb ik een verhoogde ruit laten monteren om dat de standaard ruit mij iets te laag was, helaas staat die nog niet op bovenstaande foto's.
Omdat veiligheid bij mij hoog in het vaandel staat (zie ook viewtopic.php?f=43&t=307" onclick="window.open(this.href);return false; dan weet je ook waarom) sta ik nu voor de aanschaf van een nieuwe helm. Dit gaat een Schuberth worden, alleen dub ik nog tussen de C2 en C3, met laatste heb ik nog niet gereden omdat mijn maat 58/59 nog niet voorhande was, waarschijnlijk is dit wel het geval als het passeerlicht wordt ingebouwd.
Wanneer de keuze is gemaakt, zal de helm geel worden gespoten, dan past ie beter mijn jas :D .

Dit was even in het kort mijn verhaal die behoort bij de rode duivel hier boven :twisted:
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik vind het een beauty. Als het budget het ooit een keertje toelaat dan . . . . :O

grt
Jos
vuurvreter schreef:Ook laat ik graag mijn R1200RT door jullie bewonderen, zie hieronder mijn afbeeldingen :O
Op foto 1 is nog net een stukje motor zichtbaar van mijn oude K1200LT.
Bouwjaar 2005 en aangeschaft met 50.000 op de teller, dus echt warm is hij nog niet geweest :;
Helaas heb ik niet echt veel tijd gehad dit jaar, dus is er maar 2500 km bijgekomen.

Ik heb op deze motorfiets een Zumo 550 als navigatiesysteem en de Bearhr Verso XL als intercom in/opgebouwd.
Het volgende project wat gaat opgebouwd worden is het zgn passeerlicht.
Tevens heb ik een verhoogde ruit laten monteren om dat de standaard ruit mij iets te laag was, helaas staat die nog niet op bovenstaande foto's.
Omdat veiligheid bij mij hoog in het vaandel staat (zie ook viewtopic.php?f=43&t=307" onclick="window.open(this.href);return false; dan weet je ook waarom) sta ik nu voor de aanschaf van een nieuwe helm. Dit gaat een Schuberth worden, alleen dub ik nog tussen de C2 en C3, met laatste heb ik nog niet gereden omdat mijn maat 58/59 nog niet voorhande was, waarschijnlijk is dit wel het geval als het passeerlicht wordt ingebouwd.
Wanneer de keuze is gemaakt, zal de helm geel worden gespoten, dan past ie beter mijn jas :D .

Dit was even in het kort mijn verhaal die behoort bij de rode duivel hier boven :twisted:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Ziet er mooi uit. Nou nog een beetje mooi weer en genieten maar. Het wordt tijd dat ik ook eens een paar plaatjes maak en op het Forum probeer te krijgen. ben wel benieuwd hoe dat passeerlicht in de praktijk werkt. er staat wel op de site dat er honderden van zijn verkocht maar ik ben ze onderweg nog niet tegengekomen (tenminste in actie) zoals ik het begrijp moet je dan wel 2 handelingen doen richting aangeven en op de passeerknop drukken en schakeld die uit of kun je dat vergeten. dat is mij nog niet duidelijk. de voorbeeldplaatjes van de schakelaar vind ik niet echt een fraaie oplossing maar dat zal je dealer wel beter doen verwacht ik.
Wat betreft je helmkeuze zat ik met de zelfde vraag C2 of C3 eigenlijk gaat mijn voorkeur naar de BMW helm ik heb nu beide maar het wordt tijd voor vervanging. en het grote voordeel van Schubert vindt ik het zonnenscherm omdat ik geen zonnebril permanent kan dragen en zo'n los overzetkapje op mijn gewone bril heeft al eens bijna een ongeluk als gevolg gehad omdat ik meestal met open vizier rijdt en het klepje besloot een eigen route te kiezen en ik probeerde het met hoge snelheid op te vangen en dat gebeurde net toen ik een vrachtauto passeerde, merkte toen net op tijd dat ik bijna de vangrail inging dus toen maar laten waaien. Ik had toen dus de BMW helm op. Het voordeel van de C3 is dat deze standaard een pinlock heeft en dat is voor een brildrager toch wel comfortabel en als je die bij de C2 apart moet kopen dan is er niet veel prijsverschil meer zeker als je op de C3 ook een korting krijgt van ca. 20%.

Met vr. gr.
Han
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

De mijne...

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Weer schoon... Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Walter »

Mooi :!:
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
bmwfreakske

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door bmwfreakske »

Zo was hij eerst!
Afbeelding


Na wat spuitwerk is hij 2jaar jonger
Afbeelding
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Beter!
Ziet er goed uit! Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Egghead

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Egghead »

Wat ploaties van mijn RT2009 (er staan er ook een paar in mijn voorstel-berichtje):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van mijn vorige, een RT2007:

Afbeelding

Echt een prachtige fiets, zo'n 1200! (Alhoewel ik ook al veel mensen gehoord heb, die 'm te futuristisch vinden :O )

Gr.
Edwin
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Sooweeh! Da's mooi zeg die zwarte wielen! Afbeelding
Helemaal goed!

[off-topic mode On]Wat bevalt je beter; Dunlop of Michelin?[off-topic mode Off]
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Egghead

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Egghead »

moh_fan schreef: [off-topic mode On]Wat bevalt je beter; Dunlop of Michelin?[off-topic mode Off]
Michelin (MPR2) bevalt mij beter, met name op nat wegdek heb ik een zekerder gevoel met deze band.
M'n RT2009 werd standaard afgeleverd met Metzeler geloof ik, maar omdat de wielen er toch uit moesten voor het coatwerk, mocht ik ze van de dealer kostenloos laten voorzien van banden van mijn voorkeur.

Edwin
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door moh_fan »

Goed te weten. ThanX!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

Egghead,
ik moest erg wennen aan de styling van de R1200RT toen die uitkwam. Ik ben inmiddels een beetje gewend, maar met dit soort fotos wordt ik langzamerhand enthousiast over de R1200RT. Erg mooi!
Hans
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Het is vandaag prutweer dus probeer Ik een pogin te wagenn om eindelijk een paar foto's te plaatsen.
Ik zie op het voorbeeld dat ze wel een beetje groot zijn uitgevallen, maar dat ik ga proberen uit te vinden hoe dat dan wer kan, als iemand het zo kan zeggen hou ik me aanbevolen.

Het betreft dus een 1200RT 1998 met alle opties af fabriek behalve de radio, omdat ik die bij mijn vorige motoren ook niet gebruikte en het zonde van de ruimte vind en ook het bedrag niet in in verhouding vind. Maar ja dat blijft natuurlijk persoonlijk.

Ik heb dus wel bewust gekozen voor de andere pakketten al zitten daar ook dingen bij die voor mij niet hoeven zoals zadelverwarming. maar ja Rietje vind dat wel weer fijn. De ESA vind ik wel een gemak vroeger verstelde ik de vering nooit dacht er niet aan of we waren al onderweg ik vond het te omslachtig nu kun je de vering/demping onder het rijden of bij stilstand aanpassen .
De bandenspaning controle op het paneel vindt ik wel een leuke optie net als de electronische cruise control.

Ik heb zoals ik in een ander draadje al heb vermeld de Zumo 550 die ik gebruik als Mp3 speler dat is toch wel relaxt rijden er staat allerlei soorten muziek op ik zou er nooit geen CD van kopen maar ja als je naar de radio luistert vind je ook niet alle muziek even mooi dus zit er een leuke mix op. Voor de Zumo hebben we ook een afstandsbediening op het stuur dat is makklijk om onder het rijden in te zoomen en de Mp3 Speler te bedienen (hard en zacht)

Dan hebben we intercom zodat als Rietje er voor kiest om achterop te zitten kunnen we wat overleggen en zij hoort ook de muziek. voor als we met vrienden gaan rijden Hij heeft dan wel geen BMW (Honda Pan) maar ja toch een vriend hebben we er een zender bij zodat we onder het rijden ook kunnen overleggen wanneer het tijd wordt voor een brake.
Rietje heeft zelf ook een motor (R45) ze had een F650 maar vond die te fel en ze heeft haar rijbewijs destijds op een rode R45 gehaald dus moest er weer een rode R45 komen. Ze vind het vaak plezieriger om achterop te zitten ze ziet dan veel meer en hoeft minder op te letten , ja inderdaad alleen op mij.

We hebben voor en achter voetsteunverlagers van Wunderlich. Dat rijdt/zit fijner maar af en toe kom je dan wel met ik met mijn laars aan de grond. maar dan ben je ook gelijk weer bij de les.

Er zit een hoge ruit op van Nedplex en een raster voor de oliekoeler van Wunderlich Het schakelpedaaltje heb ik wat bijgestgeld dat zat voor mij dus niet fijn, en ik heb links en rechts van die schakelpedaalverlengers. Die maak ik zelf is er belangstelling voor dan hoor ik het wel. ook de RVS stuureinddoppen maak ik zelf en ook de balhoofdafdekking op de stuurplaat die is van aluminium.
Er zit er een verlengstukje op het voorspatbord (Wunderlich) en ook het achterstaptbortd is verlengd (BMW)
De cilinderbeschermers staan niet op de 1e foto omdat ik die fot heb gemaakt toen ik hem 2 dagen had en de beschermers er nog niet waren.

Het onderhoud doe ik eigenlijk allemaal zelf behalve electronische problemen waar je de BMW computer voor nodig hebt. de 1e 1000 km beurt heb ik dus ook gedaan mede omdat ik hem 1 week voor onze vakantie kreeg en de dealer er geen tijd voor had , en ik het bovendien leuk vind om te doen. Met de oude boxers heb ik wel wat meer ervaring die repareer en restaureer ik al jaren (als hobby dan) voor de fun heb ik er o.a nog een 69S en een R1100GS bij beide mooier dan nieuw.
Nou het lijkt droog te worden dus ik stop er mee

Met vr gr
Han


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door han62 op 16 jul 2009, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door dhr »

Errug mooi, zeker die kleurstelling en dan met zwarte cilinders en wielen. :O
Maakt het echt af :!: 8)_
Egghead schreef:Wat ploaties van mijn RT2009
Gr.
Edwin
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hier nog een paar plaatjes van de extra handigheidjes voor meer comfort of gewoon omdat ik ze leuk vind.
Afbeelding
Stuurverhogers voor een betere houding rijdt toch wel wat relaxter.
Afbeelding
rempedaal verlenger ook al gebruik ik de voetrem eigenlijk nooit ik vind het gewoon mooier en moet je de rem toch gebruiken dan is hij beter bedienbaar. te koop bij o.a Wunderlich. in dit geval een stukje huisvlijt.
Afbeelding
achterspatbord verlenger van BMW houdt de achterkant beter schoon bij het rijden in de regen. Dat doe ik zo weinig mogelijk maar ja daar is niet altijd aan te ontkomen.
en een mooie plaats voor de RT Forumstikker.
Afbeelding
Tankbekleding zoals op de 1100 en 1150 serie. dat kon er voor de standaardprijs van de 1200 bij BMW niet meer van af dus moet je dan extra kopen is in dit geval van Wunderlich net als het tankpad op de volgende foto
Afbeelding

Afbeelding
Extra jiffy steun vergroter van Wunderlich de alu plaatjes die in de RT winkel worden aangeboden is ook een oplossing maar deze vergeet je nooit en heb je altijd bij je.
Afbeelding
Kleppendekselbeschermers ook wel valbeugels genoemd maar ze zijn natuurlijk niet bedoeld om te vallen maar om te beschermen.
Afbeelding
Voorspatbord verlenger van MDI dat helpt te voorkomen dat de voorkant van het blok extreem vuil wordt.
Afbeelding
Voetsteunverlagers van Wunderlich voor de berijder geeft mij een betere zit al kom je soms met je laars aan de grond. dan ben je wel gelijk weer bij de les. maar als het je een paar keer is overkomen houd je er gewoon rekening mee.
Afbeelding
Voetsteunverlagers van Wunderlicher voor de duo omdat ook moeders last heeft van haar knie zit ze nu beter en graag achterop.
Afbeelding
Schakelpedaalverlenger is nog een stukje huisvlijt en voor mij noodzakelijk omdat ik door een motorongeluk van ca 17 jaar geleden mijn voet niet ver genoeg naar binnen kan draaien om te schakelen of met heel veel moeite lukt het wel. en verder vindt ik het gewoon mooier dan het standaard rubbertje.

Afbeelding
Ook een beetje huisvlijt

Afbeelding
Nog een stukje huisvlijt. voorheen had ik ook zo'n embleem op de standaard zwarte dop die ook in het RT winkeltje wordt aangeboden. maar ik vind dit toch weer wat anders.
Wat komt er nog op. Chroom cilinderbeugels die bij het omvallen echt bescherming geven en vind ik ook wel mooi staan en misschien extra verlichting niet nodig maar wel leuk.
Afbeelding
Een bescherming van de oliekoeler. van Wunderlich. dit keer gekozen voor gemak en niet voor huisvlijt omdat ik het er op wilde hebben voor ik verleden jaar met de motor op vakantie ging. en de tijd ontbrak om het toen zelf te maken en bovendien is het demonteren van de houder best veel werk.
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Noortukker »

De eerste 1000 zitten er op. Dus hoog tijd om wat plaatjes te laten zien.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Van A naar B is het leukst op een RT
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Mooie motor maar wat lelijk die snoeren van je Navi. die kun je toch veel netter wegwerken.
Of heb je daar nog geen tijd voor gehad dat kan natuurlijk ook.
Bij de motor die hier boven staat is het snoer netjes weggewerkt en aangesloten op de zekeringkast krijgt stroom als het contact aan gaat en stroom uit als contact af. want dat stopcontact zit standaard wel op een heel lastige plaats. vind ik.

met vr gr
han
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Noortukker »

Mooie motor maar wat lelijk die snoeren van je Navi. die kun je toch veel netter wegwerken.
Of heb je daar nog geen tijd voor gehad dat kan natuurlijk ook.
Klopt dit heb ik tijdelijk even gemaakt want het is de bedoeling dat ik overstap naar de zumo 660.
Maar door alle problemen met de software, tijdelijk mijn 2610 maar weer gemonteerd.
Als de zumo 660 er komt dan gaat hij rechtstreeks op het can bus systeem en ziet het er wat strakker uit.
Voorlopig werkt dit voldoende.
En inderdaad het contactdoosje zit niet echt logisch.

groet,
André
Van A naar B is het leukst op een RT
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo Andre,

Ik heb inmiddels de houder voor de 660 wel vast gekocht en op mijn GS gemonteerd. jammer is dat die kabel een verdikking heeft waardoor je en groter gat moet maken om hem netjes weg te werken tenzij je met Blue Tooth werkt dan kun je hem gewoon afknippen en alleen de + en - gebruiken. Ik heb hem bij de 1200 afgetact van het stopcontact onder het schermpje doorgeknipt en dan er bij aangesloten. dat werkt prima. ik heb de lengte van de kabel niet afgeknipt maar opgerold er onder over de tankaansluiting gelegd.
bij de 1100 heb ik de + draad gewoon tussen een zekering gestoken die over het contact geschakeld is. werkt al jaren perfect en zonder storingen.

je hebt gelijk nog even te wachten tot de meest vorkomende storingen bij de 660 opgelost zijn. ik zie op het GPS Forum nog te veel mensen die blij zijn dat ze hem hebben maar dan binnen de kortste keren ontevreden omdat hij niet doet wat hij beloofde te moeten doen. dus tot zolang gebruik ik de 550. de houder voor d 660 heb ik gemonteerd zodat ik er wat makkelijker een extra proefrit mee kan maken voor ik overstap. tot nu toe heeft de 660 mij nog niet kunnen overtuigen ondanks een paar voordelen. maar die blijken dan bij diverse mensen ineens niet meer te werken. zal wel tijdelijk zijn maar ik heb geen zin me tijdelijk te ergeren aan iets wat toch een leuk speeltje moet zijn.

Met vr gr
Han
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Noortukker »

Hallo Han,

Bedankt voor de infomatie.
Ik heb het uitgeprint om te bewaren en ga het denk ik gebruiken als de 660 er is
Of eventueel de 550 als de problemen bij de 660 blijven.
Nadeel nu is dat bij de 2610 de voedingaansluiting op de GPS zelf zit en niet op de houder.
En ook nog een gesplitste kabel in drieen (GPS, Craddle en Geluid)
Gevolg is dat je een losse kabel hebt slingeren bij vaste montage als je de GPS er af wil halen.
Vandaar nu nog even via het contact doosje.
Want hier en daar in het land laat ik hem toch liever niet op mijn motor zitten.
Maar nogmaals bedankt voor de info.

groet,
André
Van A naar B is het leukst op een RT
simmesim

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door simmesim »

ll
Laatst gewijzigd door simmesim op 18 mar 2012, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Berrybeer »

simmesim schreef:
jb175877202114.jpg
Ik stel me daar een hele mooie foto bij voor van een...ennuh....van een 'dinges'..... :lol:
walterr

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door walterr »

Snel wat pics genomen van mijn zwarte en showen maar ;) :

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
walterr

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door walterr »

**AC**,
Milan,
ik zie dat je op de Sportboxermeeting bent geweest ( zondag, 13 september 2009).
Een RT op een S-rit? _004
Mac Donalds Amersfoort-noord, dacht ik dat uw foto is genomen.
'k Had jouw Blacky al op foto gezien 8)_ en ook hier, in Belgenland, over horen vertellen.

Wie weet kom ik je nog eens tegen.

Walter

... o ja, waren die zwarte luchthappers origineel in 't zwart? Bij mij zilverkleurig.
**AC**

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door **AC** »

walterr schreef:**AC**,
Milan,
ik zie dat je op de Sportboxermeeting bent geweest ( zondag, 13 september 2009).
Een RT op een S-rit? _004
JA dat klopt 8)_ Er waren ook nog een paar GS-en en een R erbij.
walterr schreef:Mac Donalds Amersfoort-noord, dacht ik dat uw foto is genomen.
Dat heb je wederom goed.
walterr schreef:'k Had jouw Blacky al op foto gezien 8)_ en ook hier, in Belgenland, over horen vertellen.
Kijk eens aan mijn -1200- internationaal :D
walterr schreef:Wie weet kom ik je nog eens tegen.
Dat zal vast wel een keer gebeuren ergens in 2010 bij de meeting
walterr schreef:... o ja, waren die zwarte luchthappers origineel in 't zwart? Bij mij zilverkleurig.
Is een "speciale" serie geweest die vanuit de importeur zo gespoten is. Rijden niet zoveel van rond in ieder geval 8)_

Wil in de toekomst hem nog wat verder "pimpen" en ook de deksels zwart hebben en misschien zelfs de velgen. Over het laatste twijfel ik nog.

Groet Milan
HVEI

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HVEI »

Ja, Die snoeren zijn niet erg mooi. Ik heb een oplossing voor de snoer gevonden door deze onder de steun van het scherm door, achter het dashboard langs te voeren. Aanvankelijk was ik bang dat het snoer zou afknellen als het scherm in de laagste positie staat. Dat is niet het geval, het gaat allemaal goed.
Ik zal proberen om een foto te posten.
Huub
walterr

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door walterr »

Afbeelding

et voilà

:-)
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,
bedankt voor je poging tot het plaatsen van foto's ik zie er 1 maar die maakt (voor mij) nog niet echt duidelijk hoe je het hebt gedaan welke steun en hoe de kabel precies loopt.
Ik wil het zelf na de kerst op de 1200 monteren vandaar mijn belangstelling.

maar uiteindelijk gaat het er om dat je er zelf tevreden over bent.

als je meer foto's mag je ze me ook mailen.
Met vr gr
han
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door Walter »

MODERATOR BERICHT
Voor alle duidelijkheid,
Ik heb de post met niet werkende afbeeldingen verwijderd.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
HVEI

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HVEI »

Ok. Ik denk dat ik het nu weet hier komen de plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Huub
Laatst gewijzigd door HVEI op 21 dec 2009, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
HVEI

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HVEI »

..
Laatst gewijzigd door HVEI op 21 dec 2009, 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
HVEI

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HVEI »

@han, hieroven staan je twee foto's. Op de ene zie je de steun wat beter.

Huub
HVEI

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HVEI »

Zo, nu ik foto's kan uploaden kan ik mijn R1200 RT ook even showen.
Ik heb in mijn fotospeurtocht ontdekt hoe ik een slideshow kan maken, dus hier komtie:

[picasa]HuubvanEijk[/picasa]

Huub -1200- :-)
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi Huub,

Ziet er goed uit. Je hebt wel gelijk de smaak te pakken he foto's en slide show En leuk he als het uiteindelijk lukt _004 en het klopt dus maar weer eens de aanhouder wint heel vaak.

ik weet nog niet of ik die Waypont/Migsel beugel er op zet ik vind de andere zonder dat kogelgewricht tot nu toe eigenlijk mooier maar die Migsel beugel daar kun je een extra kogelbevestiging opzetten bv voor een camera.
HVEI

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HVEI »

Ha Han,

Ja het is en Waypoint beugel. Ik vind dat deze wel wel heel netjes te monteren is. Je kunt er drie kogels op zetten, dus er moet altijd ruimte voor je camera zijn. Op de kogels zet je ram mount en die zijn er ook in verschillende lengtes. Volgens mij bestaat er ook een mogelijkheid om de kogel vrijwel direct aan aan de zumo houder te bevestigen.

Huub
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

Vandaag eindelijk mijn nieuwe (lease) R1200RT opgehaald. Ik wacht nog op een aantal onderdelen (oa. van Wunderlich en Corbin), maar ik plaats alvast een paar foto's.

Afbeelding
<
Inderdaad: nieuwe motor, nieuw pak, nieuwe helm, alleen HansD is nog de oude (hadden ze geen nieuwer model van)
Afbeelding

Daar ga je heel raar van kijken:
Afbeelding

Het scherm is het breedste en hoogste scherm dat Ztechnik kon leveren. Is nu nog aan de hoge kant, maar dat moet precies goed zijn als het verhoogde zadel binnen is.
Zodra de motor helemaal compleet is plaats ik nog wel een keer fotos.
Hans
ltjl

Re: Showen die R1200RT

Ongelezen bericht door ltjl »

Motor, pak en Helm : TOP !!! _004
Gesloten

Terug naar “Showen die R1200RT”