Malden - Groesbeek - Berg & Dal

Je eigen RT video, gebruik hiervoor YouTube . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Malden - Groesbeek - Berg & Dal

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ach....zomaar een filmpje....en nee (R)Han(rt)....er is niets mis met het aantal frames per seconde van dit filmpje...zo langzaam rijd ik gewoonlijk.. :D :D :D

[youtube]bAxXgrZi-lc[/youtube]
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Malden - Groesbeek - Berg & Dal

Ongelezen bericht door mhovens »

Mooie omgeving! Filmpje is mooi helder en scherp. Ik ben nog wat aan experimenteren met de plek voor de camera. Ik heb deze nu op de helm, dat heeft als voordeel dat als je iets moois ziet dat ook op de film staat. Nadeel is dat mijn scherm prominent in beeld is en dat alle bewegingen met hoofd het beeld onrustig maken. Ik vind op de motor gemonteerd nog steeds de meest spectaculaire beelden geven. Wat me opvalt bij al deze beelden, incluis de mijne, is het effect dat beschreven wordt als woble. Als gevolg van trillingen van de motor doorgegeven aan het frame en de framerate van de opname. Als daar eens een oplossing voor zou komen!
Met deze filmpjes kun je al een beetje "voorgenieten" voordat je er zelf gaat rijden. Dank je voor het delen

Groetjes,

Marcel
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Malden - Groesbeek - Berg & Dal

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Dank je voor het compliment Marcel... _004
Je hebt gelijk vwb dat woble effect....kheb al een keer geprobeerd schuimrubber tussen de twee rubberen bollen van mijn mounts te gebruiken, maar dat schoot ook niet op...t zat óf te los óf toch weer net zo strak als zónder 't schuimrubber... :D...maar ik geef niet op...kprobeer de volgende keer gewoon weer iets anders... ;)
RhanRT

Re: Malden - Groesbeek - Berg & Dal

Ongelezen bericht door RhanRT »

Big RT Smile pas op dat je niet omvalt hè :lol: :lol:
Leuk filmpje en een heel mooi gebied om te rijden Berrybeer.
Heb je ook de doorsteek vanaf Berg en Dal gemaakt naar de Heilige Land Stichting en dan richting Groesbeek?
Is ook echt de moeite waard!

Inderdaad beeld trilt iets, niet storend, kan liggen aan hoe je de camera gemonteerd hebt.

groet,

RhanRT
KaleFietsbel

Re: Malden - Groesbeek - Berg & Dal

Ongelezen bericht door KaleFietsbel »

Eindelijk eens een bekende omgeving voor mij, ook al ben ik er een tijd niet geweest. Een van de mooiste regio's van Midden-Oost Nederland :) Dank je wel voor het delen!

groet,

John
Inspector Gadget

Re: Malden - Groesbeek - Berg & Dal

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jammer van het trillend beeld, wel mooie opname verder. _004

Ik weet niet hoe en waar je de camera gemonteerd hebt, maar op de tupperware zelf (bijv. zijkant via zuignap) geeft minder trillingen, is mijn ervaring.
Wel een lagere kijkhoogte dan, natuurlijk.
Als je de camera op een houder gemonteerd hebt, gebruik dan niet al te lange lengtes/pootjes/stangen.
Soms helpt het om de camera op meerdere punten vast te zetten.
Met, bijvoorbeeld, Ducttape. Ziet er niet uit, maar dat zien wij toch niet in de opnames. ;)

En de snelheid bepaal je altijd zelf.
Ik kijk ook regelmatig mijn opnames terug en denk dan ook, had wel wat sneller gekund, maar op dat moment ervoer ik het als snel genoeg.
In mijn optiek rij je prettiger als je nog wat veiligheidsmarges over hebt voor je zelf en het overige verkeer.

Momenteel heel veel A4D's aan het doen (momenteel Leusden, vandaag de laatste dag) en het is toch altijd prettig om in rustig tempo heerlijk genieten van de omgeving terwijl je naar een verkeerspost gaat.
Gesloten

Terug naar “Stuur je RT filmpje in”