Routes voor Kent Engeland !

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ben BMW
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012, 14:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Zumo XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door Ben BMW »

Wij zijn gestart met het plannen van motorvakanties voor het jaar 2013. _005 Soms is de voorpret al net zo leuk als de vakantie zelf.
Nu zijn we aan het overwegen om een week te gaan toeren in de streek Kent in Engeland. We willen door de tunnel naar de overkant en daar gaan toeren.
Wie heeft er adviezen voor te bezichtigen locaties en wie heeft er eventueel routes voor deze streek ? :?:
Don't drive faster then your guardian angel!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Ben,

Om je een beetje op weg te helpen . . . er staan en een aantal op GPS Tracks:
http://gpstracks.nl/motorroutes-europa.php?id=2449
http://gpstracks.nl/motorroutes-europa.php?id=4230
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door japachap »

Hoi Ben-
Heb je een hele week voor het hele reis- of zeven dagen in Engeland, plus heen en weer dagen?

Almere naar CAnterbury is maar 5 uren rijden, inclusieve Tunnel (makkie!)
http://maps.google.nl/maps?sugexp=chrom ... =0CJcBELYD

CAnterbury is leuk- een kathedraal stad met veel studenten, en Royal Tunbridge Wells heeft hartstikke mooie gebouwen. Het hele landschap is heuvelachtig, maar als je nog verder west/(oest?) willen rijden kom je in het driehoek van Brighton (google Choccywoccydoodah, Pier), Guildford en Southampton. Dit South Downs National Park is behoorlijk mooie.
Nog verder west kom je bij het bekend New Forest National Park- nog mooier. Denk aan het Veluwe, maar dan wilder- met vrijlopende paarden en kleine dorpjes beroemd door heksen... Als je die kant op wil, geef ik je meer info over...
Nog verder naar het zonnesondergang kom je op Christchurch, Bournemouth en Poole, en tot het noorden de Salisbury Plain met beroemed Stonehenge, Avebury, Silbury, West Kennet Long BArrow en veel neolithish monumenten. Het gebied rond Poole heeft mooie stranden en nog verder west tot Weymouth en Abbotsbury heb je het Jurassisch Kust.
Een zeer goede en vertrouwbaar BMW dealerschap vind je in Dorchester (CW Motorcycles).
Corfe, Lulworth (geen grap) en Milton Abbas zijn mooie. Pas op voor modder op het weg- de britse zijn niet zo netjes als in NL...

Ik ken Kent niet zo goede, maar raad Dorset en Hampshire altijd aan (ik kom vanuit Dorset!). Almere tot Bournemouth is in 10uren te rijden- je kan altijd het verste weg beginnen en over een paar dagen terug naar Dover...
Maar een idee...?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Ben BMW
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012, 14:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Zumo XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door Ben BMW »

japachap schreef:Hoi Ben-
Heb je een hele week voor het hele reis- of zeven dagen in Engeland, plus heen en weer dagen?

Almere naar CAnterbury is maar 5 uren rijden, inclusieve Tunnel (makkie!)
http://maps.google.nl/maps?sugexp=chrom ... =0CJcBELYD

CAnterbury is leuk- een kathedraal stad met veel studenten, en Royal Tunbridge Wells heeft hartstikke mooie gebouwen. Het hele landschap is heuvelachtig, maar als je nog verder west/(oest?) willen rijden kom je in het driehoek van Brighton (google Choccywoccydoodah, Pier), Guildford en Southampton. Dit South Downs National Park is behoorlijk mooie.
Nog verder west kom je bij het bekend New Forest National Park- nog mooier. Denk aan het Veluwe, maar dan wilder- met vrijlopende paarden en kleine dorpjes beroemd door heksen... Als je die kant op wil, geef ik je meer info over...
Nog verder naar het zonnesondergang kom je op Christchurch, Bournemouth en Poole, en tot het noorden de Salisbury Plain met beroemed Stonehenge, Avebury, Silbury, West Kennet Long BArrow en veel neolithish monumenten. Het gebied rond Poole heeft mooie stranden en nog verder west tot Weymouth en Abbotsbury heb je het Jurassisch Kust.
Een zeer goede en vertrouwbaar BMW dealerschap vind je in Dorchester (CW Motorcycles).
Corfe, Lulworth (geen grap) en Milton Abbas zijn mooie. Pas op voor modder op het weg- de britse zijn niet zo netjes als in NL...

Ik ken Kent niet zo goede, maar raad Dorset en Hampshire altijd aan (ik kom vanuit Dorset!). Almere tot Bournemouth is in 10uren te rijden- je kan altijd het verste weg beginnen en over een paar dagen terug naar Dover...
Maar een idee...?
Hoi Japachap,

Super
Dank je wel voor de informatie welke je verstrekt. _004
Ik zal zeker deze gaan gebruiken voor deze tocht. Wij dachten zelf ook al aan Canterbury om deze te gaan bezoeken.
We wilden inderdaad zo snel mogelijk het kanaal over om daar te starten met het toeren.
Zelf denken wij aan 5 dagen toeren in Engeland !
Ik zal eens kijken of we mooie routen in Mapsource kunnen maken om dit te bezoeken.
Nogmaals dank voor de adviezen !
Don't drive faster then your guardian angel!
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door japachap »

Een paar tipjes meer...

Arundel Castle http://www.arundelcastle.org/_pages/03_visitor_info.htm

A32, oude A30, meeste ouder engelse A-weggetjes zijn rustig omdat het verkeer gebruikt de nieuwer snelwegen. Heuvels en bochten overall!

Neem niet de oude kustweggetjes van Doer- Hastings-Eastbourne-Brighton. Traag en saai. Beter wat dichterbij London keeren en sneller west...

Mag je mij PBn als je wat duidelijker plannen hebben...

Wordt ook makkelijk op de eerste avond naar Calais te rijden en vroeg opstaan voor het oversteken en doorzetten...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door WernerB »

Sorry dat ik nu pas reageer. :roll:
Kent is ons tweede thuis. We komen er gemiddeld 2x per jaar en dat al sinds 1978! Uiteraard gecombineerd met bezoek aan vrienden, maar dat terzijde.
vanuit Dover de A20/M20 en ga bij afrit 9 eraf. Houd richting Tenderden aan= A28. Zodra je van de motorway af bent, rijd je over de machtig mooie binnenwegen van Kent/EastSussex.
Tenderden zelf is al leuk. Terug over de A28 en afslaan ri A262/Tunbridge Wells. Langs deze weg vind je Sissinghurst castle met de beroemde tuinen van Vita sackville West. (De moeite waard!)
Doorrijdend over de A262 kom je door het idyllische Goudhurst. Voorbij Goudhurst kun je kiezen voor Tunbridge wells (Via A21) of kies voor vervolgen route door de Weald via de B2100.
Kies je voor Tunbridge wells? Parkeer je motor veilig thv Linden Parking. je bent op 2 minuten lopen van de beroemde The Pantiles. Een Victoriaanse winkelstraat met inmiddels leuke terassen. Doorlopen (heuvel op) naar het centrum met het grote overdekte winkelcentrum Victoria Place.
Kies je voor de aangegeven B2100? dan kom je door lamberhurst. Bezoek aan de lokale wijngaard (proeven!, maar niet teveel. Je moet nog rijden!) Lamberhurst Vineyards! Ter hoogte van het gehucht Mark Cross (inderdaad, midden op de kruising!) tref je een gezellige eetgelegenheid aan: MarkCross Inn. Lieve mensen in plezierige ambiance. We zijn er kind aan huis. Zoek je ietsmeer "typical Britsh"? ga dan even via de A267 ömhoog" ri Tunbridge Wells. na een paar miles kom je in Frant. De lokale "Abegavenny Arms" biedt typisch Brits pubfood van goede kwaliteit. hier komt de lokale bevolking graag en op de green wordt vaak 's avonds cricket gespeeld. ga op een van de bankjes zitten en geniet!
Voor nog meer Britse cultuur: Houd de A267 aan ri tunbridge wells, maar sla af ri East Grinstead over de A264. Zodra je na een paar mijl het gehucht Langton Green door bent, afslaan over de B2188. Via Fordcombe ga je richting Penshurst. Maar.....halverwege tref je plotseling een scherp afbuigend weggetje aan (geen nummering!). Gelukkig staat hier aangegeven "Spotted Dog". Deze pub stamt uit de 11e eeuw. Je wordt er een ander mens, niet alleen door de heerlijke bieren, maar ook door de lage plafonds (1.60m) en de altijd brandende open vuren.
Doorrijden via de B2188 naar Penshurst. Bezoek het kerkhof pal naast het beroemde Penshurst Place. Je gaat onder de overdekte entreepoort van het kerkhof door en lees wat op de balk vlak boven je hoofd staat: "My flesh shall also rest in hope". (14e eeuw!).
Rijd door naar Chiddingstone. Sorry, moet je vragen, want de wegenummering is er niet. Het gehucht werd en wordt gebruikt voor tal van film-en tv opnames. Denk auto's even weg en je waant jezelf in de late middeleeuwen! Echt waar! The Chiddingstone Inn is een must!
Even verderop langs de B2026 vind je Hever en haar Hever Castle. Hier woonde Anna Boleyn en hier ontmoette ze Hendrik VIII. Liep slecht met haar af/onthoofd. Het kasteel is wonderbaarlijk mooi, maar wordt vooral zo gehouden omdat de miljonair William Waldorf-Astor het in beheer heeft genomen en de "oude Tudor-huisjes" lijken eeuwenoud te zijn, maar stammen uit de 20e eeuw. geen nood: de Italiaanse tuinen zijn schitterend! Hier is het heerlijk toeven.
Je kunt nu kiezen voor doorrijden naar Westerham (net ten zuiden van de M25) en te vinden vanaf Hever via de B2026. Westerham is bekend van Chartwell. Het huis van Winston Churchill.
vanuit Westerham/Chartwell kun je nu beter de M26 ri Dover volgen/dan M20 om ter hoogte van Leeds castle af te slaan. Leeds Castle is wellicht het mooiste kasteel ter wereld (althans volgens Lord Conway die het vergeleek met talloze andere kastelen in Europa). Hier woonde hendrik VIII. Het geeft een prachtig tijdsbeeld!

Waarschijnlijk heb je in de buurt van Tunbridge wells een B&B opgezocht, want vanuit Tun.Wells kun je afzakken via de A26 naar Brighton. Bezoek halverwege ,in Lewes, de brouwerij! In Brighton zijn een must: Royal Pavilion en The lanes. Parkeer iets buiten centrum, want in de parkeergarages in het centrum kost een uur parkeren: 4 Pond! Loop het centrum uit en zoek de boulevard op. Drink (echt waar!) de heerlijkste cappucino bij "Ohso Social" en geniet van het geryuis van de branding in het grindstrand.
Kies terug over de A27 naar Arundel/Arundel castle. Thuiskasteel van de hertog van norfolk. of volg de A27 richting Eastbourne. Stel je TomTom in op richting Birling Gap/kortste route en hij leidt je via Midsummer Murder-achtige wegen naar deze uithoek van de Seven Sisters en Beachy Head. Uitzichten zijn schitterend/ de stilte soms voelbaar.

Nou: mocht je nog meer info willen: stuur maar een PB-tje.

have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door Jekihero »

En minimaal 1 keer overnachten in

http://www.beachyhead.org.uk/eating_dri ... tiger_inn/

Met een wandeling langs de "Red Barn" naar de Beachy head................................

Ronald
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door WernerB »

Yes!!! Om de hoek van Beachy Head ligt de geweldige Tiger Inn! En als je dan toch wat landelijk ingesteld bent: loop ook even langs het Sheep Centre. Leuk voor de kinderen. _004 _004

Of: Nog zo'n geweldige tip: Rijd vanaf Eastbourne de A22 omhoog. Stel je GPS in op het gehucht Chiddingly en loop de fantastische pub "The Six Bells" binnen. Big RT Smile Britser kan bijna niet!....

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
tourtje3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2014, 16:20
Type: R850RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amsterdam

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door tourtje3 »

wat is je mail adres dan stuur ik wel wat

tourtje2 ;)
Gebruikersavatar
Ben BMW
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2012, 14:42
Type: R1200RT/LC
Bijz: Zumo XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere
Locatie: Almere

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door Ben BMW »

Beste Mensen,

Hartelijk dank voor de vele info welke wij mochten ontvangen.
We zijn inmiddels terug en hebben genoten, we gaan zeker nog eens terug om verder te kijken .

De tunnel kan ik een ieder aanraden indien je snel naar de overkant wilt , echter je motor staat hier dwars in de trein op de zijstandaard zonder verankering of iets dergelijks.
De snelheid van de trein is dusdanig (+/- 120 Km/h) dat je motor aardig staat te schudden. Persoonlijk vond ik dit nogal griezelig. :O
Ik zag onderweg het domino effect al voor me. :(

Het rijden aan de "verkeerde kant" wendt erg snel, moet ik erkennen. Alleen na een pauze moet je wel dit in de gaten houden, je bent het zo vergeten.
De rotondes zijn zeker iets waar je veel aandacht aan moet schenken. je moet bewust deze blijven naderen .
Gelukkig is een oplettende mede passagier erg handig in deze.

Wij hebben overnacht in een hotel in Maidstone .
White Rabbit Vintage Inn.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QPCJM7NS.jpg
Je kunt hier goed overnachten, alleen het pand is gedateerd, echter heeft dit zeker ook zeker zijn charme.
Men heeft hier ook een Europees ontbijt .
Van hieruit hebben wij touren gemaakt door Kent en diverse gelegenheden bezocht .

Bijvoorbeeld:
Pubs:
http://www.abergavennyarms.co.uk/
( een heel oude kroeg waar volgens legende nog een oude eigenaar als geest ronddwaalt .
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-EZHP6FWY.jpg

http://www.spotteddogpub.co.uk/
Een pub uit het jaar 1100, De ingang is ook uit dat jaar, bijzonder laag denk oom het hoofd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-PUVCTNAL.jpg

Tevens hebben we bezocht Canterburry inclusief de Cathedraal.
Ook bezocht de Whitbread Hopfarm in Paddock Wood, welke uitleg diende te geven betreffende de Hop Farmen in Engeland.
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-YAPYCOKM.jpg
Helaas is deze laatste een pretpark aan het worden voor kinderen en heeft het niet veel meer te bieden betreffende de Hopfarmen .

Verder hebben wij Eastbourne bezocht ( Typische Engelse badplaats) en de krijtrotsen van de "Seven Sisters".

Verder hebben wij ook nog de plaats Rye bezocht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-6CWPSA3K.jpg
Een erg oude plaats waar op sommige plaatsen de tijd heeft stil gestaan.
Ook een aanrader hier is:
Simon the Pieman
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-HX8Z3SZO.jpg


Met dank aan degene welke ons voorzien hebben van de nodige adviezen.
Het was te kort om alles te kunnen bekijken, maar we gaan zeker nog eens terug .
Don't drive faster then your guardian angel!
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Routes voor Kent Engeland !

Ongelezen bericht door Jekihero »

Leuk verslagje!

Maarruuuh, de trein rijdt max. maar 55 km/h uur!
En toch heb ik deze keer ook gedurende de rit diverse keren tegen de RT aangeleund omdat ze vervaarlijk op de zijstandaard stond te schudden.
Wonderlijk, alle vorige keren leek de oversteek rustiger dan die van afgelopen zondag.

Ronald
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”