Zaterdagmiddag 2 april 2011

Je eigen RT video, gebruik hiervoor YouTube . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Zo...mijn eerste toerritje van dit jaar heb ik alvast in de pocket... :D . Afgelopen zaterdagmiddag samen met Henk(martian) een middagje rondgetufd... ;) ..kon ik meteen mijn camaraatje uitproberen. Na een kwartiertje al de eerste stop omdat ik kennelijk te zuinig was geweest met de superlijm ter bevestiging van de chromen ringen.....die van de toerenteller kwam er héél langzaam afgegleden.. _003 ...wat rollen die krengen trouwens nog een stuk door nadat ze op de grond komen.... :lol:

Het eerste gedeelte naar Berg & Dal (met o.a. de Zevenheuvelen weg) had ik gefilmd met 60 frames p.s. en dat ziet er op mijn pc dan wel heel goed uit.. _005 ....alleen op YT niet.. :( ..dat gaf bij mij in ieder geval heel schokkerig beeld dus die heb ik hier achterwege gelaten...Helaas ging ook de door mij uitgekozen Motown achtergrond muziek niet zo door YT heen als ik had gehoopt....moest daar de optie "audioruil" kiezen en heb toen maar een blues nummertje uitgekozen...maar goed...ben nog een beetje aan het klo....met de diverse instellingen..komt wel een keer goed...toch..


[youtube]5mzDarBriuQ[/youtube]
Inspector Gadget

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik herken je uitdagingen;
Via YT is en blijft een compromis, helaas.

Nu weet ik niet welke camera je gebruikt, en welke edit-programma je gebruikt, maar 1 hele belangrijke tip;
Upload je video nimmer van een "langzaam" medium (vanuit USB stick, direct vanuit de camera, vanaf de geheugenkaartje, etc) aangezien tijdens het uploaden YT als een soort pre-rendering doet.
YT gebruikt namelijk haar eigen methodieken om jou video online te zetten.

Kijk maar eens naar het verschil in afmetingen van jou originele bestand versus wat YT uiteindelijk publiceert (kan je controleren via bijvoorbeeld KeepVid ;) ).
Je denkt dat je al een aardig "klein" bestand gemaakt hebt via je edit-programma, maar YT heeft er uiteindelijk "slechts" 163 Mb van gemaakt.
En ik schat in dat jou opname waarschijnlijk 500 ~ 600 Mb was. _001

En wat betreft die audio-melding;
YT gebruikt bepaalde herkenningssoftware waarmee "geluisterd" wordt welke muziek bij jou opname staat.
Als blijkt dat dit "bekende" muziek is, krijg je een melding daar van, maar heeft dit alleen invloed op jou YT film en niet-NL bezoekers (volgens mij _001)
Je behoeft dus *geen* audioruil te doen, als je dat niet wenst!
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Bedankt voor de tips Rob _004

Ik heb een Kodak Playsport cameraatje, had eerst nog wel overwogen om ook zo'n GoPro aan te schaffen.. :$ ..maar aangezien ik niet verwacht zo heel veel filmpjes vanaf mijn brommert te maken, leek het mij handiger om een hd-cameraatje aan te schaffen die ik ook 'normaal' kan gebruiken... :D . Volgens mij gaat dat met zo'n GoPro wat lastiger omdat er volgens mij geen lcd-schermpje op zit waarop je kunt zien wát je precies filmt... _001

Mijn eigen bestand van het filmpje is idd een stuk groter dan de versie op YT, nl 785Mb. De software die ik gebruik zat gratis bij Kodak, AcrosoftMedia-Impression, een vrij simpel programmaatje maar voor mijn technische know-how goed genoeg.. ;)...een Jan de Bont zal ik wel nooit worden... :lol:

[groet]
Berry
henkmartian

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door henkmartian »

Filpke is van goede kwaliteit _004
Ondanks het trage netwerk hier is het allemaal haarscherp te volgen
Hoeveel geheugen heb je aanboord van je Codak?

[groet]
Henk
Dave

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door Dave »

Grappig, op 3:35 rijd je een weg op waar je maar 6 km/uur mag rijden (of met maximaal 6 voertuigen) _001

Verder mooi filmpje, laat het weer kriebelen...
Inspector Gadget

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Sinds kort is er optioneel een zgn. LCD BacPac beschikbaar voor de GoPro. ;)

Maar, ik begrijp wat je bedoelt.

En iedereen kan Jan de Bont worden, het is een kwestie van gelegenheid denk ik zelf.
Maar, ik ben dan ook een rasoptimist, en daar zijn nog geen medicijnen voor. :lol:

Wat ik wil zeggen; schroom niet voor wat betreft de kwaliteit op YT, zover ik het kan zien (werk nu even via een heel dun telecom-draadje :( ) ziet het er goed uit.
En er staan zat voorbeelden op YT die echt vele malen slechter zijn!

Zolang jij er maar plezier aan beleeft, ik pak de popcorn wel en ga er lekker voor zitten. _004
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Leuk filmpje, Berry, in een mooie omgeving . . . . op 720HD prima op YT te bekijken hoor . . . mankeert niets aan . . . _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Jos, Dave & Rob...bedankt voor de complimentjes... _004 .

Ennuh Henk...Volgens de knappe dame achter de toonbank kon ik er het beste een Sandisk Extreme 30MB/s, Class 10 bijkopen....en uit die serie vond ik de 4GB al dúúúúúr genoeg...daar kan ik op 720/60 55 minuten mee filmen en op 720/30, 75 minuten. Ik zal ook eens een wat goedkopere SD proberen want die heb ik thuis ook van 16GB liggen..eens kijken of dat idd wat minder van beeldkwaliteit is.. _001
Inspector Gadget

Re: Zaterdagmiddag 2 april 2011

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan, ik zie graag meer Jan de Bont's komen. ;)

Als je opgenomen materiaal niet hapert, heeft een hogere Class mediakaartje relatief weinig zin.
Bij HD camera's adviseer ik toch wel Class 4 of 6.
Class 10 is een beetje overkill, tenzij je camera daadwerkelijk dergelijke snelheden aan kan.
(en niet alle HD camera's kunnen Class 10 aan)

Hou er a.u.b. wel rekening mee dat gebruikte kaartjes steeds langzamer worden! (na verloop van tijd)
Dat is het nadeel van flashgeheugen, het wordt steeds trager door gebruik. :(

PS: Ter info en geheel zijdelings; Als je een traag netwerk of verbinding hebt, zal YT frames gaan droppen bij het afspelen, daar merk je niks van, tenzij je Advanced Properties bekijkt. Het is namelijk Flash. ;)
Gesloten

Terug naar “Stuur je RT filmpje in”