BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Boek uw reis via het forum

 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 6 jaar de CliniClowns

Pirelli Angel GT

Welke banden voor je RT?

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gesloten
Gebruikersavatar
Ton1959
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3143
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 » 14 apr 2016, 18:38

Aangezien de andere gesloten is hier maar weer verder. De Pirelli Angel GT in combinatie met de MPR3 achter werkt goed. Ik ga nu wat schuiner door de bocht als met de MPR3 voor erbij. Dus twee verschillende merken op je motor hoeft geen probleem te zijn. Nog geen cuppen zichtbaar maar ik ben zeer nieuwsgierig hoe het zou zijn met de Pirelli Angel GT achter erbij.
Maar aangezien ik nieuwsgierig ben naar de levensduur van die MPR3 blijft hij nog even erop liggen. Ik merk dat ik behoorlijk hard kan afremmen met deze voorband. Dus voor mij wint de Pirelli GT het zeker van de Michelins.
De bandenkeuze voor mijn motor nog een beetje beperkt is omdat ik de MPR4 en ik dacht zelfs de nieuwe Dunlop toch niet kan kopen voor mijn motor. Dus ik denk dat ik bij Pirelli blijf omdat ik rijeigenschappen toch nog belangrijker vind als levensduur.
Voor mijn gevoel is de Pirelli GT een betere band dan de MPR3. Ik ga er in ieder geval sneller mee de bocht door. Maar misschien kan de Michelin winnen op levensduur maar daar komen we dan vanzelf achter.

Paultje
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2015, 20:17
Type: R1200RT
Bijz: bj 2012 met alle optie's
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zundert

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Paultje » 18 apr 2016, 15:17

Ton1959 schreef:Aangezien de andere gesloten is hier maar weer verder. De Pirelli Angel GT in combinatie met de MPR3 achter werkt goed. Ik ga nu wat schuiner door de bocht als met de MPR3 voor erbij. Dus twee verschillende merken op je motor hoeft geen probleem te zijn. Nog geen cuppen zichtbaar maar ik ben zeer nieuwsgierig hoe het zou zijn met de Pirelli Angel GT achter erbij.
Maar aangezien ik nieuwsgierig ben naar de levensduur van die MPR3 blijft hij nog even erop liggen. Ik merk dat ik behoorlijk hard kan afremmen met deze voorband. Dus voor mij wint de Pirelli GT het zeker van de Michelins.
De bandenkeuze voor mijn motor nog een beetje beperkt is omdat ik de MPR4 en ik dacht zelfs de nieuwe Dunlop toch niet kan kopen voor mijn motor. Dus ik denk dat ik bij Pirelli blijf omdat ik rijeigenschappen toch nog belangrijker vind als levensduur.
Voor mijn gevoel is de Pirelli GT een betere band dan de MPR3. Ik ga er in ieder geval sneller mee de bocht door. Maar misschien kan de Michelin winnen op levensduur maar daar komen we dan vanzelf achter.
it's what you value... grip of levensduur.
een boxer levert een dermate "gezapig" vermogen dat zowel de angel maar ook de roadsmart 2 zeker zal voldoen.
als je het circuit opgaat, gaan er andere criteria een rol spelen, heb de ervaring (op Assen) dat een Pirelli als hij echt warm wordt ook gaat "smeren"
een michelin pitot power 2 ct en ook Bridgestone s20 waarschuwen dan wat eerder.
vind uit ervaring dat wel prettig.

Gebruikersavatar
Ton1959
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3143
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 » 18 apr 2016, 15:46

it's what you value... grip of levensduur.
een boxer levert een dermate "gezapig" vermogen dat zowel de angel maar ook de roadsmart 2 zeker zal voldoen.
als je het circuit opgaat, gaan er andere criteria een rol spelen, heb de ervaring (op Assen) dat een Pirelli als hij echt warm wordt ook gaat "smeren"
een michelin pitot power 2 ct en ook Bridgestone s20 waarschuwen dan wat eerder.
vind uit ervaring dat wel prettig.
Ik kom nooit op het circuit dus geen probleem. De banden zijn volgens mij ook niet voor circuit gebruik gemaakt _001

Paultje
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 aug 2015, 20:17
Type: R1200RT
Bijz: bj 2012 met alle optie's
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zundert

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Paultje » 19 apr 2016, 19:47

Ton1959 schreef:
it's what you value... grip of levensduur.
een boxer levert een dermate "gezapig" vermogen dat zowel de angel maar ook de roadsmart 2 zeker zal voldoen.
als je het circuit opgaat, gaan er andere criteria een rol spelen, heb de ervaring (op Assen) dat een Pirelli als hij echt warm wordt ook gaat "smeren"
een michelin pitot power 2 ct en ook Bridgestone s20 waarschuwen dan wat eerder.
vind uit ervaring dat wel prettig.
Ik kom nooit op het circuit dus geen probleem. De banden zijn volgens mij ook niet voor circuit gebruik gemaakt _001
het gaat er ook niet om waar jij komt, maar om het karakter van de banden als ze wat zwaarder belast worden.
een rit op een circuit is daarvoor de beste graadmeter.
zowel de Pirelli angel, als de dunlop roadsmart 2 kun je zeker wel gebruiken op het circuit, ik mag uit ervaring praten.

Gebruikersavatar
Ton1959
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3143
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Pirelli Angel GT

Ongelezen bericht door Ton1959 » 19 apr 2016, 20:12

Paultje schreef:
Ton1959 schreef:
it's what you value... grip of levensduur.
een boxer levert een dermate "gezapig" vermogen dat zowel de angel maar ook de roadsmart 2 zeker zal voldoen.
als je het circuit opgaat, gaan er andere criteria een rol spelen, heb de ervaring (op Assen) dat een Pirelli als hij echt warm wordt ook gaat "smeren"
een michelin pitot power 2 ct en ook Bridgestone s20 waarschuwen dan wat eerder.
vind uit ervaring dat wel prettig.
Ik kom nooit op het circuit dus geen probleem. De banden zijn volgens mij ook niet voor circuit gebruik gemaakt _001
het gaat er ook niet om waar jij komt, maar om het karakter van de banden als ze wat zwaarder belast worden.
een rit op een circuit is daarvoor de beste graadmeter.
zowel de Pirelli angel, als de dunlop roadsmart 2 kun je zeker wel gebruiken op het circuit, ik mag uit ervaring praten.
Dat je ze kan gebruiken op het circuit geloof ik best maar als ik op het circuit zou gaan rijden dan koos ik een andere band. Voor weggebruik en dat zullen toch 99% van de mensen op het forum zijn liggen de eisen toch wat anders. Daarom lijkt mij dat als we praten over circuit gebruik je in feite weer een heel nieuw draadje moeten beginnen denk ik.

Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”