eindelijk...

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Na lang wachten en geduld is ie eindelijk gekomen!!

Afbeelding


met de volgende opties:

Comfort pakket
Touring pakket
Dynamic pakket
Keyless ride
Schakelassistent pro
Audiosysteem
Voetsteunverlagers
LED-lampen
Veiligheidsbout olievulpijp
Set kleppendekselbescherming
Binnentas toerkoffer rechts en links
Binnentas topcase
Opbergvak topcase
Valbescherming tourkoffer rechts en links
Set beschermfolie toerkoffer
Grote Topcase in kleur gespoten
extra remlicht topcase
BMW Motorrad Navigator V

Tanktas heb ik niet genomen omdat ik deze op mijn oude RT zeer weinig gebruikte en ik heb zo'n tanktas met zo'n quicklock. Die gaat er tzt weer op (als het kan)

Nu veel kilometers maken!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Prachtige machine, gefeliciteerd hoor. (heb je even geholpen met de afbeelding te plaatsen ;) )
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

aha, ja ik had de eerste keer de verkeerde link gekopieerd en daarna gelijk de goede. Hebben we elkaar "oversneden" ;-)
Dank je voor de hulp!
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

..en je hebt mijn profiel ook al aangepast met de 1200? wat een service. Ik zal de rest zelf doen
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door EileRT »

Gefeliciteerd met jouw schitterende -1200- /LC en heel veel plezierige kilometers toegewenst Hans! Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door basplehn »

Gefeliciteerd met jouw prachtige machine _004

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
doov650

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door doov650 »

nice !
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

dank jullie.
Na de eerste paar dagen toch wel wat opmerkingen:
- de zijkoffers zijn toch wel wat kleiner als die van de R1100RT. Is toch wel lastig. Ik had net een goede indeling wat ik waar deed (zeker als ik mijn dochter naar school breng). De topkoffer is gelukkig wel een stuk groter. En ik vind de zijkoffer wat slapper.
- vergendeling koffers, dit gaat (nog) niet automatisch. heb er ook nog niets over gevonden. het kan dus zijn dat de koffers niet op slot zijn maar de motor wel op het stuurslot staat en het alarm aanstaat. mmm.

Maar rijden doet ie tot nu toe super!
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door HansD »

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe machine.
Als ik 1x op het alarm druk gaan de koffers op slot, nog een keer drukken en alarm gaat aan
(automatisch alarm vind ik vervelend, bijv. als je kort stopt en heb ik uitgezet)
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hallo Hans,

Dank voor de reactie.
Mij gaat het er vooral om in combinatie met keyless ride. Moet je toch nog je sleutel uit je zak halen. En ik ben het nu al een keer vergeten om de koffers af te sluiten. En nergens een indicatie dat ze op slot zijn of niet.
(ja ik ben een verwend nest :D ). Of het zou ook in combinatie mogen zodra ik het stuurslot activeer. Ik ben bang dat ik het gewoon een paar keer ga vergeten. En als dan alle spullen gejat worden wordt je daar dus niet vrolijk van.

(en mijn alarm gaat automatisch uit als ik met de sleutel dicht genoeg in de buurt ben)
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door HansD »

Lemoi schreef:keyless ride.
?? Ik moet nog steeds de sleutel in het stopcontact steken, anders gebeurt er niks. Wat bedoel je met keyless ride?
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

keyless ride is dat je er geen sleutel meer in hoeft te stoppen. Dat was een extra optie voor 2015 model en heb ik ook nog gekregen. Dus ik heb geen sleufje in mijn stuur meer om een sleutel in te stoppen. Daar zit nu een drukknop (misschien kan je het in mijn avatar zien anders plaats ik nog wel een foto).
De sleutel moet op een afstand van ongeveer 1 meter (zegt BMW, 2 meter lukt ook nog wel) zodat de motor je herkent en de start onderbreking uitgeschakeld wordt en alarm uitgeschakeld wordt.
Ofwel je kan de sleutel in je zak laten zitten.
Erteetje

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Erteetje »

Dat wordt genieten en ik weet dat uit ervaring :D :D _004

Luc
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Erteetje schreef:Dat wordt genieten en ik weet dat uit ervaring :D :D _004

Luc
Ja nu is het al genieten. Nog even de kleine dingetjes oplossen (zoals radio op mijn headset, dat gedoe met centrale afsluiting en het uitproberen van de ESA, wat het lekkerst rijd etc). En laat de winter maar komen! (heb ook nog een standaard aansluiting voor mijn Gerbing jas laten installeren :-) )
Gebruikersavatar
vissealb
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2010, 15:40
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full option
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Brabant

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door vissealb »

Voor de centrale vergrendeling zie blz 73 van je instructieboekje.
Erteetje

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Erteetje »

Lemoi schreef:Na lang wachten en geduld is ie eindelijk gekomen!!

Afbeelding


met de volgende opties:

Comfort pakket
Touring pakket
Dynamic pakket
Keyless ride
Schakelassistent pro
Audiosysteem
Voetsteunverlagers
LED-lampen
Veiligheidsbout olievulpijp
Set kleppendekselbescherming
Binnentas toerkoffer rechts en links
Binnentas topcase
Opbergvak topcase
Valbescherming tourkoffer rechts en links
Set beschermfolie toerkoffer
Grote Topcase in kleur gespoten
extra remlicht topcase
BMW Motorrad Navigator V

Tanktas heb ik niet genomen omdat ik deze op mijn oude RT zeer weinig gebruikte en ik heb zo'n tanktas met zo'n quicklock. Die gaat er tzt weer op (als het kan)

Nu veel kilometers maken!
Je had ook gewoon kunnen zeggen Full Options want er zit werkelijk ALLES op.
Had je een hoop typewerk gescheeld :D :D _004

Mooi!!!

Luc
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Luc,

gewoon copy en paste van de factuur:-)

Nu de 1000 km gepasseerd. Was een lekker weekje voor het werk :-)

Nu nog aan het stoeien met de BT. Dom gedoe. In het ideale geval zou je, je telefoon via de navi doen en dan de headset "aan" de motor. Maar ik rij zeker niet elke dag met navi. En de telefoon dan "gewoon" aan de headset koppelen gaat dan ook niet want de motor bouwd dezelfde verbinding op. En heb nog geen headset die 2 mobile telefoons aan kan. Ofwel :evil: .

En ben weer terug gegaan om de sleutel te gebruiken voor het alarm want dan vergeet ik de koffers niet af te sluiten. Ze hebben nog niet heel erg goed over het keyless ride na gedacht.....
marcmuts

eindelijk...

Ongelezen bericht door marcmuts »

Het is een erg mooie fiets, maar ik heb geleerd niet meteen het nieuwste model BMW te willen rijden. Ik kan me nl enorm opvreten over details waar (dan) nog niet over is nagedacht... ;-)

Wel ontzetten mooie koplampen, ik snap niet dat Touratech o.i.d. niet met een aftermarket koplampunit voor de 2005/2010 RT komt.
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door basplehn »

Beste Marc,

Op de Recall na geen problemen ondervonden _004

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Erteetje

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Erteetje »

basplehn schreef:Beste Marc,

Op de Recall na geen problemen ondervonden _004

[groet]
Bas
+1 _004
ruudRTlc
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Beverwijk

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door ruudRTlc »

Dat is inderdaad een hele mooie complete, en wat een mooie kleur ook...! ;) De keyless ride zag ik zelf niet als meerwaarde, heb ik dan ook maar niet genomen. Ook van de grote koffer heb ik afgezien, met name vanwege de extra noodzakelijke handelingen die benodigd zijn om 'm er af te halen (stekker en bediening op bodem koffer). Wel mooi dat remlicht in de koffer, maar de kleinere koffer op zich vindt ik als geheel ook wel weer mooier staan. De Led lampen bevallen mij trouwens ook heel goed!

Overigens bleek ook bij mijn koffer de schroefjes van de rugzitting te strak aangedraaid, en zitten er dus scheurtjes in het kunststof. De nieuwe deksel is inmiddels binnen, dus die kan eerdaags vervangen worden. Om vervolgens ook in kleur gespoten te worden. Weet iemand trouwens het kleurnummer van de Kallisto Grau zelf, dus niet de het kleurstellingnummer?

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door basplehn »

ruudRTlc schreef:Dat is inderdaad een hele mooie complete, en wat een mooie kleur ook...! ;) De keyless ride zag ik zelf niet als meerwaarde, heb ik dan ook maar niet genomen. Ook van de grote koffer heb ik afgezien, met name vanwege de extra noodzakelijke handelingen die benodigd zijn om 'm er af te halen (stekker en bediening op bodem koffer). Wel mooi dat remlicht in de koffer, maar de kleinere koffer op zich vindt ik als geheel ook wel weer mooier staan. De Led lampen bevallen mij trouwens ook heel goed!

Overigens bleek ook bij mijn koffer de schroefjes van de rugzitting te strak aangedraaid, en zitten er dus scheurtjes in het kunststof. De nieuwe deksel is inmiddels binnen, dus die kan eerdaags vervangen worden. Om vervolgens ook in kleur gespoten te worden. Weet iemand trouwens het kleurnummer van de Kallisto Grau zelf, dus niet de het kleurstellingnummer?

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Hoi Ruud Nogmaals veel plezier met je nieuwe LC _004
M.b.t. de topkoffer binnen 30 sec gemonteerd en gedemonteerd, inclusief geen last van kabels enz :-)

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

ruudRTlc schreef:Dat is inderdaad een hele mooie complete, en wat een mooie kleur ook...! ;) De keyless ride zag ik zelf niet als meerwaarde, heb ik dan ook maar niet genomen. Ook van de grote koffer heb ik afgezien, met name vanwege de extra noodzakelijke handelingen die benodigd zijn om 'm er af te halen (stekker en bediening op bodem koffer). Wel mooi dat remlicht in de koffer, maar de kleinere koffer op zich vindt ik als geheel ook wel weer mooier staan. De Led lampen bevallen mij trouwens ook heel goed!

Overigens bleek ook bij mijn koffer de schroefjes van de rugzitting te strak aangedraaid, en zitten er dus scheurtjes in het kunststof. De nieuwe deksel is inmiddels binnen, dus die kan eerdaags vervangen worden. Om vervolgens ook in kleur gespoten te worden. Weet iemand trouwens het kleurnummer van de Kallisto Grau zelf, dus niet de het kleurstellingnummer?

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
De keyless ride is wel makkelijk met tanken en zo, korte stops etc. Maar waarschijnlijk had zonder ook prima geweest, maar ja ik hou wel een beetje van (onnodige) speeltjes :-)

En de kleine topkoffer zou voor mij te klein zijn. Ik moet toch wel regelmatig bij klanten voorbij en moet wel eens wat meenemen. En als ik bij de klant ben stop ik mijn laarzen, broek, helm etc in de koffers om weer "netjes" voor de dag te komen :-).

Woensdag voor de eerste beurt (zit nu aan de 1200 km dus ietwat laat). Dan wat meer toeren draaien. kijken of dat bevalt Big RT Smile
Gebruikersavatar
qufo
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2014, 19:11
Type: Overig R-serie
Bijz: Twinspark
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vlagtwedde

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door qufo »

Mooie brommert! Ik ben jaloers!
Puch, Zundapp GTS50, Zundapp KS50, Yamaha XJR1300, BMW R1150RT.... Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan!
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

net ontdekt dat je het achterspatbord kan uittrekken (na losschroefen) zodat er minder rotzooi omhoog spat. Leuk gedaan. Zal hem van het weekend eens iets lager zetten zodat er zeker niets tegen mijn topkoffer opspat.

Tja ik heb nog niet alles ontdekt schijnbaar (ik doe er ook niet echt mijn best voor ;-) )
Erteetje

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Erteetje »

Lemoi schreef:net ontdekt dat je het achterspatbord kan uittrekken (na losschroefen) zodat er minder rotzooi omhoog spat. Leuk gedaan. Zal hem van het weekend eens iets lager zetten zodat er zeker niets tegen mijn topkoffer opspat.

Tja ik heb nog niet alles ontdekt schijnbaar (ik doe er ook niet echt mijn best voor ;-) )
Dat is voor mij ook nieuws _004
Goed om te weten.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

.. ik zat vanmorgen naar de achterkant te kijken ne het leek mij toen dat het onderste stukje een apart stukje was. Toen ik het verder bestudeerde zag ik dat deze stuk uit te schuiven was mits je het schroefje aan de binnenkant losdraait. Hadden ze op de voorkant ook kunnen doen :D
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb voor de FenderXtenda gemonteerd en achter inderdaad het schuifje op max. naar beneden gezet.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

ja voor komt ie bij mij ook nog. Was besteld en hopelijk beign volgende week op z'n laatst binnen. Hij wordt wel vies zonder :(
ruudRTlc
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Beverwijk

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door ruudRTlc »

Ik heb deze: http://www.nippynormans.com/products/av ... m-av-rt-lc

Afbeelding Afbeelding

Bevalt uitstekend en prima te monteren: een klemsysteem met degelijke boutjes, dus zonder in het standaard spatbord te hoeven boren. Ziet er erg origineel uit, echt een aanrader!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Ja die krijg ik ook. Hij ziet er langer uit als anderen. Weet niet of zo is.we zullen zien
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

zo, nu werkt het BT gebeuren een beetje. Niet 100% zoals ik zou willen maar toch.

Ik heb een schuberth SRC systeem (de oude) en deze kan helaas maar 1 telefoon binden.

Het probleem was dat de BMW radio schijnbaar niet alleen een audio speler is (althans, dat denkt de SRC). Dus mijn mobiele tel en BMW waren aan het vechten.
Ik heb nu de telefoon als GPS op de SRC aangesloten en de BMW radio op de telefoon connectie. Dit werkt.
Ik gebruik GPS niet zo heel veel in vergelijk met mijn dagelijkse ritten. En ik had vroeger de audio van de GPS ook niet op mijn helm aangesloten. Dus dat laat ik maar zo voorlopig.

Ik kan nu alleen niet de knop op de SRC benutten om een gesprek te beginnen of op te nemen. Daar ik eigenlijk nooit zelf bel is het beginnen van een gesprek geen probleem.

En voor het beantwoorden heb ik mijn telefoon zo ingesteld dat hij na +/- 5 seconden automatisch opneemt als hij aan de SRC verbonden is.

Dus nu werkt het
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

zo, nu een echte toeter gemonteerd. Nu horen ze me tenminste.

Maar de jiffy voet verbreder van Hornig (en ik denk alle andere) gaat niet werken als je voetsteun verlagers hebt. De schakelpook wordt dan ook iets anders afgesteld/verlaagd en deze komt dan tegen die jiffyvoetverbreder :cry:
Erteetje

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Erteetje »

Lemoi schreef:zo, nu een echte toeter gemonteerd. Nu horen ze me tenminste.

Maar de jiffy voet verbreder van Hornig (en ik denk alle andere) gaat niet werken als je voetsteun verlagers hebt. De schakelpook wordt dan ook iets anders afgesteld/verlaagd en deze komt dan tegen die jiffyvoetverbreder :cry:
Wil dat zeggen dat je deze jiffy voet verbreder van Hornig over hebt? Zo ja, dan wil ik hem wel van je over nemen.
IN dat geval stuur je me maar een PBtje

Luc
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Ik ben er nog niet uit of ik iets aanpas of niet. als de standaard net iets minder omhoog gaat dan gaat het nl wel.Maar dan moet ik daar eerst wel een goede oplossing voor hebben. Dus nog wat weekjes geduld. dan weet ik of ik hem weer verkoop
Beamietoo

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Beamietoo »

NICE !
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

@Beamietoo. Ja erg nice. Hoewel ik ook wel erg tevreden was met mijn oude ...
Ben je er woensdag? dan kom ik een bakje doen :-)
Beamietoo

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Gezellig !
Voor 13:00 is goed.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

ja zal morgens zijn. CU!
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

lekker bakkie :)

Zo nu de extender voor opgezet. Het blok was al aardig smerig. Hopelijk dat het nu beter gaat.

En handvat verwarmers voor mijn dochter gemonteerd. Ja handvat verwarmers, maar dan achter erop gezet zodat ze warme handen heeft als ze achterop zit.
Zo zit de dame prinsheerlijk....pardon, prinsesheerlijk..

What's next? :D

Oh ja ik weet het al. Alleen niet aan de motor maar iets "om" de motor :) Maar dat wordt gemaakt. Hoef ik alleen maar op te halen.

btw, vandaag gebeld door de nieuwe eigenaar van mijn oude motor. Ik had mijn motor ingeruild en hij is nu in Hilversum beland (niet zo heel ver van Ede vandaan :-) ) Ik heb hem attent gemaakt op dit forum. wie weet zien we hem hier binnenkort op het forum
Beamietoo

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Zeker met die meegenomen overheerlijke Bossche bol erbij. De zelf bedachte hand verwarmers op de passenger handgreep is vernuft.
Heel veel veilig en fun kilometers zijn toegewenst.

mvg. Kenny
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

dank je

Je ziet me zeker weer terug (met of zonder bossche bollen :-) )! En hopelijk ook de nieuwe beziter van mijn oude motor (komt ie weer in goede handen :-) )
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Zo een kleine 2 maanden gereden en rustig aan wat kilometers gereden (4600km). Hij rijd lekker maar heb toch een paar dingetjes. Met snel schakelen houd hij wel eens in. In de toekomst in de gaten houden wanneer dit gebeurt. BMW Bluetooth niet optimaal. Hier moet ik nog wat sleutelen.
Nu 2 weken rust en in jan gaan we eens langere stukken rijden > 500 km aan 1 stuk en dat op de Duitse autobahn. Gaan we eindelijk wat km op de teller zetten :D
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

net bij de dealer geweest om de koplamp goed af te stellen. Ik scheen nogal wat mensen te verblinden :(
Maar toen ik weg wou rijden kreeg ik een rare ervaring. Ik starte de motor en zodra ik hem in de eerste versnelling zette sloeg ie af. Ik stond toch effe heel kort raar te kijken. Toen merkte ik dat de jiffy nog niet ingeklapt was (ik bok hem altijd op dus let ik niet zo op de jiffy). Jiffy ingeklapt en wegrijden zonder problemen. Dus de Jiffy "beveiliging" werkt "pas" als je de motor in zijn versnelling zet
Voor de rest schakelt ie prima, vind ik.
Dan heb ik nog een probleem dat hij ineens "inhoud" als je snel opschakeld (met schakel assist en ook gewoon met de koppeling schakeling). Je merkt dat het beste bij het opschakelen van de 2de naar de 3de versnelling. Daar gaan ze bij de 10.000 beurt maar eens naar kijken.

Btw, duitse snelweg rijdt ook heerlijk, beetje opletten op mijn snelheid want je zit zo op de 200 (was ik op de 1100RT niet gewend). Maar een toer snelheid van ~160kmh is prima te doen.
Zal nog wel naar een andere windscherm kijken. even wachten tot er nog wat meer merken een ruit hebben...

Oh ja voor degene die het draadje goed gelezen hebben en denken , waarom een jiffy verbreder als je hem niet gebruikt. Heel soms gebruik ik hem. Ik had het een keer met mijn 1100RT waar ik hem niet kon opbokken en dacht er handig aan te doen om de jiffy te gebruiken. Maar deze zakte toen de grond in (was zachter als gedacht) en toen was een verbreder wel makkelijk geweest, daarom beter voorbereid dan....
Minuteman
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 dec 2014, 21:30
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuw Vennep

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Minuteman »

Lemoi schreef:Maar toen ik weg wou rijden kreeg ik een rare ervaring. Ik starte de motor en zodra ik hem in de eerste versnelling zette sloeg ie af. Ik stond toch effe heel kort raar te kijken. Toen merkte ik dat de jiffy nog niet ingeklapt was (ik bok hem altijd op dus let ik niet zo op de jiffy). Jiffy ingeklapt en wegrijden zonder problemen. Dus de Jiffy "beveiliging" werkt "pas" als je de motor in zijn versnelling zet.
Dat lijkt mij juist, immers het zou toch vreemd zijn als je de motor pas zou kunnen starten als de Jiffy ingeklapt is. Precies het moment dat de jiffy nog uitstaat en de versnelling wordt ingezet is te verwachten dat het misgaat.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: eindelijk...

Ongelezen bericht door Lemoi »

Minuteman schreef:
Lemoi schreef:Maar toen ik weg wou rijden kreeg ik een rare ervaring. Ik starte de motor en zodra ik hem in de eerste versnelling zette sloeg ie af. Ik stond toch effe heel kort raar te kijken. Toen merkte ik dat de jiffy nog niet ingeklapt was (ik bok hem altijd op dus let ik niet zo op de jiffy). Jiffy ingeklapt en wegrijden zonder problemen. Dus de Jiffy "beveiliging" werkt "pas" als je de motor in zijn versnelling zet.
Dat lijkt mij juist, immers het zou toch vreemd zijn als je de motor pas zou kunnen starten als de Jiffy ingeklapt is. Precies het moment dat de jiffy nog uitstaat en de versnelling wordt ingezet is te verwachten dat het misgaat.
schijnbaar heb je nooit op een R1100RT gereden ;) ... en die had ik hiervoor
Gesloten

Terug naar “Showen die R1200RT”