Bip&go op de franse autowegen

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
jojo

Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door jojo »

Hallo,
Heeft iemand ervaring met de mogelijkheid in met een Badge op je windscherm over de franse péage te touren??
Kan men zo'n badge snel verliezen/stelen??
Het bespaart natuurlijk wel wat tijd en ergernis bij de kassa's.

Graag jullie ervaringen,... _001 ..als die er zijn.
vooruit bedankt, Jos
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door HansD »

Credit card werkt goed en snel, badge weet ik niet.
jojo

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door jojo »

Ja, credit card heb ik tot nu toe ook altijd gebruikt, maar door een poortje met de grote T (voor telepeage) gaat sneller omdat er daar weinig of geen rijen voor staan.
Een card of geld moet je altijd opzoeken en weer (goed) wegstoppen.....ben ik lui / gemakzuchtig, misschien wel.

Toch bedankt, volgende week toer ik dan een paar dagen in Holland rond,...als toerist (in "eigen" land)
Groeten Jos _004
doov650

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb er 1 voor de 4-wieler. Werkt prima, er komen steeds meer poortjes waar je niet meer hoeft te stoppen voor de slagboom.

Geen ervaring met de brommert. De badge zit los in de houder, dus bij parkeren haal je die er beter af.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door Wullum »

Volgens mij werken die badge dingen sowieso als ze niet achter metaal of een ruit met gemetalliseerde coating zitten ("kooi van Faraday" effect).
Ding hoeft dacht ik niet per sé naar buiten te kunnen kijken.
Is immers een transponder die via impedantie werkt, niet optisch volgens mij.
Als je de badge in het kastje in je kuip opbergt (kunststof tupperware tenslotte), zòu het kunnen werken...
Technisch gezien dan.
Of gewoon in de zak van je jas?

Ander aspect is controle, wellicht bepalen de Autoroute tollenaars dat de badge altijd zichtbaar gemonteerd moet zijn, anders zou iedereen zonder meer door een poortje kunnen scheuren met een smile op z'n gezicht; "badge zit in mijn handschoenenvakje!"
In dat geval moet je wellicht iets fröbelen met een houdertje ofzo op het dashboard waarin je de badge zichtbaar kunt vervoeren en makkelijk uit kunt halen als je afstapt?
Wellicht is zo'n mobiele telefoon hoesje met doorzichtig schermpje iets, gemonteerd op een RAM bolletje?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
doov650

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door doov650 »

Bedenk wel dat voor een brommert een lager tarief geldt. Zijn er wel specifieke motor abo´s? Andewrs loop je het risico dat je te veel betaalt.
jojo

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door jojo »

over Motor of auto verschil stond er niets!! bedankt voor de tips, misschien toch maar verder per credit card.

andere vraag; klopt het dat de afstand gemeten is en mocht je te snel bij het volgende poortje zijn dat er een soort "alarm" afgaat om aan te geven dat je te snel gereden bent??

ciao Jos
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door HansD »

Ik weet niet hoe je Frans is:
https://www.bipandgo.com/

Hier kun je een kaart bestellen. Ze hebben ook een pagina met vragen/antwoorden.
jojo

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door jojo »

j'ai trouvé le même en Allemagne, c'est plus simple pour moi :mrgreen:

mais merci, au revoir Jos
doov650

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door doov650 »

jojo schreef: andere vraag; klopt het dat de afstand gemeten is en mocht je te snel bij het volgende poortje zijn dat er een soort "alarm" afgaat om aan te geven dat je te snel gereden bent??

ciao Jos
Nee.
doov650

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door doov650 »

Wullum schreef: Ander aspect is controle, wellicht bepalen de Autoroute tollenaars dat de badge altijd zichtbaar gemonteerd moet zijn, anders zou iedereen zonder meer door een poortje kunnen scheuren met een smile op z'n gezicht; "badge zit in mijn handschoenenvakje!"
Als er geen badge gedecteerd wordt, dan blijft de slagboom gewoon naar benee.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

HansD schreef:Ik weet niet hoe je Frans is:
https://www.bipandgo.com/

Hier kun je een kaart bestellen. Ze hebben ook een pagina met vragen/antwoorden.
Op de site kun je een taal kiezen en jawel, nederlands staat er ook bij.
Krijg de indruk dat er alleen rekening wordt gehouden met auto's, niet met motoren, caravans, dakkoffers die hoger komen dan 2 meter. Ik heb er een vraag over gesteld, ben benieuwd naar het antwoord.
Er is al een abonnement dat je alleen betaald in de maanden dat je er gebruik van maakt. Zou aantrekkelijk zijn. Dat gedoe met de creditkaart is op de motor niet echt handig.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door Duiker »

Laat ik je uit je droom helpen.
De badge is alleen voor auto's het is zelfs verboden om met de motor door die poort te rijden.
Je zal dus gewoon met je card blue of credit card moeten betalen.

Groeten, Fred.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
jojo

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door jojo »

zo, inderdaad, einde :lol:

bedankt voor 't meedenken, Jos
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Bij het tolhuisje komt je gemiddelde snelheid wel op het scherm en soms staan ze dat te controleren. Truukje om dit te ontlopen is het daarvoor liggend tolhuise te nemen, van de autoweg rijden, betalen en weer de snelweg op te rijden met een nieuw kaartje. Het totaal is meestal nog goedkoper ook :) (niet voortvertellen aub of ik sta daar ook in de file)
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Het kan dus wel voor motorfietsen. Dit is het antwoord dat ik kreeg op de vraag of ze ook een badge konden leveren voor motorfietsen:

Please note that a wide range of vehicles eligible for toll motorway.
[/i]It's very simple, depending on the category of your vehicle, ie the type of vehicle, its size and weight.
Liber-t accept 3 classes toll (which include the types most commonly used vehicles):

Class 1: vehicles and rolling assemblies total height not exceeding 2 meters and total vehicle weight (GVW) less than or equal to 3.5 tonnes. A car for example! No maximum length, so with a trailer no higher than your
car it works. A car with a hitch on the roof? Attention beyond 2m height, you'll spend in a conventional way by presenting your pass to the Liber-t péagiste.

Class 2: wheeled vehicles or sets total height greater than 2 meters and less than 3 meters and total vehicle weight (GVW) less than or equal to 3.5 tonnes. It is possible to have a Liber-t badge Beep & Go with most
motorhomes and cars coupled with a caravan. However, be careful not to take lanes T of Class 1 vehicles because access is limited to 2m in height. Take routes trucks or conventional routes presenting your pass toll
Beep & Go péagiste.

Class 5: the badge Beep & Go is for bikers. It works for motorcycles, sidecars and trikes other. You can switch lanes in "T" unlimited height. (Channels "T" trucks). Bikers have a dedicated toll lane to the right of
all toll gates A13 and A14 motorways between Paris and Caen.

Please contact me again if you need any information.

Best regards
Account Manager
Bip & Go
09 708 08 765 Option 1 then 1
>From abroad: +33 9708 08765


Niet in het Nederlands maar Engels zal voor de meeste toch ook wel lukken, denk ik. Ik neem het in overweging, het lijkt me erg handig, zeker in het hoogseizoen met al die sleurhutten....
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door Duiker »

Dit is toch iets anders want met de badge ga je door poortjes die verboden zijn voor motoren.
Je kan dan met een snelheid van 30km door rijden dat zijn altijd de meest linkse poortjes.
Deze poortjes registreren of het een personen auto is, zo niet dan blijven ze dicht. Categorie 1 poortjes zijn dit.
Met die badge mag je door de poortjes waar een T boven staat. Hoef je niet te betalen maar daar gaan ook auto's door
die met de creditcard e.d. betalen en soms zelfs cash dus kan je nog oponthoud krijgen.
In deze poortjes kunnen ze zien wat voor voertuig het precies is. Is voor categorie 1, 2 en 5 voertuigen. Van daar het stilstaan voor de slagboom voor dat je verder mag.

Groeten, Fred.
Laatst gewijzigd door Duiker op 13 jun 2014, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik begrijp dat alleen op de A13 en A14 aparte poortjes zijn voor motoren. Das natuurlijk te weinig om een badge voor aan te schaffen. We doen het wel weer met de creditcard of, misschien beter, zonder tolwegen. Op Millau na, die blijft leuk.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door HansD »

bmwalter schreef:Ik begrijp dat alleen op de A13 en A14 aparte poortjes zijn voor motoren. Das natuurlijk te weinig om een badge voor aan te schaffen. We doen het wel weer met de creditcard of, misschien beter, zonder tolwegen. Op Millau na, die blijft leuk.
Ik lees het anders: je kunt gebruik maken van de gewone T poortjes, van de speciale hogere T-vrachtwagen poortjes, en op 2 snelwegen zijn er zelfs speciale poortjes voor motorrijders.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Zo lees ik het ook. Als je door 'gewone' T-poortjes moet is het enige voordeel dat je geen creditcard te voorschijn hoeft te halen. Je staat wel achter een rij auto's die wel moeten. Weg voordeel. Of ik begrijp de uitleg van Duiker verkeerd. _001
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Duiker
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 aug 2010, 19:18
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze
Locatie: Correze

Re: Bip&go op de franse autowegen

Ongelezen bericht door Duiker »

bmwalter schreef:Zo lees ik het ook. Als je door 'gewone' T-poortjes moet is het enige voordeel dat je geen creditcard te voorschijn hoeft te halen. Je staat wel achter een rij auto's die wel moeten. Weg voordeel. Of ik begrijp de uitleg van Duiker verkeerd. _001
Dat heb je goed begrepen. Of het moeten toevallig allemaal auto's met een badge zijn.
Alleen dan nog vertraging omdat die stuk voor stuk even voor de slagboom moeten stil staan om te scannen wat voor voertuig het is.
Maar gaat dan wel sneller dan wanneer je eerst je kaartje moet invoeren en dan je creditcard.
Dus doe als ik neem geen tolwegen dat is veel leuker rijden op de motor.
Ik neem die alleen wanneer ik naar Nederland ga omdat het sneller is.
Maak dan een ritje van 950 kilometer dus ben je blij als je na ongeveer 10 uur van de motor af mag.

Groeten, Fred.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
Gesloten

Terug naar “GPS Routes”