Schotland, tips ?

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Debosje

Schotland, tips ?

Ongelezen bericht door Debosje »

Hoi,

Ik wil naar Schotland gaan om een week rond te rijden, heeft iemand nog leuke tips :?: een mooie route is natuurlijk ook welkom !! _004

Gr. Jeroen
Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Re: Schotland, tips ?

Ongelezen bericht door Cobaard »

Als je stelt: ik wil een weekje op de motor naar Schotland dan is dat "een beetje" vaag. Wij (mijn vrouw en ik op een motor) zijn nu een keer of 4 op de motor in Schotland geweest. Het mooiste deel van Schotland is in onze belevenis nog steeds “the highlands” (nw deel van Schotland) en als je dan afzakt dan is “the applecross” een must voor motorrijders. Bij google en youtube kan je hierover veel info vinden. Nog verder afzakkend is de omgeving van Fort William aan te bevelen. (Bij Glencoe de A32 in zzo richting is schitterend) en nog meer afzakkend naar het zuiden vind je “Dumfries and Galloway” met de mogelijkheid van veel mooie routes. Hier is Buccleuch Arms hotel in Moffat een aanrader, motorvriendelijk (korting voor motorrijders) en stalling van de motor in afzonderlijke garages (heel bijzonder) op de website www.motorcyclescotland.com/dumfriesandgalloway.asp vind je veel info. The Isle of Skye is ook een hoofdstuk apart en een paar dagen rijden waard. Kijk ook eens op de volgende site: http://www.bestbikingroads.com/motorcyc ... _2144.html Een ding is wel een feit: bij “een weekje” Scotland zijn bovengenoemde “highlights” onmogelijk allemaal te bezoeken en moet je telkenmale prioriteiten stellen en dan ga je, net als wij, zeker nog 3 keer terug. Succes met de planning
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Schotland, tips ?

Ongelezen bericht door japachap »

Ach, de Westkust is de mooiste, maar de rij zuid door de bergens boven Balmoral (Koninglijk Verblijfsplaats) is ook mooie.
Op het zuidermeest tip van Lock Lomond is een leuke Hotel, maar best duur.
ANders zoeken voor B&Bs. Campings zijn nauwelijks te vinden boven Loch Ness en je moet echt geluk hebben als het niet de hele week gaan regenen... Bij zon neem DEET mee...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
corneth

Re: Schotland, tips ?

Ongelezen bericht door corneth »

Kijk eens bij motoerit.nl
Wij hebben hier in 2012 een perfect georganiseerde Schotland toer geboekt en gereden.
Gebruikersavatar
Beamer63
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: omgeving Tilburg

Re: Schotland, tips ?

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Ook ik kan Motoerit van harte aanbevelen !
Een week lang lekker zorgeloos rondrijden waarbij alles keurig besproken en geregeld is.
Elke dag een perfecte route met de nodige bezienswaardigheden.
En dat alles wordt keurig netjes voor je geregeld en gepland voor een in mijn ogen een zeer acceptabele prijs.

En voor wat betreft het weer ?
Zelfs dat hadden ze perfect geregeld : in 8 dagen tijd slechts 15 minuten motregen gehad !
Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Re: Schotland, tips ?

Ongelezen bericht door Cobaard »

Korting via de ANWB op de veerdienst IJmuiden-New Castle via deze link: www.anwbmotor.nl/met-dfds-goedkoop-naar-newcastle
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Schotland, tips ?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Is inderdaad een hele fijne verbinding, heb ik ook meermalen gebruikt
(maar om dan door te reizen naar Ierland met de veerboot Cairnryan - Larne)
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”