Showen

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
3deBMWmotor

Showen

Ongelezen bericht door 3deBMWmotor »

Eindelijk daar is hij dan , maar het was er bijna niet van gekomen . Toen ik de fiets ging halen ging het bijna goed mis!! Rij op de A2 midden baan netjes 120 , valt hij helemaal stil...... De vrachtwagen achter me was not amused, maar ik ook niet . Om een lang verhaal kort te houden , de chip in de tank bleek defect , kort om hij gaf drie kwart aan maar was kompleet leeg . Scary maar hè we doen het allebei nog en na nog een week wachten kon ik hem weer op halen en nu ben ik wel thuis gekomen.
Maar as zaterdag gaat ie toch weer terug . Nu blijft na een min. of tien de melding in beeld ; brake falier ( het is een GBR import ) met daaronder het het gele rondje met ! branden . Is niet goed en heeft vermoedelijk met het ABS systeem te maken .
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Showen

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Daar word je niet vrolijk van nee! Heb je de motor met garantie gekocht?

Hoop dat het snel voor je wordt opgelost.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
3deBMWmotor

Re: Showen

Ongelezen bericht door 3deBMWmotor »

Ja, dat dan weer wel,
maar ik dacht er een foto van te hebben geplaatst?
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Showen

Ongelezen bericht door japachap »

Let op! Bij een kennis op de Engelse BMW forum was eerste wat mis gegaan met de benzinemeter en average km/L melder... Later wil de motor niet starten en nog later valt hij uit. Bleekt een foutieve noodstop/startingsknopje- en er bleekt dat er zeer weinig vervangende exemplaars te vinden in Europa zijn! Het kan dus zijn dat de een defect deel van de Can-Bus veroorzaakt een storing ergens anders in de systeem...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
3deBMWmotor

Re: Showen

Ongelezen bericht door 3deBMWmotor »

Bedankt voor jullie reactie`s . Ik ben nu alles aan het uitsluiten en om te beginnen vanmiddag een nieuwe accu er in en kijken of dat enige soelaas bied.
Frusterend en spannend maar vooral vervelend bij een fiets van vele zuur verdiende euries.
But , i`am keeping faith .
J vd B te V

Re: Showen

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ik wou dat ik een vak had geleerd.
Dat ik ook zo'n mooie 1200 kon kopen :mrgreen:
Maar we doen het er maar mee. ........

Groeten van Jan via Tapatalk
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Showen

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Dat zijn idd vervelende zaken. Aan de andere kant moet je maar zo denken, het wordt kostenloos voor je opgelost. Het kost wel tijd en frustratie maar dit soort dingen gebeuren. Ook bij nieuwe motoren!

Ben benieuwd wat ze bij Quispel vinden.

Ben ook benieuwd naar een foto van je motor :)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Showen

Ongelezen bericht door moh_fan »

3deBMWmotor schreef:Ik ben nu alles aan het uitsluiten en om te beginnen vanmiddag een nieuwe accu er in en kijken of dat enige soelaas bied.
Kun je dat dan niet beter aan de garantie-verschaffer overlaten?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
J vd B te V

Re: Showen

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Hoi,
kun je misschien vertellen welke RT je hebt gekocht?
Toch niet/;
Kleur: Blauw
KM Stand: 96.900 Km
Bouwjaar: 2007
Accessoires: ABS, RDC, ESA, Handvatverwarming, Boord computer, Radio, Cruise control, Zadel verwarming

Gezien eerdere (negatieve) ervaringen in Deurne wordt ik opeens bovengemiddeld nieuwsgierig.
Mag ook per PB om het forum zuiver en objektief te houden.
Groeten van Jan
easy_louis

Re: Showen

Ongelezen bericht door easy_louis »

Hoi Jan,

Zie 'showen die R1200RT', dark Graphit, dezelfde kleur als ik heb, alleen dan van 2010 en weinig gelopen....

Groeten
Easy Louis
J vd B te V

Re: Showen

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Heeeej Louis.
Gisteren voor het eerst je tassen gebruikt
Toppie!
Heb de topic starter al gesproken.
Dus alles is duidelijk.

Groeten van Jan via Tapatalk
3deBMWmotor

Re: Showen

Ongelezen bericht door 3deBMWmotor »

He Jan en Mo-Fan , en overige forum lezers, tja dat met die foto dat was nog niet makkelijk voor een digi debiel , maar de volhouder heeft uiteindelijk gewonnen en ja eigenlijk moet ik het overlaten aan Quispel maar dat duurt dan weer te lang en ik wil zelf ook weten wat er aan de hand is plus dat mijn eigen montuer Reivilo in A`dam er ook mee bezig wil en dat doet ie er gewoon ff tussen door dus mijn ongeduld word dan wat gedimd en ben ik toch weer wat rustiger ,gevoelsmatig dan want je, of beter ik, gaat steeds meer dingen "horen "als jullie bergrijpen wat ik bedoel. Afijn de accu was het dus niet maar inmiddels is het duidelijk dat de sesor van het voor wiel defect is . Deze telt de omwentelingen ivbm de ABS en dat is dus de reden van die melding op het desbord ( brake failure en oranje rondje met ! ) omdat dat niet gebeurd. A.S. zaterdag weer naar Deurne en hopelijk kan ik me daarna gaan koncentreren op de fijne motor die de 1200 is. En wat betreft het zuiver houden van het forum , ik ben van mening dat alles stuk kan gaan en dat je nooit weet waneer dus ook al koop je spiksplinter nieuw het kan altijd kapot stuk , wat wel een must is , dat de verkoper dan zijn best moet doen om een en ander in order te maken , en tot op heden doet Ruud Quispel alles naar behoren , maar er zijn momenten dat ik , gezien de aanschaf prijs , toch wel mijn twijfels heb gekregen. En dat ik er weer naar Deurne voor moet is "lastig " maar dan moet ik er lering uit trekken en voortaan om de hoek kopen . En als het weer doet wat het nu geacht wordt te doen dan is een ritje naar Brabant ook niet verkeerd .... Toch?? Terug over Tiel en achterom bij Utrecht is goed te doen.
J vd B te V

Re: Showen

Ongelezen bericht door J vd B te V »

OK.
Dus alles gaat goed komen.
Als je klaar bent in Deurne, pak dan via een omweg een stukje van De Peel mee. Dan zie je een mooi stukje van ons Brabantse land:grin:

Groeten van Jan via Tapatalk
3deBMWmotor

Re: Showen

Ongelezen bericht door 3deBMWmotor »

Was Zaterdag in Deurne en met een nieuwe censor geen alarmen meer dus ben ik de Peel gaan verkennen en dat was inderdaad de moeite waard.
maar in de zomerse outfit een stort bui op mijn harses dus nu verkouden.
Het is ook altijd wat .... Big RT Smile
[groet]
Erteetje

Re: Showen

Ongelezen bericht door Erteetje »

Benzine meter (het gedeelte in de tank) van de R 1200 RT is bagger. Laatst die van mij ook defect en kon voor het prul dikke 200 euro neertellen. Dealer gaf aan dat het onderdeel niet aan te slepen is.
Gesloten

Terug naar “Showen die R1200RT”