Franse Alpen, blog en gpx routes vanaf Nederland

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

Franse Alpen, blog en gpx routes vanaf Nederland

Ongelezen bericht door fransgabler »

Net teruggekomen van een prachtige rit door de Franse Alpen vanaf Nederland met de R1150 RT, lijkt het me leuk een en ander op het forum te delen. Wellicht inspireert het anderen om deze routes over te nemen of ze als uitgangspunt te hanteren voor een motorvakantie met de RT.

Er zijn diverse alternatieve routes per dag aangegeven. In 7 dagen reed ik 2852 km inclusief een rustdag en een rondrit van een dag.

Het blog - met verwijzingen naar de GPX routes - is in te zien op: https://www.myrouteapp.com/travelblog/blog/1008335
De routemap met alle gpx routes voor de heen- en terugweg is te vinden onder :https://www.myrouteapp.com/nl/social/fo ... mode=share

Als je vragen hebt, kun je me altijd een pb eetje sturen.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Franse Alpen, blog en gpx routes vanaf Nederland

Ongelezen bericht door Baird »

Leuk, ik ben daar ook eens geweest op de R1150RT en het is een prima fiets om daar rond te rijden!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
fransgabler

Re: Franse Alpen, blog en gpx routes vanaf Nederland

Ongelezen bericht door fransgabler »

Gezien de kilometerstand van je RT vraag ik me af waar je níet of nog niet bent geweest.
Big RT Smile

Het was voor een RT een prima rit, maar wel beetje warm. Het was met een K serie - met de fan aan - niet te doen geweest.

Ik was na een week - wat betreft de temperatuur - blij weer naar het Noordelijk gelegen koele Nederland te kunnen rijden. Laat daar nu net in die week een hitterecord gebroken te worden na 75 jaar, dat vervolgens maar één dag standhoudt. PFFFT. Ik hoef de olie niet eens warm te rijden om die te kunnen wisselen.

De stuur- en remeigenschappen van de R1150 RT zijn ongekend en die komen op dat soort hoge cols echt goed van pas.
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”