R1200RT EZS RX5 zijspan

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Ruud1959

R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Ruud1959 »

BMWEZS Zijspan 2.0 001.jpg
BMWEZS Zijspan 2.0 001.jpg
Hall,
Hierbij een paar foto's van mijn BMW R1200RT EZS RX5 zijspan met hydraulische naafbesturing. De naafbesturing zit er nog maar een paar weken aan. Dit is een nieuw ontwerp van de mannen van EZS.

Groet,
Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ruud1959

R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Ruud1959 »

BMWEZS Zijspan 2.0 002.jpg
En nog een detail foto

Groet,
Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ruud1959

R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Ruud1959 »

en nog maar een

Groet,
Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Gadverdamme Ruud,

Wat is ie mooi geworden.
Hier ga je veel plezier van hebben. Big RT Smile

Richard
ron1200rt

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door ron1200rt »

[welkom] Man, man, wat is dit mooi! Als mijn vrouwtje door haar rug echt niet meer achterop kan wil ik dit ook wel.
Mag ik heel brutaal zijn en je vragen mij een prive berichtje te sturen wat de ombouw mij dan gaat kosten? :oops:
-1200-
Erikh

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Erikh »

Wow, dit is gaaf!
Zal wel een bom duiten gekost hebben, maar dan heb je ook wat.
Veel rijplezier ermee!
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door mveenstra »

Dat ziet er wel heel netjes uit zeg. Hoe zit het eigenlijk met het comfort is het een beetje goed vertoeven in dat zijspan? Qua trillen en dergelijke?
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Wullum »

Jeeeeeeemig wat een gerse bak!
Ziet er heel erg verzorgd uit, absoluut geen kitcar zeg maar.
Vooral technisch likkebaarden als ik de feauteaus zo zie.
Is alleen weinig paralever over aan de voorkant 8)_ maar wat er voor in de plaats zit is zo mogelijk nog technischer! Hoop alleen dat die ene remschijf de hitte af kan voeren die 2 remklauwen kunnen veroorzaken bij flink in de ankers gaan, maar je hebt dan wel weer een extra wiel in mee te remmen.

Maar zie ik nou goed dat de combi op 3 autobanden staat? Ook het achterwiel ziet er uit als een geboute velg op een naaf.
En is je zijnspanwiel ook aangedreven (daar hebben ze bij BMW niet voor niks ervaring mee met de R12 en R75 van lang geleden....)?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
richard n

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door richard n »

Heel mooi Ruud.
Zelf zit ik te wachten op mijn r 1200 rt met eml ct2001 zijspan.
Ook zo'n mooie zwarte.
Ik vroeg me al af of er nog meer zijspanners op het forum zaten.
Veel plezier er mee.

Groeten Richard
Ruud1959

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Ruud1959 »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie positieve en leuke reacties. Ik zal meteen maar een par vragen beantwoorden.
Ja je zit comfortabel in het zijspan. Dat is tenminste de ervaring van mijn vrouw. Hoewel het hel span strak geveerd is gaat dit prima.
Ja het span staat op auto banden, en nee het zijspanwiel is niet aangedreven. Volgens Dave Enbers (EZS, bouwer van het span) zal het remmen geen problemen geven. Dit wordt wel vaker gedaan.
En de laatste, ja het kost wel een flinke bom duiten, maar voor zo'n hobby moet je wat over hebben. Maar koop maar eens een auto, dan ben je het ook kwijt.

Groet,
Ruud
RHarryRT

R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Hoi,Ruud
Ziet er geweldig uit man,prachtig gebouwd en als je op rttreffen komt krijgt hij een mooie plek voor de vele foto,s die gemaakt gaan worden.

RHarryRt
Rttreffen2012
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Ruud,

Strakke combinatie _004 , hopelijk ga je er veel kilometers mee maken.

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Ruud,

Wat een pracht! _004 Je zult wel trots zijn. Heb je meer foto's?
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Jekihero »

Een waanzinnig mooi ding _004
Daar zul wel veel bekijks mee hebben.
Veel plezier en geluk daarmee, ik hoop 'm ooit eens in het echt te kunnen zien.

Ronald
Erteetje

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Erteetje »

Waanzinnig!!! Ik ben geen zijspan fan maar dit ziet er zogezegd retestrak uit :!: :!:
Luc
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik heb nog nooit zoiets gezien (wel zijspannen natuurlijk ;) ) maar ik vind hem erg mooi. _004
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door HansD »

Ziet er stoer uit met die radiaalbanden, en technisch zeer interessant!
Mooi die naafbesturing met eenzijdige wielophanging voor.

Hans
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Een hele mooie combinatie !!
Ik heb zelf een aantal jaren beroepsmatig op een R80/EML gereden. Dat was altijd weer een bijzondere belevenis. Maar als ik mocht kiezen nam ik wel de solomotor.

Wat is eigenlijk jou reden dat je voor een combinatie hebt gekozen?
Sportief, praktisch?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Ruud1959

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Ruud1959 »

Jos WRSM schreef:Een hele mooie combinatie !!
Ik heb zelf een aantal jaren beroepsmatig op een R80/EML gereden. Dat was altijd weer een bijzondere belevenis. Maar als ik mocht kiezen nam ik wel de solomotor.

Wat is eigenlijk jou reden dat je voor een combinatie hebt gekozen?
Sportief, praktisch?
Ik ben zijspan gaan rijden omdat het me altijd al aan trok. Een vriend had er een om z'n dochtertje mee te kunnen nemen. Met hem een aantal keer meegeweest. Zodoende ook bij EZS terecht gekomen en daar een proefrit kunnen maken.
Ruim 4 jaar geleden verhuist naar het noorden van het land en daar heb ik ook een garage en veel ruimte om te rijden. Geen files. Toen hebben we (mijn vrouw en ik) besloten een zijspan te laten bouwen. We gebruiken het zijspan voor alle leuke ritten. Vakantie, toeren, familie bezoek. Het bevalt ons uitstekend.

Groet,
Ruud
Egghead

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Egghead »

Wat een geweldig mooie combinatie! Die hydraulische naafbesturing ziet er te gek uit. Hoe is het stuurgevoel? Wat was je overweging om voor een naafbesturing te kiezen in plaats van een aangepaste (schommel) voorvork?

Naast mijn RT rijd ik zelf ook met een zijspancombinatie: een Suzuki Bandit 1200 met Boxer zijspan. Aangebouwd door LBS Sidecars.
Rijden met een een zijspan is echt enorm leuk, vooral bochtjes zijn geweldig door de a-symetrie van het voertuig.
De Bandit met bakkie zijn 'naked', de inzet van mijn span is dus beperkt, want op een gegeven moment te koud om mee te rijden.
Af en toe speelt de gedachte op om een zijspan aan de RT te laten bouwen.
Hoe bevalt de RT jou als 'trekker'? Ervaar jij 'm als sterk genoeg? Bij de kettingaangedreven Bandit kan de tandwielverhouding aangepast worden om altijd meer dan genoeg trekkracht te hebben. Is de verhouding in de cardan bij jouw RT aangepast of doet de kleinere omtrek van de autoband om het achterwiel al voldoende?
Op je foto's zie ik dat jij ook een autoband om het voorwiel hebt. Ik heb een tijd lang met zo'n bandje om het voorwiel gereden, maar ik werd helemaal gek van de gevoeligheid voor spoorvorming. Tegenwoordig rijd ik weer met een motor(achter)band om het voorwiel. Rijd een stuk rustiger al is de slijtage natuurlijk een stuk hoger. Merk je veel van spoorvorming bij jouw combinatie autoband/naafbesturing? Of wordt dan veel reactie weggefilterd door de hydrauliek?

Nog even snel een ploatie spammen van mijn spannetje. Je kunt een hoop lol hebben op 3 wielen (of zijn het er nu 2?)... 8)_

Afbeelding

Egghead
Ruud1959

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Ruud1959 »

Hoi Egghead,

Ja hoor mijn RT doet het prima als "trekker". De cardan is niet aangepast, dus ik neem aan de iets kleinere autoband dit compenseert.
En wat de voorband betreft daar heb je gelijk aan, die was erg gevoelig voor spoorvorming. Dat is nu dus helemaal verdwenen. Het is veel rustiger in het stuur.
De reacties worden nu min of meer door de naaf en het frame verwerkt.
Jou span ziet er trouwens ook stoer uit. ik heb al meer van LBS gezien, ook die bouwen mooie zijspannen.

Groet,
Ruud
Egghead

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Egghead »

Ha Ruud,

Goed om te weten dat naafbesturing rustiger rijdt/stuurt.

Een motorvoorband heb ik na een paar duizend kilometer opgereden.
Met een autoband doe je veul meer kilometers, dus een stuk economischer om daar op te rijden.
Als het nadeel van de spoorgevoeligheid weggenomen is door de naafbesturing is het een serieus goed alternatief.
Heb ik weer iets om over na te denken voor een vervolgspan _005

Is de rechterkoffer nog te gebruiken, of zit het span dermate dicht op de motor gemonteerd dat je de koffer alleen kunt openen nadat 'ie is afgenomen?
Roke Motoren in Mijdrecht (o.a. Triumph dealer) is bezig met de ombouw van een Triumph Sprint GT met een Munro zijspanbak. Bij deze fiets wordt er een nieuw kofferdeksel gelamineerd om e.e.a. pas te krijgen. Genoeg bagageruimte is altijd prettig. Zeker als je het span (zoals ik) voor familievakantie gebruikt.

LBS maakt gave zijspancombinaties. Tot nu toe doen ze alleen nog maar dit roadstermodel. Ik heb geruchten gehoord dat er binnenkort een nieuw model bijkomt. Hopelijk een meer toergerichte bak, die ook fraai zal staan naast een RT.

Grtz.
Egg
Ruud1959

Re: R1200RT EZS RX5 zijspan

Ongelezen bericht door Ruud1959 »

Hoi Egg,

Inderdaad is de rechter koffer alleen te gebruiken als die er af is, maar dat is geen punt. Ik gebruik die alleen met vakantie.
En ja autobanden gan veel langer mee. Voor heel lang, met de vorige ruim 70.000 km, achter +/- 20.000 km en zijspan +/- 65.000 km

Groet,
Ruud
Gesloten

Terug naar “Showen die R1200RT”