GPS routes maken met Tyre

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Eddyedje

GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door Eddyedje »

Misschien al wel bekend onder de fanaten, maar toch wil ik het nog even laten zien:

http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Tyre is een heel gemakkelijk programmaatje wat Google Maps gebruikt om routepunten als GPS coordinaten op de kaart te prikken en een route uit te stippelen. Je kan het bestand vervolgens opslaan in *.itn (TomTom), *.gpx, en een paar andere formats. Ook kun je het gebruiken om routebestanden te converteren.
Ik vind dit zelf fijner werken dan bijvoorbeeld Mapsource.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik ken het programma, kan niet wennen aan de gebruikers interface. Werk al jaren met Mapsource, dus daar hou ik het maar bij ;)
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ben het met je eens hoor. Voor de TomTom gebruikers is het een prima progje . . . . Garmingebruikers zweren nu eenmaal bij Mapsourse . . . :O
Eddyedje schreef:Misschien al wel bekend onder de fanaten, maar toch wil ik het nog even laten zien:

http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Tyre is een heel gemakkelijk programmaatje wat Google Maps gebruikt om routepunten als GPS coordinaten op de kaart te prikken en een route uit te stippelen. Je kan het bestand vervolgens opslaan in *.itn (TomTom), *.gpx, en een paar andere formats. Ook kun je het gebruiken om routebestanden te converteren.
Ik vind dit zelf fijner werken dan bijvoorbeeld Mapsource.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Eddy,

Ik ben het met je eens: Tyre is een prima programma voor Tomtom. Ik maak er regelmatig tourritten op. In plaats van het downloaden van routes, maak ik ze zelf. Dat gaat echt snel. _004 Meestal is dat in de Ardennen en de Eifel. En na afloop maak ik wat aantekeningen van tussenstops voor een lekkere lunch of koffie met lekker gebak. Als je interesse hebt, dan stuur maar een PB.

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
LHHC

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door LHHC »

Tyre heeft volgens mij eigenlijk maar 1 nadeel en dat is dat je een actieve internetverbinding moet hebben als je het gebruikt. Behalve Tyre heb ik dan ook nog Promotor Onroute 2008/2009 op mijn laptopje staan.
Het kaartmateriaal hiervan is weliswaar iets verouderd maar als planner nog steeds prima, als je regelmatig de kaartupdates op je Rider laadt heb je daar eigenlijk maar weinig last van.
Dat 10" mini laptopje is overigens mijn trouwe reisgezel op meerdaagse reizen.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door BertL »

Is het niet zo dat Tyre ook op een stick te plaatsen is en dan ook werkt ? (dus zonder internet ?)
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Tyre maakt gebruik van de Google Maps en daar heb je een internetverbinding voor nodig . . .
BertL schreef:Is het niet zo dat Tyre ook op een stick te plaatsen is en dan ook werkt ? (dus zonder internet ?)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
LHHC

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door LHHC »

BertL schreef:Is het niet zo dat Tyre ook op een stick te plaatsen is en dan ook werkt ? (dus zonder internet ?)

Je kunt de programmatuur voor Tyre inderdaad op een kaartje of stick meenemen maar om de kaarten te laden heb je een verbinding met het net nodig.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: GPS routes maken met Tyre

Ongelezen bericht door BertL »

Klopt, had ik niet aan gedacht.
GrTz
BertL
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”