Bereikbaarheid forum

Hulp, meld storingen, melding modificaties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
bratus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 jun 2010, 11:21
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door bratus »

Weet niet of een aantal van jullie het volgende ook heeft:

Laatste week is het forum af en toe slecht bereikbaar en kom er dan voor een flinke tijd niet op. (Nu niet.)

Geprobeerd op verschillende PC's (maar wel op hetzelfde netwerk) maar op beide hetzelfde resultaat.

Vreemde is dat andere forums etc dan wel bereikbaar zijn.

Herkent iemand dit of moet ik het bijvoorbeeld bij mijn host zoeken?
Inspector Gadget

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zit er dagelijks op en meerdere keren gedurende de dag maar heb niets bemerkt over slechte bereikbaarheid? _001
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ook hier geen probleem, denk toch dat het "locaal" is....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door Duiker »

Vanaf hier werkt ook alles prima en kijk diverse keren per dag. -top-
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Inspector Gadget

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

beatus schreef:Laatste week is het forum af en toe slecht bereikbaar en kom er dan voor een flinke tijd niet op. (Nu niet.)
Het is nog wat "vroeg", maar vooralsnog heeft niemand anders aangeven iets vergelijkbaar te hebben meegemaakt.
beatus schreef:..of moet ik het bijvoorbeeld bij mijn host zoeken?
Laten we beginnen bij hetgeen wat jij zelf kunt onderzoeken & bekijken.

Zoals de navolgende vragen:
- Welke provider heb je en welk lijn-type?
Ik gok dat je ADSL hebt.

- Was je telefoon vroeger analoog of digitaal (ISDN)?

- Welk type modem (merk & model) heb je?
- Heb je toegang tot de web-interface van dat modem? (en dat al eens gebruikt?)

Want, als er iets met de lijn c.q verbinding aan de hand was ten tijde van jou problemen, zal het waarschijnlijk ook terug te vinden zijn in de logging die een dergelijk modem vaak doet.
Je zult dan meldingen in de logging zien in de trend van "carrier lost", "sync lost", "null response", "host unreachable" of meldingen van dergelijke strekking.

Maar dat is allemaal vooruit lopen, misschien dat anderen zich nog wel melden met vergelijkbare problemen... _001
Gebruikersavatar
bratus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 jun 2010, 11:21
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door bratus »

Heb ziggo en bel dan ook digitaal. (ADSL en analoog niet van toepassing. KPN enige maanden terug opgezegd.)

Gebruik het standaard Ziggo modem. (Dus geen horizon.)

Zal inderdaad hier wel zitten omdat anderen er zo te horen geen last van hebben. (Wel raar dat ik op andere forums en websites geen problemen heb.)

Het is ook niet continue. Volgens mij afgelopen zondagavond en woensdagavond. (Enige wat is gewijzigd is dat ik vorige week zaterdag geupgrade heb van windows 7 naar 10.)
Inspector Gadget

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heb je na het upgraden van Win7 naar Win10 ook je AV opnieuw geïnstalleerd?
Want de AV voor Win7 is lang niet altijd compatible met Win10, die kan je beter herinstalleren na de upgrade.

Tegenwoordig "doen" veel AV software ook website filtering, oftewel het blokkeren van gekende kwaadwillende websites, en soms ook deels blokkeren (of realtime bemonsteren) van onbekende (voor de AV fabrikant) websites.
En dat het RT forum voor hun web-filtering een onbekende is, kan ik mij iets bij voorstellen.

Meestal kan je dat controleren via de website van de AV fabrikant zelf.
Gebruikersavatar
bratus
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 jun 2010, 11:21
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door bratus »

AV is geupdate na de overschakeling.

Ik gebruik wel een ad-blocker maar die had ik ook al voor de update. Misschien gooit die nu roet in het eten. Zal die eens disabelen en kijken hoe het gaat.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door siebke »

Zowel thuis (W10 nieuw geïnstalleerd, W7 compleet verwijderd) op de leptop en op 't werk (server) geen problemen met inloggen o.i.d.. Wel met de (van W7 naar W10 geupdate) desktop bij iedere nieuwe update problemen. Volgens schoonzoon ligt dat aan de update van W7 naar W10 waarbij W10 zaken configureert uit W7 en dat onderling conflicteert. Blijkt een veelvoorkomend euvel bij geupdate pc's. Met inloggen in principe geen problemen. Maar dat even terzijde.
Als de inlogproblemen zich op elke pc/laptop voordoen met deze kabelprovider, lijkt me de oorzaak toch bij de provider gezocht te moeten worden. Misschien een beveiligingsprobleem?
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb soms dat het forum onvindbaar is met Internet explorer maar geen probleem voor Google chrome.
Inspector Gadget

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is een beetje afhankelijk welke OS & InternetExploder je (Ton1959) gebruikt, en dan ook nog welke beveiligingsinstellingen, maar er wordt ook (iets/wat) gedaan aan (web)site-safety/url-filtering;
Als jij een URL ingeeft, zal via de cloud (lees: het internet) bij Micro$oft gekeken worden of die website een kwaadwillende website is.
Of, bijvoorbeeld als je Parent-control aan hebt staan, de website wel geschikt is voor kinderen e.d

Het kán zijn, en dat komt wel eens voor, dat een dergelijke cloud-dienst ff niet goed bereikbaar is, wat mogelijk invloed heeft op het moment dat jij een URL ingeeft. Dan kan het soms vertraging geven of soms zelfs volledige (tijdelijke) blokkade.

Kortom, er zijn vele factoren die het al dan niet bereikbaar zijn van een website kunnen beïnvloeden, terwijl het niet altijd aan die website zelf ligt.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Bereikbaarheid forum

Ongelezen bericht door siebke »

Ik heb de site opgeslagen onder Favorieten, eerst op Internet explorer en thans op @dge (W10). Misschien een tip?
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over het forum”