Samenvoegen filmpjes

Je eigen RT video, gebruik hiervoor YouTube . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
aartjw
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:19
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Samenvoegen filmpjes

Ongelezen bericht door aartjw »

Sinds enige tijd beschik ik over een GoPro Hero2 :D
In mijn vakantie in Italië heb ik daar hele mooie filmpjes mee gemaakt, o.a. van de beklimming van de Stelvio en de Mortirolo. _005
Nu doet zich het volgende voor: de camera knipt de filmpjes zelf in meerdere stukken van ongeveer 3,5 Gb. Waarom is mij een raadsel, maar er zal ongetwijfeld een diepere gedachte achter zitten. _001 Ik gebruik SD-kaartjes van 16 en 32 Gb, class10, aan ruimte geen gebrek derhalve.
Mijn vraag is hoe ik die aparte filmpjes kan samenvoegen tot een geheel? En er eventueel saaie stukken tussenuit kan halen?
Van de website van GoPro heb ik het programma CineForm Studio gedownload, maar dat doet voor zover ik kan zien niet wat ik wil. Het zet de filmpjes alleen maar om in avi-format, over samenvoegen kon ik niets vinden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat zou kunnen doen, al dan niet met CineForm? En hoe ik er dan een zelfgekozen muziekje onder kan zetten?
Alvast bedankt!
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Cowcatcher
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 jul 2012, 12:40
Type: Overig R-serie
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Nijkerk
Locatie: Appel

Re: Samenvoegen filmpjes

Ongelezen bericht door Cowcatcher »

Hallo,

Het opkinppen van de filmpjes heeft met maximale verwerkbaarheid van de file te maken.
Als ik mij niet vergis is voor hebt bestandssysteem dat de maximale grote.

Om het mooi aanelkaar te zetten heb je een video bewerkings programma nodig, en een pc die het aankan :$
Ken het genoemde programma niet, ben zelf gebruiker van Pinnacle studio 14 en momenteel is er ook al 15.
Ook in deze programma's zul je de verschillende losse file's achterelkaar moeten zetten om er weer 1 film van te maken.
Wellicht dat dit in het genoemde programma ook zo werkt.
Voor het monteren / knippen heb ik wel eens een vuistregel gehoord dat je om en nabij 3 sec. beeld mag/moet veranderen om de aandacht van de kijker vast te houden.
Muziek toevoegen is hier ook mee mogelijk, denk echter aan copy rechten als je het op youtube en dergelijke wil plaatsen.
Wellicht even zoeken op youtube voor monteren, staan diverse instruktie filmpjes op

Veel plezier en succes met monteren _004

[groet]

Han
RhanRT

Re: Samenvoegen filmpjes

Ongelezen bericht door RhanRT »

Met Windows Live Movie Maker kan het ook, simpel en eenvoudig programma.
Grootte van bestand maakt niets uit, je plaatst alles er in en je gaat daarna splitsen en verwijderen van wat je niet wilt.
Ook muziek eronder zetten is een fluitje van een cent, echter bij plaatsen op YT moet je rekening houden met het feit dat YT muziek op basis van royalties zal verwijderen.
Je kunt wel met YT muziek uitwisselen maar de keuze is dan wel beperkt.
In principe zou je de filmpjes niet veel langer laten zijn dan 5 tot 10 minuten, kijker houdt meer de belangstelling en je hebt meer keuze voor muziek via YT.
Maak je een film voor jezelf naar DVD dan bepaal jij de lengte van de tijd en je bepaalt zelf welke muziek je er onder zet.

succes,

Han
Gesloten

Terug naar “Stuur je RT filmpje in”