Eiffel route

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2019, 09:02
Type: R1100RT
Bijz: Nee
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Huizen

Eiffel route

Ongelezen bericht door Chris »

Goedenavond

Ik volg momenteel een paar opgegeven routes,maar zou iemand me iets verder op weg kunnen helpen met wat meer informatie van de omgeving.

Begin mei gaan we met schoonouders naar Vaals en wil 2 dagen gaan touren in Duitsland.. Eiffel gebied.
Nu is het zo dat ik ook wat wil bezichtigen waar we langs zouden kunnen rijden bijvoorbeeld iets van de 2e wereldoorlog of iets in die trant en wat aanbevolen plaatsen waar we om een drankje kunnen.

Tevens ben ik in het bezit van een tomtom 550 dus kan hiermee diverse routes inplannen.

M.v.g Chris
Gebruikersavatar
Wigo
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 sep 2015, 10:37
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Re: Eiffel route

Ongelezen bericht door Wigo »

Rursee / vogelsang. Indrukwekkend.
Motorhistorie: cb550f, cb750kz, cx500c, vf700c, k75, r850r, r1100rt, r1150rt, r1200gs, k75, k75rt, r1150rt, r1200rt
Nu r1200rt lc
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Eiffel route

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Als je oorlogsmonumenten wilt bezoeken zal je naar de Ardennen moeten. Die vind je in de Eifel niet zoveel.
Richt je met het samenstellen van de route bijvoorbeeld ook op de Vulkaan-eifel en de Moezel. Plaatsen als Cochem en Traben Trarbach zijn zeer de moeite waard om te bezoeken. Ook de stad Koblenz met de Deutsche Eck is prachtig.
Op de site GPS tracks vind je wel Eiffelroutes die je evt. zelf kan aanpassen.
http://gpstracks.nl/

succes en veel plezier.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Eiffel route

Ongelezen bericht door siebke »

Vanuit Vaals over Aubél (B), naar Eupen, en dan het toeristische en pittoreske stadje Monschau (D) aan de rand van de Eiffel bezoeken. Vandaaruit is al snel een stuk de Siegfriedlinie te volgen; daar zijn nog gedeelten van over. Die linie loopt ook richting Luik.

Tank vrijwel leeg? Dan ff door naar bovenin Luxemburg (Weiswampach, Wemperhardt, Schmiede). Komend vanaf Sankt Vith (B) kom je na zo'n 24 km doorgaande weg, die ruim halverwege 'Kurvenreich" wordt, direct op het Luxemburgse bij een rotonde met Shell of Esso tankstation. In Schmiede (op de rotonde direct 1e afslag) kun je vrij goedkoop en aardig eten in het Knauf winkelcentrum meteen rechts bij de hoofdingang. Is een soort veredeld/uitgebreid cafetaria met ruime keuze aan goed verzorgde en - gevulde schotels, menu's en pizza's. Q8 tankstation ligt er rechts naast, als je al niet bij een van de 4 andere was aangeland. Benzine 95 E10 was vorige week donderdag € 1,179, Super 98 € 1,269 en in heel Luxemburg hetzelfde. Een honderdtal meter verder zit je weer op het Belgische. Blijf daar zo lang mogelijk links van de A42; de wegen zijn daar leuker dan rechts ervan.

Veel plezier, ook met de voorpret (het uitstippelen van de route(s).
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
fransgabler

Re: Eiffel routes

Ongelezen bericht door fransgabler »

De namen bij de aangeboden routes spreken vaak voor zich wat je kunt tegenkomen.
Bij de route-informatie in de linkerkolom vind je vaak nog extra info.

Denk daarbij aan het Vulkaangebied, de Nurburgring, het gebied rondom de Moezel, de stad Luxembourg. De Geierlay als langste hangbrug van Duitsland, Hunsruck Ramstein Vliegtuigmuseum, de korte bochtenroute, de lange bochtenroute enz. De routes worden vaak aangeboden in een korte en een langere versie ivm het weer, aanwezigheid van een duo passagier en.....de conditie van de motor en/of de rijder.

https://www.myrouteapp.com/nl/social/fo ... mode=share
Laatst gewijzigd door fransgabler op 08 apr 2019, 20:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
schoonwater
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:55
Type: R1200RT
Bijz: incl. radio, navigatie, cruise control, etc.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Eiffel route

Ongelezen bericht door schoonwater »

Misschien om aan het einde van de tocht nog iets verrassend te bezoeken. Direct onder Maastricht, maar redelijk onbekend: http://www.fort-eben-emael.be

Sterker dan de Franse "Maginotlinie" en de Duitse "Westwall": dat was het beeld van het fort Eben-Emael in 1939. Het Belgisch leger plantte deze kolos neer in de periode 1932-1935 om een zwak punt in de Belgische defensie tegenover Duitsland te versterken: de invalswegen in de buurt van Maastricht.
- Sinds november 2001 op de motor te vinden. O.a. Kawasaki KZ 440 LTD, Honda CX 500, Honda Deauville NT650V, Honda Deauville NT700VA en BMW R1150RT uit 2003. Tegenwoordig een R1200RT!
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Eiffel route

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Voor nog meer routes in de Eifel kan ik je ook nog doorverwijzen naar deze FB groep van MRA RouteXperts waar in deel van uit maak:

https://www.facebook.com/groups/1327850804024795/
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2019, 09:02
Type: R1100RT
Bijz: Nee
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Huizen

Re: Eiffel route

Ongelezen bericht door Chris »

Top.. hardstikke goed... Nou ik ga me erin verdiepen. Volgende week vrijdag gaan we die kant op.
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”