Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Patje
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jan 2009, 04:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Quartz Blue Metalic...
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Locatie: Tstad...
Contacteer:

Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Patje »

5 weken heb ik haar nu en 2000KM op de teller. De kleur is 'Quarz blauw metallic' of zoiets. Wat zijn mijn bevindingen van deze schone?

Ze wordt gezien, das duidelijk. Als je parkeert en je kijkt van op een terrasje naar je fiets dan blijven mensen meer dan eens staan.
BERGPLAATS??? BMW had duidelijk iets mogen doen aan het gebrek aan bergplaats. Dat kleine vakje in de kuip is net goed genoeg voor de papieren en met moeite een schijfremslot. Onder het zadel is er niks meer op te bergen. Een misser!
De selectiering voor de computer aan het linker handvat maakt de afstand tussen het handvat en de knoppenwinkel voor mensen met kleine handen onoverbrugbaar. Die had smaller gemogen. Een andere plek kan ik zo niet verzinnen.
Hij is breeeed. Ik reed tot enkele weken terug met mn R1150RT en de 1200 is breder. Storend breder in files. Ik ga een pak minder vlot door de file nu. Vraag me niet hoeveel, het zal niet bijster veel zijn in cm's, maar genoeg om te hinderen bij het filefilteren.
Verder, weinig aan te merken. Alleen 125PK en 125NM is overkill, maar jij en je pols bepalen wat je er mee doet. Ze zijn heel goed in te tomen.

Patje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Why do I ride a BMW? Easy, Mercedes does't build bikes!!! De R1200RT lc is er, die staat prachtig naast mn K100LT uit 1988 :-)
Sinds 1977: Suzuki AC50 (70&100), GuzziV7, BMW R65, Suz GS650L, Idem, R1100RT, R1150RT, K100LT, R1200RT lc
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Franky »

leuke review ;)
Grts Franky
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Errug mooi, Patrick en je probleempjes zijn luxeprobleempjes, hoor . . . ;)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Maarten1985

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Ik heb het even opgezocht en ben zelf verrast. Ik heb zelf de nieuwe RT en dacht dat deze hooguit een centimeter of 2 breder zou zij. Niet dus... De nieuwe RT is 7,7 cm breder (incl. spiegels, excl. koffers) of 7,9 cm (incl. koffers) breder dan het voorgaande model.

Wat mij betreft ga ik vlot door de file heen. Maar wanneer de voertuigen dichter bij elkaar staan merk ik toch dat het ietsje lastiger is. Maar na +7000 km op de nieuwe fiets ben ik hem wat gewend geraakt.
Erteetje

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Erteetje »

Te weinig bergplaats???
Je schoonmoeder past nog in de koffers met een beetje doorzettingsvermogen :D :D :D

Veel plezier nadat alle problemen met de vering zijn opgelost!!

Luc
timo
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:05
Type: R1200RT
Land: Nederlands
Woonplaats of omgeving: goirle

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door timo »

Jos WRSM schreef:Errug mooi, Patrick en je probleempjes zijn luxeprobleempjes, hoor . . . ;)
Kan wel een luxe probleem zijn, maar als je een nieuwe motor koopt, ga je er van uit dat hij meer biedt en niet minder. zo hebben we bij het vorige type het gemak van de richting wijzers ingeleverd. ook het rekje op de tank vind ik een gemis. en die grote regelknop op het stuur vind ik overkill en leidt af het motorrijden. en dus gevaarlijk.
Erteetje

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Erteetje »

De richtingaanwijzer vind ik geen gemak inleveren. Het is even wennen en niet meer dan dat. 3 knoppen was overkill naar mijn mening. De tanktas rail was mooi maar door mij niet gebruikt omdat de ruimte in de 3 koffers voldoende vond. Ik ben inderdaad benieuwd naar de werking van de knop voor de bc bediening. Ik verwacht niet dat ik er tijdens het rijden veel mee doe. Verder wel handig om door de menu's te browsen.

Zo blijven we allemaal onze voorkeuren houden.
Ieder zijn ding is mijn lijfspreuk.

Luc
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Bert M »

Erteetje schreef:De richtingaanwijzer vind ik geen gemak inleveren. Het is even wennen en niet meer dan dat. 3 knoppen was overkill naar mijn mening. De tanktas rail was mooi maar door mij niet gebruikt omdat de ruimte in de 3 koffers voldoende vond. Ik ben inderdaad benieuwd naar de werking van de knop voor de bc bediening. Ik verwacht niet dat ik er tijdens het rijden veel mee doe. Verder wel handig om door de menu's te browsen.

Zo blijven we allemaal onze voorkeuren houden.
Ieder zijn ding is mijn lijfspreuk.

Luc
Ik dacht dat ook toen ik de K1600GT kocht, maar in de praktijk blijkt toch dat het een ontzettend gemakkelijk en gebruiksvriendelijk systeem is, dat er voor zorgt dat je het maximale plezier uit je fiets kunt halen. Went echt heel erg snel _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank je wel voor deze review! -top-

Dat zal mogelijk anderen ook helpen in het maken van eventuele keuzes.
Ikzelf ben er onderhand wel uit. :-)
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb al deze problemen niet:
de extra breedte is meer dan welkom, want nu zie ik wel wat in de spiegels!
kofferruimte zat, en ik heb deze keer de tanktas erbij genomen - bevalt prima bij tourritjes. voor woon/werk heb ik hem niet nodig.
ik heb grote handen, dus kan goed bij de linker knopjes, maar ben het er wel mee eens dat de extra draaischijf voor de diverse menukeuzes en instellingen geen onverdeelde verbetering is. voor veel gebruikte functies zoals handverwarming, had ik liever de oude knopjes.
nieuwe knipperlichtbediening went heel snel, en kan ik nu met cruise control aan alleen met links bedienen. dat is zelfs een voordeel.
Erteetje

Re: Ondertussen na 2000KM op de teller van mn nieuwe 1200RT

Ongelezen bericht door Erteetje »

Patje schreef:5 weken heb ik haar nu en 2000KM op de teller. De kleur is 'Quarz blauw metallic' of zoiets. Wat zijn mijn bevindingen van deze schone?

Ze wordt gezien, das duidelijk. Als je parkeert en je kijkt van op een terrasje naar je fiets dan blijven mensen meer dan eens staan.
BERGPLAATS??? BMW had duidelijk iets mogen doen aan het gebrek aan bergplaats. Dat kleine vakje in de kuip is net goed genoeg voor de papieren en met moeite een schijfremslot. Onder het zadel is er niks meer op te bergen. Een misser!
De selectiering voor de computer aan het linker handvat maakt de afstand tussen het handvat en de knoppenwinkel voor mensen met kleine handen onoverbrugbaar. Die had smaller gemogen. Een andere plek kan ik zo niet verzinnen.
Hij is breeeed. Ik reed tot enkele weken terug met mn R1150RT en de 1200 is breder. Storend breder in files. Ik ga een pak minder vlot door de file nu. Vraag me niet hoeveel, het zal niet bijster veel zijn in cm's, maar genoeg om te hinderen bij het filefilteren.
Verder, weinig aan te merken. Alleen 125PK en 125NM is overkill, maar jij en je pols bepalen wat je er mee doet. Ze zijn heel goed in te tomen.

Patje
Ik heb nu 1500 km op de teller staan en moet zeggen dat ik het totaal niet eens ben met de review.
De motor is breed en fors: ja inderdaad. Het is een motor van de categorie zwaardere toermachines _001 Wil je handig en snel tussen de file door moet je een ander model overwegen. :$
Opbergruimte: meer dan genoeg!! Als je de opbergruimte er zelf vanaf haalt en zonder koffers rijd moet je dat niet in de schoenen schuiven van de ontwerpers van BMW. Het is dan je eigen keuze om bergruimte in te leveren :$
Ik ben zelf niet groot en heb ook niet bepaald grote handen maar het is mij nog niet gelukt om niet bij de knoppenwinkel te komen door de bedieningsring.

Tsja....................

Luc
Gesloten

Terug naar “Showen die R1200RT”