BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 8 jaar de CliniClowns

Metzeler Roadtec 01 SE

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Hallo,

Momenteel heb ik op mijn 1200RTP de prachtige Pilot Road 4GT's voor en achter. Een paar duizend Km en ik wil er vanaf. De band is niet slecht, maar niet geschikt voor mij.
Zodra de PR4 op temperatuur is laat hij me iets te vaak los op korte agressievere bochtjes, zelfs op rotondes. is het cuppen bijzonder irritant en stuurt de band zwaarder dan ik graag heb.

Ik rij veel, zowel woon-werk als voor de lol. Nergens rij ik te hard, maar ik ben wel een rijder die regelmatig met de steps aan de grond komt, een van de grote redenen waarom de FJR1300 het pand heeft moeten verlaten. Niet alleen mn voetsteps sleten net zo hard als m'n banden, tevens mijn laarzen waren mijn niet zo dankbaar.

Momenteel ben ik erg aan het twijfelen tussen de Dunlop Pilot Road 3, ik heb zeer goede ervaringen met de Pilot Sport op mijn GSX-R's vooral kwa speelsheid kwa bochten. Al ben ik nog niet zeker van of de Road, niet té Road achtig is voor mijn rijstijl, maar tegelijkertijd ook té onstabiel op een r1200rt door zijn bijzondere vorm.

Ondertussen op aanraden uitgekomen op de Metzeler Roadtec 01.

Nu had ik hierover 2 vragen,
- Zou het voor mij baat hebben de nieuwe SE variant te pakken met mijn rijstijl? en heeft hier al iemand ervaring mee?
- Is het nodig de HWL variant te hebben op een ex-overheids fiets, lees: kleine koffers en het genot hebben dat er niemand achterop kan?

Gebruikersavatar
beckysmile
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:01
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA LC, triple black met Puig
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Locatie: Zuid-Limburg, Eifel, Ardennen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door beckysmile »

Is het nodig de HWL variant te hebben op een ex-overheids fiets, lees: kleine koffers en het genot hebben dat er niemand achterop kan?
Volgens mij (maar ik weet dat niet 100% zeker) is het verplicht om banden te monteren die het maximaal toegestane gewicht van je motorvoertuig aan kunnen, ongeacht of je je voertuig ooit zo zwaar gaat beladen., net zoals dat geldt voor de snelheidsindex.

Succes met je bandenkeuze en laat even weten hoe een en ander verder gaat.

Groet, Aad
Haast kun je alleen maar voorkomen, door op tijd te vertrekken.
Voorheen CB350F, CB550F, GL1000K1, Pacific Coast, GTS, CB500N, Magna V45, CB500N, R1100RT (TL), R1150RT, nu R1200GSA LC

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

beckysmile schreef:
02 aug 2020, 10:21
Is het nodig de HWL variant te hebben op een ex-overheids fiets, lees: kleine koffers en het genot hebben dat er niemand achterop kan?
Volgens mij (maar ik weet dat niet 100% zeker) is het verplicht om banden te monteren die het maximaal toegestane gewicht van je motorvoertuig aan kunnen, ongeacht of je je voertuig ooit zo zwaar gaat beladen., net zoals dat geldt voor de snelheidsindex.

Succes met je bandenkeuze en laat even weten hoe een en ander verder gaat.

Groet, Aad
Ik weet dat dit voor de snelheidsindex geld, voor gewicht is niet bekend voor mij. Vooral niet als een band word aangemerkt als geschikt door de bandenfabrikant.

Tevens staan zowel de standaard als de HWM variant in de lijst van Metzeler.

- Ik ben zojuist online correspondentie van Metzeler tegengekomen waar ze de HWM aanraden als je vaak met zware bepakking / duo passagier rijd.
Dit in combinatie met het feit dat zowel de reguliere als de HWM in het lijstje voor de -1200- staan ga ik denk ik voor de standaard variant.

Nu nog de keuze maken tussen de Roadtec 01 en de Roadtec 01SE, waar ik zelf meer neig naar de SE. Al hoopte ik dat iemand ervaring had met deze band.

Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 973
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geldrop
Locatie: Geldrop

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik rijd nu een paar jaar met de Roadtec 01, als vervanger van de Pilot Road 4. Hele fijne band, zeker nieuw stuurt deze veel fijner dan de PR4. Wel gaat deze beduidend minder lang mee (of ligt dat aan een andere, lees sportievere rijstijl... ;) ). PR4: 11.000 - 13.000 km; Roadtec 01: 9.000 - 10.000 km.

Geen ervaring met de Roadtec1 SE. Deze is nog maar kort op de markt dus ik denk dat daar nog geen serieuze ervaring mee is. Ik zou deze kiezen als je een hele sportieve mooi-weer rijder bent. Voor algemeen gebruik in alle weersomstandigheden lijkt de 'gewone' versie ook prima. Ik rijd zelf een F800GT vrij lichte motorfiets dus de standaard versie, voor de RT lijkt de HWM versie het beste.
Laatst gewijzigd door PaPinkelman op 03 aug 2020, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Top! het Km bereik vind ik iets minder spannend, liever heb ik een band zonder irritaties tijdens het rijden.

Kwa HWM versie heb ik Metzeler een email gestuurd of zij de HWM altijd aanraden, of alleen als er met extra gewicht gereden wordt.

Zelf ga ik wel voor de SE variant, ondanks dat de motor ook veel gebruikt wordt voor woon-werk verkeer wil ik wel een band hebben die altijd daar voor mij is. Niet dat ik weer hetzelfde heb zoals bij de PR4 en na 5000km zoiets heb van weg ermee.

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Brommer zojuist opgehaald en een klein stukje gereden.

Gekozen voor de Metzeler Roadtec01 SE.

Natuurlijk nog niet alles echt geduwd, maar band bevalt goed. Voelt stabiel aan.
Stuurt zeer prettig in. niet zwaar, noch invallen. Al is dit met een compleet verse band niet echt duidelijk te zeggen, daar wat kilometers overheen om dat echt te bepalen.

Op rotondes waarvan ik wist dat de PR4 een stapje ging zetten, helemaal niks gevoeld, ook hier even afwachten, door het was-laagje rij ik toch iets langzamer een rotonde op. Enige waar ik mee zit is, bij bijvoorbeel de PR4 wist ik op welke punt dat er iets kon gebeuren, PR4 liet dit duidelijk voelen, irritant maar herpakte zich altijd.
Nu bij de RT01SE heb ik geen idee waar dat punt dit, herpakt hij zich of glijd hij door..

Wel direct na 2 straten al een noodstop mogen maken, wielrenners Oia

Over een kilometertje of duizend plaats ik even een update hoe de band mij bevalt

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

En, zitten de 1000 kilometers er al bij?

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Nee, helaas nog niet. Bijna welliswaar. Tussen het reizen voor werk en de onweersbuien door. Iets minder gereden dan normaal.

Maar Banden bevallen goed. Nog geen grip problemen gehad. Enige wat wel opvalt is dat ze ietsjes zwaarder sturen. Niet zozeer merkbaar bij je bochten. Waar die zeer prettig stabiel is en een lijn aanhouden. Maar we merkbaar bij een slalom tussen de wegbelijning als je 50-80 gaat, hier moet je iets meer trekken aan de motor.

De band bevalt dusver prima. En ondanks dat ik zeer nieuwsgierig ben over de dunlops, blijf ik wellicht bij deze.

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Ok, dank voor de review tot nu! Je hebt geen HWM versie toch? Zie ze ook niet in de lijst staan, alleen de versie zonder SE zie ik met een HWM

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Klopt, ik heb gemaild met Metzeler, waarop ik vanuit hun te horen kreeg dat dit niet nodig was, alleen voor de extreem zware motoren en mensen die veel met duo/bepakking rijden. Hetzelfde verhaal kreeg ik bij de dealer te horen.

Ondertussen nog wat kilometers gemaakt, en wat bijzonder opvalt is dat ik een aantal keer met de steps aan de grond ben gekomen, maar ik nog een schaamrand op de band heb. Terwijl dezen bij de PR4 compleet weg was. Ik gok dus zo dat deze band een andere ronding heeft of kortere wangen en dus meer band oppervlakte. In mijn ogen een groot pluspunt, niemand wil op het randje van zijn band terecht komen _004

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Hoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik met de RT nog nooit de steps aan de grond gehad heb.... en ik maak er ook geen sport van om het te proberen. Zit te denken om mijn Pirelli Angel GT's die dadelijk vervangen moeten worden in te ruilen voor de verse Roadtec 01 SE maar nu ik lees dat ze moelijker de bocht om gaan dan de Michelin PR4 ..... ga ik twijfelen. Die PR4 vond ik al niet lichtvoetig in verhouding tot de Pirelli's namelijk

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Ramon, tijdens het gewone rijden merk je er helemaal niks van, sterker nog, het stabiele gevoel wat deze band geeft, voornamelijk in lange doortrekkers is prettiger dan de zoekende PR4.

Het zwaardere merk ik als ik met een 80 een slalom tussen de wegbelijning maak, trouwens niet echt een slalom, meer heel snele steken van lijn-lijn.

Tot nu toe heb ik niks te klagen over de band, kan ik er prima mee rijden zoals ik graag doe.

- Oh de band lijkt trouwens wel iets luidruchtiger dan wat ik gewend ben van banden, niet storend, want ja alles maakt geluid en erg lastig te vergelijken

Gebruikersavatar
Lemoi
2020
2020
Berichten: 680
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door Lemoi »

RamonT, hou er rekening mee dat het allemaal nogal subjectieve ervaringen zijn. Wat voor de een zo is hoeft voor de ander niet zo te zijn. Ik heb bijv geen enkel probleem dat de PR4 "zoekende" is (rij buiten corona tijd iets van 40 k per jaar). En ik vind het fijn dat de PR4 goede grip heeft bij nat weer (wat ik toen bij Metzeler niet had). Maar dit betekent niet dat het niet zo is of wel zo is. Allemaal persoonlijk.
Helaas is de enige oplossing, het zelf proberen....

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Klopt, het is ook erg persoonlijk. Ik heb nu de Pirelli Angel GT II en deze bevallen mij prima op 1 ding na: ze maken lawaai. Na ongeveer 8k zit er zowel voor als achter heel lichte cupping in, en beginnen de banden een beetje te zingen. Wegligging / gedrag is nog prima.

Eerder de Michelin PR4 gehad, deze hadden zoveel cupping dat ik die bij 9k er af heb moeten gooien, ook vond ik dat ik vaak toch een ‘slippertje’ had met die band, Daarvoor ook Pirelli gehad, de eerste Angel GT en die waren ook prima.

Kan nog een paar k met de huidige banden, en dan kijk ik nog even of ik de Roadtec 01SE ga proberen of bij de Angel GT II blijf.

Gebruikersavatar
bmw-fan
2020
2020
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:49
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door bmw-fan »

Volgens mij is Metzeler inmiddels een dochterbedrijf van Pirelli :$
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Klopt, dus wie weet gebruiken ze deels zelfs dezelfde compounds......

Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: R1200RT/LC
Bijz: kleur Ebony
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door Henk7777 »

RaymonT schreef:
27 aug 2020, 12:11
Klopt, het is ook erg persoonlijk. Ik heb nu de Pirelli Angel GT II en deze bevallen mij prima op 1 ding na: ze maken lawaai. Na ongeveer 8k zit er zowel voor als achter heel lichte cupping in, en beginnen de banden een beetje te zingen. Wegligging / gedrag is nog prima.

Eerder de Michelin PR4 gehad, deze hadden zoveel cupping dat ik die bij 9k er af heb moeten gooien, ook vond ik dat ik vaak toch een ‘slippertje’ had met die band, Daarvoor ook Pirelli gehad, de eerste Angel GT en die waren ook prima.

Kan nog een paar k met de huidige banden, en dan kijk ik nog even of ik de Roadtec 01SE ga proberen of bij de Angel GT II blijf.
Raymont,

Als jij zoveel last van cupping hebt, zou het dan niet kunnen dat er meer aan de hand is...bij mij waren de schokdempers lek en aan revisie toe nadat ik cupping op mijn banden kreeg..
Na de schokdemper revisie heb ik hier geen last meer van..

Hoop dat je hier iets aan hebt..

Succes,
Henk7777
BMW R1200RT LC Ebony 2015
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Helemaal mee eens, banden zijn erg persoonlijk.
Iedereen heeft een eigen rijstijl, Niet alleen hoe plat je hem door de bocht gooit, maar ook waar je je gewicht hebt, hoe snel je instuurt, je zithouding, belading van de motor, afstelling van de veren.
en nog wel het belangrijkste, je gevoel.

Ik heb al redelijk wat banden versleten, maar een leek op de BMW en onervaren met Metzeler. Wél weet ik wat ik zoek.

Ik weet dat ik een Diablo Rosso Corso zou pakken als ik maximale grip wil.
Of een Dunlop Sportsmart voor strak sturen.
maar ook deze dingen liggen aan jezelf én aan de motor.

Ik ben gelukkig niet bang een band te proberen om hem na 2k er weer af te halen omdat hij niet bevalt.

De Metzeler was zo een gok, omdat ik er nog nooit een op een eigen motor heb gehad.

Cuppen kan door veel dingen komen, vering, gewicht, verkeerde bandenspanning, karkas of band uberhaupt niet in orde of passend bij de motor.

En dat pirelli en metzeler het eea in gemeen hebben gok ik ook, mijn mail aan Metzeler word beantwoord door een emailadres van Pirelli

goombaaking
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:02
Type: R1200RT
Bijz: 2011
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geleen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door goombaaking »

Helemaal mee eens, banden zijn erg persoonlijk.
Iedereen heeft een eigen rijstijl, Niet alleen hoe plat je hem door de bocht gooit, maar ook waar je je gewicht hebt, hoe snel je instuurt, je zithouding, belading van de motor, afstelling van de veren.
en nog wel het belangrijkste, je gevoel.

Ik heb al redelijk wat banden versleten, maar een leek op de BMW en onervaren met Metzeler. Wél weet ik wat ik zoek.

Ik weet dat ik een Diablo Rosso Corso zou pakken als ik maximale grip wil.
Of een Dunlop Sportsmart voor strak sturen.
maar ook deze dingen liggen aan jezelf én aan de motor.

Ik ben gelukkig niet bang een band te proberen om hem na 2k er weer af te halen omdat hij niet bevalt.

De Metzeler was zo een gok, omdat ik er nog nooit een op een eigen motor heb gehad.

Cuppen kan door veel dingen komen, vering, gewicht, verkeerde bandenspanning, karkas of band uberhaupt niet in orde of passend bij de motor.

En dat pirelli en metzeler het eea in gemeen hebben gok ik ook, mijn mail aan Metzeler word beantwoord door een emailadres van Pirelli

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Hoi, dat cupping was met de PR4 extreem snel/veel, met de Pirelli’s slechts in zeer beperkte mate.

Vering is volledig nieuw, shock en veer van Hyperpro (bij de Pirellis) - de PR4 zaten er nog originele veren dempers/veren onder

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Zo, verleden week ook de Roadtec 01 SE laten monteren. (voor- en achterband).

Eerste indruk -> ze voelen hetzelfde aan als de Pirelli Angel GT 2 toen ze nieuw waren

Tweede indruk (na ongeveer 600 kilometer) -> alleen nog in droog weer gereden, en dat gaat prima, gevoel is hetzelfde als de GT 2's die ik had, en dat was goed. Dus even afwachten hoe ze in de regen presteren en t.z.t hoe het gaat als de band gaat slijten.

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Hierbij nog wat fotootjes van de banden na de eerste kilometertjes...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
beckysmile
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:01
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA LC, triple black met Puig
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Locatie: Zuid-Limburg, Eifel, Ardennen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door beckysmile »

Altijd goed om te horen dat mensen tevreden zijn over hun aankoop.

Wat me opvalt is dat deze banden heel veel profiel hebben, ik heb zelf Continental Trailattack 3, bedoeld voor weg en heel licht offroad (gravel of zo) en die hebben veel minder profiel.
Zo uit mijn eigen denkwereld zou ik verwachten dat het gedrag van de Metzeler bij nat weer toch een maat beter moet zijn door betere waterafvoer, terwijl het gedrag van de Conti's al heel goed is in de regen.

Het zou mij geweldig lijken om eens tijdens zo'n vergelijkingstest mee te rijden en de verschillen te ervaren, of misschien wel niet te ervaren omdat ze zo klein zijn dat ik als gewone motorrijder ze niet eens opmerk.

Groet, Aad
Haast kun je alleen maar voorkomen, door op tijd te vertrekken.
Voorheen CB350F, CB550F, GL1000K1, Pacific Coast, GTS, CB500N, Magna V45, CB500N, R1100RT (TL), R1150RT, nu R1200GSA LC

RaymonT
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door RaymonT »

Van wat ik mij heb laten vertellen is het profiel bij motorbanden met name bedoeld om te zorgen dat de banden snel opwarmen en dat de functie waterafvoer slechts beperkt is vanwege het kleine contactoppervlak met de weg. (dit i.t.t. autobanden).

Zo'n vergelijkingstest lijkt me ook wel leuk, maar je zou dan hetzelfde traject met eenzelfde type motor onder dezelfde omstandigheden moeten rijden, en daarnaast ook de grens durven op te zoeken.... blijft denk ik voorbehouden aan de pers ...

Gebruikersavatar
beckysmile
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:01
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA LC, triple black met Puig
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Locatie: Zuid-Limburg, Eifel, Ardennen

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door beckysmile »

Zo'n vergelijkingstest lijkt me ook wel leuk, maar je zou dan hetzelfde traject met eenzelfde type motor onder dezelfde omstandigheden moeten rijden, en daarnaast ook de grens durven op te zoeken.
Dat is precies zoals ik me dat voorstel, een hele rits wielen met verschillende banden erom, zodat er redelijk snel gewisseld kan worden, en dan gewoon op mijn eigen motor, daar weet ik de grens wel aardig van, hoewel dat natuurlijk gaat veranderen met andere banden eronder.
En uiteraard niet op mijn kosten :D , sponsor zoeken dus, of bij een motortijdschrift gaan werken...
Dan kun je ook eens ervaren wat er gebeurt als je 2 banden monteert van verschillende merken. Nu vermijdt ik dat door ze steeds samen te wisselen, beetje jammer van het laatste beetje profiel op de voorband, maar tegelijk wisselen vindt ik toch fijner dan een paar euro's besparen.
Haast kun je alleen maar voorkomen, door op tijd te vertrekken.
Voorheen CB350F, CB550F, GL1000K1, Pacific Coast, GTS, CB500N, Magna V45, CB500N, R1100RT (TL), R1150RT, nu R1200GSA LC

Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 3498
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Metzeler Roadtec 01 SE

Ongelezen bericht door EileRT »

Zo’n vergelijkingstest is een mooi nieuw te openen onderwerp . . . _004

Laten we maar weer on topic gaan over de Metzeler Roadtec 01 SE.

beckysmile schreef:
23 sep 2020, 19:33
Zo'n vergelijkingstest lijkt me ook wel leuk, maar je zou dan hetzelfde traject met eenzelfde type motor onder dezelfde omstandigheden moeten rijden, en daarnaast ook de grens durven op te zoeken.
Dat is precies zoals ik me dat voorstel, een hele rits wielen met verschillende banden erom, zodat er redelijk snel gewisseld kan worden, en dan gewoon op mijn eigen motor, daar weet ik de grens wel aardig van, hoewel dat natuurlijk gaat veranderen met andere banden eronder.
En uiteraard niet op mijn kosten :D , sponsor zoeken dus, of bij een motortijdschrift gaan werken...
Dan kun je ook eens ervaren wat er gebeurt als je 2 banden monteert van verschillende merken. Nu vermijdt ik dat door ze steeds samen te wisselen, beetje jammer van het laatste beetje profiel op de voorband, maar tegelijk wisselen vindt ik toch fijner dan een paar euro's besparen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”