Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Hulp, meld storingen, melding modificaties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste forumvrienden,

Onlangs kregen we van een forumlid, die 6 jaar actief lid geweest is van ons forum (166 postings), het volgende bericht:

Ik merk dat mijn manier van betrokken zijn met motoren en de beleving van motorrijden niet aansluit bij het overgrote deel van de forumleden. Daarbij stoor ik mij aan forumleden die bij elke vorm van communicatie op het forum d.m.v. korte verkapte zinnen willen laten zien hoe goed zij zijn en hoe goed zij het hebben. Daarbij zijn er forumleden die blijkbaar de wijze waarop anderen van het forum gebruik maken niet goedkeuren en van mening zijn daar corrigerend te moeten handelen. Daar heeft een forum toch één of meerdere moderators voor?
Kortom. Ik kan mij niet terug vinden in het forum.


Voor ons een goede reden om het moderatiebeleid in de huidige vorm voort te zetten.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Bostich10

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Bostich10 »

Forumbeheerders schreef:Ik merk dat mijn manier van betrokken zijn met motoren en de beleving van motorrijden niet aansluit bij het overgrote deel van de forumleden. Daarbij stoor ik mij aan forumleden die bij elke vorm van communicatie op het forum d.m.v. korte verkapte zinnen willen laten zien hoe goed zij zijn en hoe goed zij het hebben. Daarbij zijn er forumleden die blijkbaar de wijze waarop anderen van het forum gebruik maken niet goedkeuren en van mening zijn daar corrigerend te moeten handelen. Daar heeft een forum toch één of meerdere moderators voor?
Kortom. Ik kan mij niet terug vinden in het forum.
Ik "bemoei" me meestal niet in discussies. Maar in deze wil ik toch wel even een uitzondering maken.
Het is zo jammer dat niet ingezien wordt dat het "zelfcorrigerend "vermogen van dit forum over t hoofd gezien wordt en dat er voorbijgelopen wordt aan de verschillende meningen. De verschillende meningen heb je nou eenmaal als een forum groot is. Als je jezelf niet kunt vinden in de diverse meningen is het goed om je te distantieeren (daar is moed voor nodig) maar er is ook moed nodig om het huidige beleid voort te zetten. Verder vind ik persoonlijk een beetje flauw om wat "katten uit te delen en dan je lidmaatschap op te zeggen. Ook vind ik t flauw om te stellen dat alleen maar de "schoolmeesters"mogen corrigeren !!!

Ik ben overigens van mening dat het beleid (tot nu toe en in mijn belevingswereld) goed is !!

Groet, B10
Inspector Gadget

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik herken het ook niet en mocht ik dergelijke gedragingen vertoond hebben, dan een oprechte sorry!

Ik respecteer ieders z'n eigen mening en ik heb de indruk dat dit ook de algemene tendens is op het forum.
Ik verwacht ook zeker niet dat iedereen het met elkander eens is altijd, maar er moet wel ruimte zijn om een mening te geven.
Of een visie. Of iets oprechts uit het hart.

Het forum is een verzameling van gelijkgestemde (= motor rijden en alles daar om heen), niet altijd van eensgestemde, zo denk ik er over althans.
En dat is prima en dat is goed.
Dat maakt het forum zo interessant, geen "eenheidsworst" (bij wijze van spreken) en toch gemeenschappelijke interesses.
Participatie en zo voort.

Er zijn genoeg negatieve voorbeelden te vinden in de wereld rondom ons waar verschillende, afwijkende of niet-getolereerde meningen (soms letterlijk) de kop ingedrukt worden.

En als je het toch te gortig vindt worden, kan je altijd contact opnemen met de moderators.

Ook ik vindt het huidige beleid prima en goed, waarvoor mijn dank aan een ieder die dat mogelijk maakt.

Het forum is net als de krant, elke dag ben ik weer heel benieuwd! _004
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 20 dec 2015, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Geen idee over wie of wat dit gaat _001

Laten we het forum vooral in de huidige vorm voortzetten, waarbij ik mij aansluit bij de verwoording van Inspector Gadget. _004
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door aantzeetje »

+1. Het enige waarover ik me hier erger zijn de vele "dt" fouten :twisted: . Dit is trouwens één van de zeer weinige forums waar er niet met modder gegooid wordt maar zoveel mogelijk constructief wordt gecommuniceerd met af en toe (nou ja meer toe dan af) een zijsprongetje.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door scan »

Zolang N=1, is er in mijn ogen geen reden voor drastische veranderingen!
Gebruikersavatar
HanTeRT
2023
2023
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 okt 2009, 21:18
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel
Locatie: Zwolle

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Forumbeheerders schreef:Beste forumvrienden,

Onlangs kregen we van een forumlid, die 6 jaar actief lid geweest is van ons forum (166 postings), het volgende bericht:

Ik merk dat mijn manier van betrokken zijn met motoren en de beleving van motorrijden niet aansluit bij het overgrote deel van de forumleden. Daarbij stoor ik mij aan forumleden die bij elke vorm van communicatie op het forum d.m.v. korte verkapte zinnen willen laten zien hoe goed zij zijn en hoe goed zij het hebben. Daarbij zijn er forumleden die blijkbaar de wijze waarop anderen van het forum gebruik maken niet goedkeuren en van mening zijn daar corrigerend te moeten handelen. Daar heeft een forum toch één of meerdere moderators voor?
Kortom. Ik kan mij niet terug vinden in het forum.


Voor ons een goede reden om het moderatiebeleid in de huidige vorm voort te zetten.
Jammer van deze opmerkingen, :O er gaat zoveel goed.
Wat kun je hiermee?
Ik lees alleen maar wat loze kreten. Geen concrete voorbeelden. _001
Voor mij is dit wat kort door de bocht.

Mijn idee van het forum is, dat juist over het algemeen met respect gereageerd wordt en dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten. _004

Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik zit al een tijd op het forum en ik merk voor mijzelf dat dit grotendeels een gezellig, sociaal en onderhoudend forum is waar men ieder toch in zijn waarde laat.
Tja heel soms kom je wel eens iets tegen waarvan je bij jezelf dan vraagtekens zet.
Maar zo is het in het leven en dus ook op het forum.
Maar om daar nu gelijk je lidmaatschap voor te moeten opzeggen. Kom op zeg, we zijn allemaal grote mensen met dezelfde hobby en genieten daarvan.
Bomt mij het nou dat iemand een mooiere motor heeft dan een ander of een nieuwe koopt terwijl de ander dat niet kan.
Of je nu een oude of nieuwe motor hebt, iedereen geniet van zijn hobby toch?
Het gaat toch om de liefde?
Heb ik nu eens iets anders gekocht dan een BMW wil helemaal niet zeggen dat ik ineens niemand meer moet omdat ze BMW rijden. Voor mij gaat het om de liefde die je hebt of anders gezegd het virus wat er in je bloed zit, HET MOTORVIRUS.
Volgens mij zijn wij één van de weinige die een hand naar elkaar opsteken ook al kennen we elkaar niet.
Dus ik kan mij niet vinden in iemand die door dit soort dingen moet opzeggen. Sorry kan ik alleen maar zeggen.
Ik blijf dit een gezellig forum vinden en denk dat je mij eraf moet rammen. Tja dat is weer de andere kant zullen we maar zeggen.
icon_welcome -top- _004
ArnoR
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Philippine

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door ArnoR »

Ik herken wel een beetje waar op gedoeld word door de forum opzegger en hoewel ik het zelf niet heel storend vind, vind ik dat er soms wel erg makkelijk verwezen word naar de zoekfunctie, google, of de dealer, zeker als er technische vragen worden gesteld, en inderdaad soms op een wat kortaf belerend toontje. Op dit forum vind je alles terug van een 20 jaar oude 1100 RT waar je lekker aan kunt prutsen tot een nagelnieuwe 1200RT LC met fabrieks garantie en dat moet elkaar kunnen vinden
Ik volg zelf heel veel nieuwe topics gewoon uit interesse en vind de reacties als bovenstaand (google, zoek etc) altijd jammer, discussies mbt een pruttelende 1100 vind ik net zo interessant als een garantieclaim van een 1200 LC zonder dat ik er specifiek achter ga zoeken op internet of het forum. Dit houdt het forum ook levendig naar mijn mening en een levendig forum betekent een actief forum wat weer veel reacties enzenz

Inspector Gadget wil ik even apart noemen, ga zo door, altijd een plezier om uw bijdrages te lezen :-)
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door mikanos »

Gewoon zo door gaan !
Op ieder forum is wel is een keertje wat
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door HansD »

mikanos schreef:Gewoon zo door gaan !
Op ieder forum is wel is een keertje wat
De meeste fora zijn vreselijk. Zonder aktieve en goede moderatie loopt het vaak snel en gigantisch uit de hand. Ze blinken uit in oppervlakkigheid of welles/nietes discussies waar geen eind aan komt. Daar steekt ons forum zeer positief bij af.
Ik begrijp dan ook de kritiek niet, dan ben je kennelijk niet op veel andere fora geweest.
Gebruikersavatar
Andrew
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Andrew »

Ik lees inderdaad wel eens op het forum een opmerking waarbij ik dan denk "jammer dat had ook anders gekund".
Echter, het is maar de vraag of de schrijver dit ook zo bedoelt had.
Het kan je makkelijk een ander gevoel geven als iemand iets zegt of wanneer iemand hetzelfde schrijft.
Persoonlijke beleving zullen we maar zeggen.
Over het algemeen vind ik dit een van de weinige forums waar zoveel verschillende mensen zo prettig communiceren over diverse zaken.
Wat mij betreft een top forum dus lekker zo doorgaan.
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door gasgever »

Hoi allemaal
Zelf lees ik bijna iedere dag dit forum omdat er van alles de Revu passeert,en wat dan opvalt is dat er veel word
geschreven over verschillende onderwerpen en men probeerde om elkaar te helpen.
Waar bij een toonhoogte helaas met lettertjes niet is te peilen.
Een ieder die ( eigen keus) zich niet kan vinden in het forum zoals dit de lucht in gaat mag zijn conclusie trekken
en dit forum laten zoals het is.
Zelf ben ik ingeschreven van af 2009 en geniet iedere keer van de verschillende commentaren

Dus heren gaat gewoon zo door

Motorgroet Gasgever
Motorgroet Ger
Inspector Gadget

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De taal- en spellingsfouten lees ikzelf overheen, we schrijven hier tenslotte geen boeken, slechts soms epistels. ;)
Ik zal mij daar nooit aan ergeren, want er zijn ook mensen die minder vaardig zijn in de taal, de spelling of door 1 of andere beperking, het gebruik van toetsenbord en/of kompjoeter.
Moderne browser doen vaak gelukkig al iets aan spellingscontrole, maar net als de mensch, zijn die ook niet altijd helemaal foutloos.

Natuurlijk zijn er ook reacties of (heel) soms hele draadjes waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat is voer voor de moderators als dat te sterk uit de bocht lijkt te vliegen.
En de moderators verwachten ook van ons daar melding naar hen van te maken, als het te gortig is. Ze kunnen niet alles in de gaten houden noch "ruiken".

Vooralsnog heb ik nergens enige indicatie gezien in de trend van "die van mij is groter dan die van jou" of "ik heb het beter want ik koop elk jaar een nieuwe motor" of zo, dus ik kan die opmerking van de vertrokkene ook niet plaatsen. Maar het zal de toon van die boodschap moeten zijn.
Afgunst op een ander is een tekortkoming op jezelf.

Zoals al terecht opgemerkt werd, in het geschreven woord is het heel moeilijk de emoties, laat staan de juiste, te verwoorden.
Ik zeg maar zo, elk vraag heeft 2 kanten.

En dat iemand een ander model BMW of zelfs een ander merk niet-BMW motor gekocht heeft, zou al helemaal geen enkel probleem mogen zijn.
Het is een friend, een forum-vriend of een kennis, en ik ben heel blij voor die persoon dat die wederom geslaagd is iets te vinden wat meer van zijn of haar gading is.
En natuurlijk moet een plaagstootje kunnen, binnen alle redelijkheid.

Dat er soms naar de zoekfunctie, g00gle, de dealeRT e.d verwezen wordt, is in mijn optiek ook wel begrijpelijk.
Soms zijn bepaalde topics meer dan uitgebreid al eens de revue gepasseerd.
Of het simpelweg is iets waarin iemand niet in kan voorzien omdat de kennis of ervaring er eenvoudigweg niet is.
Het forum is een sociale bezigheid, geen werkplaats wat dat betreft. ;)
Waar mee ik bedoel te zeggen dat we allemaal goedbedoelende zijn maar het orakel hier nu eenmaal niet rondwaart, zover mij bekend. ;)
Desondanks, mocht dat iemand overkomen, een simpelweg dat aangeven in een opvolgende reactie zal waarschijnlijk nadere uitleg en/of toelichting geven, mogelijk.
Maar dat er soms naar de dealeRT verwezen wordt, zoals bijvoorbeeld problemen met het OEM alarm (om maar een voorbeeld te geven) is omdat ervaringen uit het verleden aangeven dat het een lastig probleem kan zijn om zelf op te lossen, of nog erger, het zelf proberen op te lossen van het probleem mogelijk de zaak kan verergeren.
Ik spreek voor mijzelf, maar ik ben alleen maar een goedwillende amateur.
Zeker bij de 1200-serie zijn er nu eenmaal zaken die alleen de dealeRT kan oplossen of meer expertise bij nodig is.
En via de digitale snelweg zijn sommige problemen helaas vooralsnog heel wat moeilijker op te lossen dan wanneer je voor de betreffende motor staat.

Inderdaad, er zijn soms reacties die anders gekund hadden, omdat er net ff te snel een bericht ingevoerd wordt, iemand een rot-dag gehad heeft, of inderdaad, de auteur helemaal die bedoelingen helemaal niet zo gehad heeft. Ik probeer mij daarom zo veel mogelijk te onthouden op dergelijke toonsettings te reageren. Of überhaupt te reageren, dat is ook een valide keuze, lijkt mij.
De ene persoon is staccato, de ander denkt in hele volzinnen, zo zijn de vogeltjes nu eenmaal gebekt.

Ik zit niet op andere fora, ik heb er de tijd niet voor. :lol:

Misschien dat bijgaande overzicht aan motto's helpt;
happy.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Bert M »

Misschien is het goed om een klein kijkje in de moderatie-keuken te geven:

Als moderator lees ik letterlijk iedere posting. Dat tracht ik, gemiddeld gesproken, drie maal per dag te doen. Daar ben ik ca. twee uur per dag mee bezig. (Met dank aan mijn partner Ingrid, die dat zonder mopperen accepteert) Ik controleer alle postings op de criteria zoals omschreven in ons forumreglement: aanzetten tot haat, racistische content, seksueel getinte zooi, spam-elementen, maar vooral op gebrek aan wederzijds respect. Voor wat betreft de eerste criteria, hoef ik gelukkig nagenoeg nooit actie te ondernemen. Ik heb slechts drie keer op deze criteria gestuurd in de afgelopen vier jaar. Op het gebied van gebrekkig wederzijdse respect, is het ingrijpen ook vrij zeldzaam. Mijn ervaringen als lid op diverse (4-wiel gerelateerde) fora zijn wat dat betreft aan te merken als 'stuitend', tot en met een publiek geuite doodsbedreiging (!!!) op een forum voor doorgaans zeer decent automerk, aan toe... Daar zou ik geen moderator kunnen zijn.

Wat gebeurt er als ik iets aantref, waar ik niet blij van wordt? In overduidelijke kwesties schrijf ik de persoon aan en leg ik uit waarom ik een posting verwijder, dan wel aanpas. In postings waarbij 'interpretatie' (hoe komt een tekst over op de lezer) om de hoek komt kijken, zoek ik vaak even contact met onze beheerder. Ook ik kan een rotdag hebben waardoor ik lichtontvlambaar zou kunnen zijn en dat mag natuurlijk geen rol spelen in ons moderatiebeleid. Op grond van dit overleg wordt er een positie en aanpak bepaald. En dan heb je nog de losse gevalletjes, waarbij we leden die, vaak in het heetst van de discussie, net op het randje gaan, per PB verzoeken om het ietsjes kalmer aan te doen.

Wat mij ook enorm helpt, is dat leden zelf bij ons aan de bel trekken als zij een onprettig gevoel hebben bij de gang van zaken. Zowel wanneer het een post van anderen betreft, als ook wanneer men het niet eens is met een moderatie maatregel. De 'kwaliteits-lat' voor ons forum ligt best hoog, maar we zijn zeker niet onredelijk. Ons forum is gebaseerd op Hoor én Wederhoor en dat begint bij onszelf.

Doet het RT-forum aan censuur, bijvoorbeeld om BMW Motorrad NL en haar dealernetwerk te behagen? Neen, we zijn als forum volledig onafhankelijk en derhalve kan en mag er best kritisch over de prestaties van BMW in het algemeen geschreven worden. Echter: mits de kritiek goed onderbouwd en beargumenteerd is. Ook hier geldt dat Hoor én Wederhoor-criterium. Vandaar dat het zgn. 'Bashen' (verbaal de grond inboren) van bedrijven onder bijvoorbeeld een niet herleidbare forumnaam, niet getolereerd wordt. (Daar hangt overigens voor het forumbeheer ook een stukje juridisch aansprakelijkheidsverhaal aan vast...)

Wordt er gemodereerd op grond van persoonlijke voorkeuren, zowel qua leden als qua onderwerpen? Neen, ondanks dat modereren mensenwerk is, hebben we, juist door het veelvuldig overleg tussen forum-beheer en moderator, een helder en zorgvuldig beleid, zonder aanziens des persoons, gecreëerd. Natuurlijk besef ik mij ook dat het onprettig voelt om gemodereerd te worden. Je hebt iets vanuit je hart geschreven, wat vervolgens weer verwijderd wordt door de forum-waakhond. Dat is niet leuk, maar bedenk dan wel dat het nog minder leuk is, wanneer het RT-forum een scheld- en zeurnetwerk wordt, zoals zoveel fora dat geworden zijn.

Ten slotte wil ik benadrukken dat ik trots ben om jullie te mogen dienen als moderator en ben ik blij dat, over het algemeen, de waardering voor het RT-forum op een uniek hoog niveau ligt. Ik dank jullie daar hartelijk voor.

[groet]

Bert M
Moderator
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Bert, if you were a woman I would throw you a kiss, now I just would like to shake your hand. Well done and keep up the good work. _004
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Bert, prima en helder verwoord. Voor een mij een meer dan uitstekende invulling van het 'moderator-schap'. Top dat je er zoveel tijd in wil steken!
Keep up the good work!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Het is natuurlijk nooit verkeerd om eens kritisch naar je eigen handelen te kijken, zeker als er iemand is die zich er kennelijk aan stoort. Het enige wat ik nog wel eens zie, maar dat is maar zelden en volgens mijn persoonlijke mening absoluut geen reden om mijn lidmaatschap op te zeggen, is dat forumleden nieuwkomers wel eens willen corrigeren met de oproep zich eerst voor te stellen alvorens een post te plaatsen. Dan denk ik ook wel eens 'kan dat niet wat vriendelijker en is dat eigenlijk niet de taak van de forumbeheerders?' _001
Maar dit forum onderscheidt zich juist in het openstaan voor dergelijke kritieken (denk ik) en dus zou het geen reden moeten zijn om je lidmaatschap daarvoor op te zeggen.
En als ik de reacties zo lees dan wordt er ook behoorlijk actief gewerkt aan het schoon houden van dit forum. Mijn mening: goed werk!! _004

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik zie ons forum als een mooi forum. Ik zeg bewust "ons" forum omdat we dat met z'n allen vormen. Het forumbeheer en de moderatie "bewaakt" de sfeer en geeft aan wat wel en niet kan. Onze moderator Bert M heeft dat duidelijk en met gevoel verwoord en doet dat zeer zorgvuldig samen met het forumbeheer. Hij zei ook dat leden zelf "aan de bel" kunnen trekken wanneer zij zich onprettig voelen bij een bericht en dat hem dat enorm helpt als moderator. Het feit dat Bert uitvoerig openheid van zaken geeft over de moderatie, geeft ook aan hoe hij er in staat. Ik vind de invulling en uitvoering van grote klasse en heb al vaker mijn bijzondere waardering en respect uitgesproken over het forumbeheer en de moderatie.

Als iemand opzegt als forumlid, om welke reden(en) dan ook, dan is dat jammer. Voor mijzelf kan ik zeggen dat ik mij thuis voel op en bij ons forum. Tijdens de treffens en toertochten leer je mensen persoonlijk kennen. Je deelt de passie motorrijden en zoekt daarin de ontspanning en het plezier met elkaar. Mijn zoon Gerrit gaat altijd met mij mee en het is fijn om dit ook samen met hem te beleven. Dit jaar was een bewogen jaar. Naast de vele plezierige ervaringen was er ook emotie en verdriet. Ons forumlid Ruud Twigt is overleden. We zijn samen met andere forumleden op zijn "feest ter ere van het leven" geweest en hebben persoonlijk afscheid van hem genomen. Bij zijn uitvaart hebben een aantal forumleden met een gemotoriseerd saluut voor de rouwauto gereden. Het zijn allemaal uiterst waardevolle en emotionele momenten geweest die we nooit meer zullen vergeten . . .

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 22 dec 2015, 01:26, 22 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
PaulSolleveld
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:17
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door PaulSolleveld »

Persoonlijk vindt ik het jammer als personen (in dit geval) het forum verlaten.
Zelf stoor ik mij niet aan het taalgebruik, of aan het feit of een ander een andere motor heeft dan ik zelf.
En het gebruik van Google of andere links, vindt ik een verreiking.
Zelf ben ik niet zoooooo techniche onderricht, maar lees met plezier en zonder jalozie hoe een ander zijn motor compleet demonteert en vervolgens weer fluitend de chaos in elkaar zet.
Mijn mot(t)o(r): leven en laten leven, kies je eigen (toer) weg.
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door strik »

Diep respect voor diegene dit dit forum overeind houden. Ik geef het je te doen met zoveel leden. Wanneer iedereen antwoord geeft zoals die zelf antwoord zou willen krijgen dan hebben de moderators het ook wat eenvoudiger. Ga zo door _004
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
doov650

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door doov650 »

Ach, reaguurders komen en ze gaan. Dat zal op dit forum niet anders zijn.
Knap dat meneer X de moeite neemt om zijn vertrek te motiveren, maar of we hem nu echt zullen missen?
Ik denk dat dat wel meevalt. Ieder zijn meug he.

In november 17 nieuwe leden, ik bedoel maar.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door blackers »

Over het algemeen is de sfeer op dit forum als gezellig te duiden. Meer dan eens ben ik, mede door een onderwerp van een forum-lid, weer een stukje verder gekomen met mijn hobby. In het recente verleden heb ik me ook weleens 'ongelukkig' uitgelaten, dan dan wel werd mijn bericht niet 'begrepen'.
We moeten ons realiseren dat communicatie tussen mensen voor 75% non-verbaal is. En dat je dat per definitie een stuk van de info - ondanks smilies - moet missen op een forum.

Me dunkt dat doorgaan op deze weg de enige juiste is

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

blackers schreef:Over het algemeen is de sfeer op dit forum als gezellig te duiden. Meer dan eens ben ik, mede door een onderwerp van een forum-lid, weer een stukje verder gekomen met mijn hobby. In het recente verleden heb ik me ook weleens 'ongelukkig' uitgelaten, dan dan wel werd mijn bericht niet 'begrepen'.
We moeten ons realiseren dat communicatie tussen mensen voor 75% non-verbaal is. En dat je dat per definitie een stuk van de info - ondanks smilies - moet missen op een forum.

Me dunkt dat doorgaan op deze weg de enige juiste is

[groet]
Zo gaat het vaker, maar sommigen begrijpen dan de toonzetting niet ondanks de smilies.
Maar blackers, je mag altijd voor je mening uitkomen ook al is dit niet de mening van iemand anders. _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Wullum »

Door de goede sfeer op dit forum is het hier zo goed toeven. Geen gezeik, maar constructief. Goede moderatie idd, al is die soms zelfs aan de iets tè voorzichtige kant. In het verleden zijn we mede daardoor helaas leden kwijtgeraakt die ik nu nog mis... Maar waarschijnlijk hebben de "gewone" leden niet alle info daaromtrent meegekregen en zou eea er dan nu anders hebben uitgezien. Dus toch: ga zo door, dan blijft de integriteit overeind...

Sent from my ONE A2003 aan alle forumleden
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Jos1200rt
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Ik ben lid van verschillende fora en ook van diverse groepen op Facebook. Volgens mij kan je het niet iedereen naar de zin maken. Er blijven altijd mensen die om de een of andere reden afhaken. Dat heeft niets met het forum of haar leden te maken, maar met de individuele verwachting van de desbetreffende persoon. Feit blijft dat een forum zich ontwikkelt zoals de leden en moderatoren het inrichten. Die vorm, de onderwerpen en het taalgebruik hoort bij dat betreffende forum. Het is net als wat Doe Maar destijds zong "Hee er zit n knop op je Teevee"
Ik persoonlijk ben erg tevreden met dit forum. _004 Het past mij. Dus niet al te veel van aantrekken.
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Iets om over na te denken: "OPGEZEGD"

Ongelezen bericht door CCvW »

Iedereen is hier keurig, en de meeste mensen zijn hier hoogopgeleid. Dit type mensen is nou eenmaal erg op correctheid gesteld, en als er iets niet binnen het referentiekader past, dan doet het meteen zeer. De meeste keurige en hoogopgeleide mensen zijn erg slim (dug...) dus kan het misschien lijken alsof je enorm met jezelf in je nopjes bent.

Ik kijk naar hoe andere mensen, naar de mensen van hier kijken. Misschien zien zij dingen anders. En als ik naar mezelf kijk, ik ben een gereformeerde leraar Engels. Dan ben ik zelf misschien ook wel keurig en hoogopgeleid...
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Gesloten

Terug naar “Over het forum”