Wunderlich spatbord verlenging voor

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
PD850RT
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:23
Type: R1200RT
Bijz: Antracietgrijs
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Locatie: Nijmegen

Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door PD850RT »

Ik wilde graag de ervaringen weten van mede 850/1100/1150RT-bezitters/sters m.b.t. de spartbordverlengers van o.a. Wunderlich voor het voorspatbord. Ik zie bij bijna alle RT.'s dat ze vaak zulke vieze uitlaatbochten hebben omdat het originele spatscherm wat aan de korte kant is en al het vuil van de straat daar ongenadig tegenaan klettert. Zie ook dat je maar weinig ruimte hebt gezien de "punt" aan de onderkant van deze kuip om het spartbord te kunnen verlengen.
Vraag is dus of iemand daar een passende oplossing voor heeft buiten het zelf maken van zo'n afscherming?
Ben heel benieuwd naar de ervaringen hieromtrent.
Met vriendelijke groet
Peter

Update 13 mei 2010; Heb inmiddels zo'n Wünderlich spatbordeverlenger aangeschaft en gemonteerd. Moet zeggen dat ie me niet tegenvalt.
Er komt uiteraard altijd spatwater en viezigheid van een voorwiel tijdens regen etc. maar de onderkuip/uitlaatbochten worden toch iets beter beschermd dan zonder zo'n ding.
Kost een paar centen (€ 29,95) maar dan heb je ook wat.
Daarnaast staat het ook nog eens best goed dus.....
Laatst gewijzigd door PD850RT op 13 mei 2010, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Div. motoren gehad, m.b.t. BMW; K75, K1100LT, K1200GT, R850RT en R1200RT (2)
Inspector Gadget

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Klopt, voor-spatbord is m.i. te kort, vuil en bescherming tegen steenslag zijn de redenen dat ik mijn voorspatbord met de Wünderlich oplossing heb verlengt.

Volgens mij is de oplossing van Wünderlich de OEM versie van Extenda Fenda, en kan je die m.i. goedkoper in NL krijgen.

Montage is ca. 20 minuten werk (met koffie-pauze :D), het is een kwestie van de plakstrips (die wellicht wel werken) gebruiken die er bij zitten en de kleine parkertjes die bij de Wünderlich-set zitten monteren.
Daarna heb ik met een klein hamertje de parkertjes "plat" geslagen aan de shroefdraad-kant opdat ze er ook niet uit kunnen trillen.
Of anders (super)lijm gebruiken.

Het is inderdaad milimeter-werk als de spatbord-verlenger gemonteerd is, en de ruimte die dan overblijft bij de draaiing van het stuur, maar voldoende.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hallo Han
waar heb je die voor de achterkant gekocht? Daar zoek ik al een tijdje naar mar kan m nergens vinden.
groet Henk
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo Henk,
Het verlengstuk van het achterspatbord is gewoon bij de dealer te bestellen is een origineel BMW accessoire staat ook op de prijs/onderdelenlijst.

Met vr gr
Laatst gewijzigd door han62 op 27 okt 2009, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door Baird »

Voor het voorspatbord heeft onze engelse vriend RT Rider het spatbord van een LT gemonteerd, zie er fraai uit:

Afbeelding

als ik dat eerder had gezien had ik het ook gedaan, zit nu ook met zo'n schaamlapje van Wünderlich dat eigenlijk niet werkt maar soms wel tegen je band aan komt !
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Inspector Gadget

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

han62 schreef:Het verlengstuk van het achterspatbord is gewoon bij de dealer te bestellen is een origineel BMW accessoire staat ook op de prijs/onderdelenlijst.
Onderdeel-nummer voor de R1100RT is 46622316778 (Mudguard, rear, large)

De Wünderlich voor-spatbord verlenger (Extenda Fenda) is een centimeter of zo van de voorband af, maar als je en de plakstrips en 4 boutjes gebruikt, zit het behoorlijk stijf vast, is mijn ervaring.

En een foto-impressie;
Afbeelding

Zoals je ziet steekt de Extenda Fenda iets verder uit/door onderaan, de lengte is m.i. perfect.
**AC**

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door **AC** »

Nu vraag ik mij af of Dutchmidiman en Han62 allebei de extenda fenda bij Wunderlich vandaan hebben. :oops: lees nu pas dat jullie hem allebei bij Wunderlich vandaan hebben! Ik zie in ieder geval duidelijk verschil tussen beiden. Persoonlijk vind ik die van Han62 iets mooier ogen en ben dan ook benieuwd onder welke noemer deze gekocht is?

Want ook ik heb erg vieze uitlaatbochten en zelfs een deel van mijn dynamodeksel is hierdoor aangetast( bekend probleem bij de 1200RT's). Voordat de strooiwagens weer dagelijks gaan uitrukken wil ik hem erop hebben zitten in ieder geval.

Gr. Milan
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo Milan,
die van mij komt van Wunderlich. Volgens mij hebben ze er maar 1(soort) als je het bestelnummer wilt kan ik je dat mailen

Met vr gr
han
Inspector Gadget

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

**AC** schreef:Nu vraag ik mij af of Dutchmidiman en Han62 allebei de extenda fenda bij Wunderlich vandaan hebben. :oops: lees nu pas dat jullie hem allebei bij Wunderlich vandaan hebben! Ik zie in ieder geval duidelijk verschil tussen beiden. Persoonlijk vind ik die van Han62 iets mooier ogen en ben dan ook benieuwd onder welke noemer deze gekocht is?
Die van Han62 is voor de 1200RT en die van moi is voor de R1100RT (en R1150RT).
Exentda Fenda's zijn er voor verschillende merken fietsen en dan ook weer voor verschillende modellen.
Het is m.i. zeker geen "universele" oplossing.

Dus beste Milan, jou Extenda Fenda zal dus die van Han62 zijn ;)

Deze dus NIET; (en is degene die ik dus heb)
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8110044
Art.-Nr. 8110044

Deze dus WEL (en komt overeen met Han62's afbeelding)
http://www.wunderlich.de/Online-Shop/R1 ... rgaenzung/
Art.-Nr. 8500215 <- die is dus voor de R1200RT en is wat Han62's foto aangeeft.

Weer een mysterie opgelost vandaag ;)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 28 okt 2009, 17:46, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door Yobotje »

**AC** schreef:Nu vraag ik mij af of Dutchmidiman en Han62 allebei de extenda fenda bij Wunderlich vandaan hebben. :oops: lees nu pas dat jullie hem allebei bij Wunderlich vandaan hebben! Ik zie in ieder geval duidelijk verschil tussen beiden. Persoonlijk vind ik die van Han62 iets mooier ogen en ben dan ook benieuwd onder welke noemer deze gekocht is?

Want ook ik heb erg vieze uitlaatbochten en zelfs een deel van mijn dynamodeksel is hierdoor aangetast( bekend probleem bij de 1200RT's). Voordat de strooiwagens weer dagelijks gaan uitrukken wil ik hem erop hebben zitten in ieder geval.

Gr. Milan
Om het nog wat lastiger te maken, ik heb 'm van Quispel en ziet er net zo uit als die van Dutchmidiman. Ik vind 'm mooier dan die van Han62. 8)_ ;)
-1150-
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Beamietoo

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hier heb ik mijn Extenda Fender besteld bij...
http://www.bikingdirect.com/motorcycle- ... bmw/186-c/" onclick="window.open(this.href);return false;
Was 21GBP = +/- 24 EUR (Visa) incl. afgeleverd binnen 4 werkdagen via post thuis.
De aanduiding "pyramid" is alleen een tape die makkelijk af te pellen is.
Ik heb zwarte gecoate schroeven gebruikt ipv de meegeleverd rvs. Montage tijd 15 min.
Hij werkt SUPER en alles direct achter de voorwiel blijft nu schoon :D

Gr,
Kenny
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 30 okt 2009, 06:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

**AC**

Re: Wunderlich spatbord verlenging voor

Ongelezen bericht door **AC** »

Aan allen bedankt voor de info, ik ga het eerdaags bestellen.

Gr. Milan
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”