Slechte ervaringen BT021??

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
doerak

Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door doerak »

Begin van het jaar een stel nieuwe BT021`s laten monteren.
Het viel me de laatste tijd steeds meer op dat m`n fiets steeds beroerder ging sturen. Na wat gegoogle op het net bleek dat er veel klachten waren over de nieuwe BT021 voorband, raar slijtpatroon, vreemd stuurgedrag, enz.
M`n voorband eens goed bekeken en idd, aan de linkerzijde onder een hoek afgesleten, rechterzijde gewoon rond en in het midden een heel groot plat vlak en tegen de slijtindicators aan. En dat na zo`n 7000Km. Had ik bij de BT020 nooit geen last van. Ik hoorde van een coulanceregeling van Bridgestone, dus contact opgenomen met m`n bandenboer. Klopte dus als een bus. Band was toen dus niet geschikt en ze hebben nu een vernieuwde versie uitgebracht die wel voor zwaardere motoren geschikt is. Moet nu een paar euri`s bijbetalen en krijg dan een splinternieuwe.
Misschien zijn er onder de RTrijders meer mensen met deze ervaring, dus doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2008, 21:40
Type: R1100RT
Locatie: Hoorn

BT021

Ongelezen bericht door hans51 »

Ik heb vorige week net weer een BT021 voorband laten monteren, de vorige was 17000km oud. Inderdaad dezelfde slijtage als omschreven, maar dat had ik ook met de Metzeler.
Hoe kan je een "oude" BT onderscheiden van een verbeterde versie?
doerak

Ongelezen bericht door doerak »

Dat weet ik niet.
De bandenboer vertelde me dat er een vernieuwd type was. Ik neem aan dat er in het inwendige van de band wat veranderd is. Morgen wordt hij gemonteerd en asl ik wat meer weet laat ik het weten.
Wivanti (Wilco)

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door Wivanti (Wilco) »

doerak schreef:M`n voorband eens goed bekeken en idd, aan de linkerzijde onder een hoek afgesleten, rechterzijde gewoon rond en in het midden een heel groot plat vlak en tegen de slijtindicators aan.

Misschien zijn er onder de RTrijders meer mensen met deze ervaring, dus doe er je voordeel mee.
Ook ik heb met de Metzeler (Z4) een vreemde manier van slijtage (mobielpics) een nieuw voorbandje (Z6) is dus wel nodig ook gezien de aankomst van de mogelijke winter.
Nu vind ik wel dat deze gespaakte velgen een naar smal bandje dragen, gaat met de volgende band de max mogelijke breedte omleggen.
Het is toch een gewicht van 350KG die dit bandje moet omzetten naar een andere hoek en dat voor een brommermaatje, het word dus een band die dit gewicht makkelijk kan torsen en goede slechtweer eigenschappen heeft.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo

Die slijtage van de voorband komt waarschijnlijk om dat voor en achterwiel niet in één lijn staan.Ik geloof daar scheelt 2,5cm aan.

Succes.
Kees BMW
Wivanti (Wilco)

Ongelezen bericht door Wivanti (Wilco) »

cdraaisma schreef:Hallo

Die slijtage van de voorband komt waarschijnlijk om dat voor en achterwiel niet in één lijn staan.Ik geloof daar scheelt 2,5cm aan.

Succes.
Aiii Dus de beemers zijn bij productie scheef uit lijn gezet?? :?: , dan zou je volgens mij een middenstuk moeten hebben die niet meer deugt en niet na een goed rechterstuk en middenstuk plots een vlak stuk op links.....toch? :?
De achterband vertoont een normaal () slijtage patroon een wat minder middenstuk :) , aan de voorband zou je denken aan een levenlang windkracht 7 op links ingezet :lol:, ik heb dat al eens bekeken met rijen op de velgen en kwam op een uitwijk van +/- 7 á 8 mm.
Mocht de zaak te verstellen zijn dan daar maar eens over nadenken, heb met rijden beslist géén last.
vind dit toch vreemd, heb op recht nog zat :roll: rubber en op links heb ik het ergens laten liggen. :wink:
we zien weer........

Wilco
Fantom

Ongelezen bericht door Fantom »

cdraaisma schreef:Hallo

Die slijtage van de voorband komt waarschijnlijk om dat voor en achterwiel niet in één lijn staan.Ik geloof daar scheelt 2,5cm aan.

Succes.
Ik kan me niet voorstellen dat bij de R1100RT en de R850RT het voorwiel en het achterwiel 2,5cm uit lijn liggen. 2,5cm zou je echt wel moeten merken met het rijden. Als je bij een motor met een normale voorvork dergelijk slijtage patroon hebt dan wordt het tijd om je voorvork eens te reviseren omdat dan waarschijnlijk een van de vorkpoten zonder olie staat.
Laatst gewijzigd door Fantom op 24 okt 2008, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
doerak

Ongelezen bericht door doerak »

Nieuwe band zit erop.
Bandenboer vertelde me Bridgestone de nieuwe versie heeft versterkt omdat er vooral bij de zwaardere motoren bij het hard voorremmen te grote krachten op de oude versie kwamen. Bridgestone beaamde dat de band te zwak was. Probleem zou nu verholpen zijn.
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 615
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Het niet in lijn staan van voor en achterwiel,moest 2,5 mm zijn.

Succes.
Kees BMW
Wivanti (Wilco)

Ongelezen bericht door Wivanti (Wilco) »

cdraaisma schreef:Hallo,

Het niet in lijn staan van voor en achterwiel,moest 2,5 mm zijn.

Succes.
Hallo Kees,
da's toch heel wat anders :D, hopelijk heb ik dan wat ruim gemeten zodat we in de buurt komen bij de fabriekswaarde :wink: .
Die 2,5 mm zal geen sporen achterlaten op de voorband zoals op de pics getoond, ik geef dus de kwaliteit van de band de schuld.. net zoals het voorgenoemde model van bridgestone.
We gaan het beleven met de nieuwe band van Metzeler of ook deze slijt als de nu omliggende Z4 van Met...

Wilco
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

BT021 is van begin af aan al bekend geweest dat ze niet goed waren voor zwaardere motoren. In sept 2007 werden ze al niet aangeraden voor ons type motor en werd er al gespeculeerd over aan aanpassing. Mede daarom heb ik toen al gekozen voor de Metz R6.
Het scheve slijtage patroon had ik ook al op de michelin pilot road (de Metz Z6 die ik nu dus heb zijn pas 2500 km oud dus de slijtage kan ik nog niet echt beoordelen.)
Ik denk da het scheve slijtagepatroon ook veroorzaakt wordt door de gewichtsverdeling van de boxer. Dezelfde reden als dat ie rechtsaf wil als je je stuur loslaat.
Verder kan ik me voorstellen dat je dit erger ziet bij alle dubbel-compound banden. Het middelste loopvlak is harder rubber en slijt dus minder, de zijkanten zijn zachter voor betere grip in de bochten en slijt dus sneller.
Dan weer terug naar enkel compound :?: Dan lever je dus of in op bochtengrip, of op kilometrage. Bestaat er een ideale band :?:
Johannetje

BT 021

Ongelezen bericht door Johannetje »

motorpappa schreef:BT021 is van begin af aan al bekend geweest dat ze niet goed waren voor zwaardere motoren. In sept 2007 werden ze al niet aangeraden voor ons type motor en werd er al gespeculeerd over aan aanpassing. Mede daarom heb ik toen al gekozen voor de Metz R6.
Bestaat er een ideale band........ :?:
Ook ik heb lange tijd eerst met Metzelers gereden, later met de Bridgestone BT-021. Ik heb ze, terwijl ze nog niet onder het verplichte profiel zaten, vervangen vanwege de zeer beroerde rijeigenschappen. Toen ik naar de bandenboer ging voor een nieuwe set en de band was eraf kon je zien dat het loopvlak van de band bestond uit een soort schubben. Dit was in minder mate ook te zien op de achterband.
Die schubben zorgden voor een wiebelige wegligging alsof je over riggels rijd en bij het insturen van de bocht dacht je dat je over kiezel reed oid.
Met het bote oog is niets te zien maar als je met je hand op buiten- en binnenzijde wreef voelde je de "vluchtheuvels" op de band...

Volgens de bandenboer kwam dit vaker voor bij dit type band, hij zij er bij dat de BT 021 in principe een goede 1 compound band is, maar idd mogelijk niet tegen de belasting kan van bepaalde motoren cq tegen een bepaalde druk bij het remmen waardoor die opbolling ontstond. Hij vergeleek het met het wegdek bij sommige verkeerslichten.
Een echte oorzaak had hij er niet voor. (Fabricage of weggedrag bestuurder....)

Ik heb zelf toen gekozen voor de 2 compound band van Michelin, de PR-2. Daar is tot op dit moment niets te merken van die schubben, maar het is afwachten. De band rijd in ieder geval voelbaar prettiger en comfortabeler. Echt een merkbaar verschil en dat had ik niet verwacht.

Groet

Johan
Gebruikersavatar
PK
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2008, 22:24
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Locatie: Schalkhaar

Ongelezen bericht door PK »

Inmiddels heeft Bridgestone een nieuwe BT021 ontwikkeld(code VDD2008), deze band zou een eind moeten maken aan de problemen die berijders van zware toermotoren (Pan European, FJR1300, GTR1400 en ook R1100/1150/1200RT) hebben ondervonden met de opvolger van de BT020.

Ik heb 8000 km terug gekozen voor de oude BT020voorband, op aanraden van mensen van Bridgestone op de motorbeurs in Utrecht. Deze band is nu helemaal op, geen profiel meer in het midden, schubben en bobbels aan de buitenzijde. Op droog wegdek nog voldoende grip, maar helaas rijd ik ook nogal wat kilometers op wat minder droog wegdek.

De BT 021 achterband (nu ook 8000 km oud) is nog niet aan vervanging toe. Ik heb nu gekozen voor de nieuwe BT021 voorband, daar heb ik nog maar 500 km mee gereden, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.

Ik heb eigenlijk nog steeds een goed gevoel bij de Bridgestone banden, hoewel ik 8000 km voor een voorband veel te weinig vind, vrees ik dat alleen een verandering van rijstijl de levensduur zal verlengen :wink:

Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
R850RT

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door R850RT »

doerak schreef:Begin van het jaar een stel nieuwe BT021`s laten monteren.
Het viel me de laatste tijd steeds meer op dat m`n fiets steeds beroerder ging sturen. Na wat gegoogle op het net bleek dat er veel klachten waren over de nieuwe BT021 voorband, raar slijtpatroon, vreemd stuurgedrag, enz.
M`n voorband eens goed bekeken en idd, aan de linkerzijde onder een hoek afgesleten, rechterzijde gewoon rond en in het midden een heel groot plat vlak en tegen de slijtindicators aan. En dat na zo`n 7000Km. Had ik bij de BT020 nooit geen last van. Ik hoorde van een coulanceregeling van Bridgestone, dus contact opgenomen met m`n bandenboer. Klopte dus als een bus. Band was toen dus niet geschikt en ze hebben nu een vernieuwde versie uitgebracht die wel voor zwaardere motoren geschikt is. Moet nu een paar euri`s bijbetalen en krijg dan een splinternieuwe.
Misschien zijn er onder de RTrijders meer mensen met deze ervaring, dus doe er je voordeel mee.
Shit. Net een nieuwe BT021 laten monteren en had precies hetzelfde, Na 7000km niks meer van over. Stuurde als een hark. Ik dacht dat de zachte rubber compound van de BT21 wel OK was voor meer grip m.n. in de winter (dan blijft het rubber zowiezo harder (=minder grip) vanwege de kou).
Nu weer een nieuwe BT21 en zal de rekening goed bewaren, want 197 euro is een boel geld voor een bandje en ik rij >2000km per maand. Dus om de 3,5 maand een nieuwe voorband is mij wat prijzig!!

gr.,
Martin
R850RT

Re:

Ongelezen bericht door R850RT »

PK schreef: hoewel ik 8000 km voor een voorband veel te weinig vind, vrees ik dat alleen een verandering van rijstijl de levensduur zal verlengen :wink:

Peter
Het ligt niet aan je rijstijl. Het is gewoon zacht rubber, waarbij het rijvlak van een hardere soort is dan de zijkanten.
De zijkanten zijn extra zacht voor meer grip in de bochten. Daarom slijten ze ook éxtra hoekig af, vooral als je veel snelweg km's rijd zoals ik.

groet,
Martin
doerak

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door doerak »

@ R850RT,
is idd een heleboel geld als je dat er voor betaald heb. Hier in in de buurt voor zo`n 60-65 euro`s minder mits je komt met een los wiel.
R850RT

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door R850RT »

Doerak, en dat is dus in de buurt van Vlissingen...beetje ver voor mij (Gooi) maar bedankt voor de indicatie van het prijsverschil. Slok op een borrel.

gr.,
Martin
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4367
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

M'n fiets staat voor een grote beurt bij de dealer. Hij belt me altijd even als er iets bijzonders is. Zo ook nu; "je voorband is versleten". Ik heb dus ook de BT021 en exact dezelfde verschijnselen als Doerak omschrijft. Na 7000 km; OP :!:
De achterband kan nog zeker 5000 km's mee. Ik heb m'n dealer van de coulance regeling met Bidgestone op de hoogte gesteld. :idea:
UPDATE: er is inderdaad een counlanceregeleling met Bidgestone. Met deze km stand heb ik 50% korting gekregen. :lol:

grtz
Jos
doerak schreef:Begin van het jaar een stel nieuwe BT021`s laten monteren.
Het viel me de laatste tijd steeds meer op dat m`n fiets steeds beroerder ging sturen. Na wat gegoogle op het net bleek dat er veel klachten waren over de nieuwe BT021 voorband, raar slijtpatroon, vreemd stuurgedrag, enz.
M`n voorband eens goed bekeken en idd, aan de linkerzijde onder een hoek afgesleten, rechterzijde gewoon rond en in het midden een heel groot plat vlak en tegen de slijtindicators aan. En dat na zo`n 7000Km. Had ik bij de BT020 nooit geen last van. Ik hoorde van een coulanceregeling van Bridgestone, dus contact opgenomen met m`n bandenboer. Klopte dus als een bus. Band was toen dus niet geschikt en ze hebben nu een vernieuwde versie uitgebracht die wel voor zwaardere motoren geschikt is. Moet nu een paar euri`s bijbetalen en krijg dan een splinternieuwe.
Misschien zijn er onder de RTrijders meer mensen met deze ervaring, dus doe er je voordeel mee.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
ltjl

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door ltjl »

Problemen met de BT021? Neem eens contact op met bridgestone. Zij hebben een procedure.

Geachte heer,

Hiermee bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mailbericht. Hartelijk dank hiervoor.
Na de introductie van de BT-021 zijn er andere voorbanden geproduceerd, BT-021 F DT (Deep Tread).
Voor de BMW R1150RT adviseren wij voor de BT-020 F DT. De “DT” versie is bij een nieuwe band te herkennen aan een witte en geel streep op de band. En achter adviseren wij de BT-021 R.

Om uw klacht in behandeling te nemen, hebben wij een procedure:
Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met uw dealer en hij kan op zijn beurt contact met ons opnemen, zodat we uw klacht kunnen behandelen en op een goede manier kunnen afhandelen.

Met vriendelijke groeten,

Best regards,

Vivian van Kaam

PR & Communicatie

Bridgestone Nederland B.V.
Distriboulevard 15, 4761 RZ MOERDIJK
P.O. Box 65, 4780 AB MOERDIJK
Phone: +31 168 38 51 15 (direct)
Fax: +31 168 38 51 11
Mobile: +31 622 45 95 39
E-mail: vivian.vankaam@bridgestone.eu
URL: http://www.bridgestone.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Mocht je nog eens over willen stappen op de 1200RT, dan is het probleem met je voorband over. Heb de voorband nu 10.000km erop zitten en afgelopen week met de grote beurt samen met de monteur besloten de BT-21 nog best 5.000km mee kan :D Stuurt nog goed etc.
Met de 1100RT kwam ik voor niet verder dan 9.000km, dan was het bijzonder slecht gesteld.

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Bakfiets

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door Bakfiets »

Ik wil even reageren op het scheef afslijten van de voorbanden.
Zelf werk ik in een transportbedrijf, waar vreemde slijtage van de banden op onze trucks ook voorkomt.
Dit is volgens onze bandenboer te wijten aan het wegdek in Nederland.
Het is namelijk zo, dat in het overgrote deel van Nederland het wegdek afloopt naar de rechterzijde van de rijstroken, i.v.m. de afwatering bij regen.
Maar ook een reden (als dat niet waar is lieg ik in commissie) dat als een chauffeur in slaap valt de auto naar rechts trekt de berm in i.p.v. op de tegemoetkomende rijstrook terecht te komen.
Als U dus op een schuin aflopende weg rijdt, heeft U de nijging toch rechtop te rijden met als gevolg aan de linkerkant van de band grotere slijtage.
Gebruikersavatar
hansvandermeer
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2009, 22:51
Type: R1150RT
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door hansvandermeer »

Na twee BT020 voorbanden overgegaan op de BT021 omdat de 020 er niet meer was. Eerste 021 versleten na 7.500Km, te lage bandenspanning zij de dealer. Tweede 021 versleten na 10.000Km, ook tekort. Daarna Metzler Roadtec, 20.300Km, die had eigenlijk na 18.000Km al vervangen kunnen en moeten worden. De BT021 achterband ging overigens 20.000Km mee. Achter nu ook een Roadtec met inmiddels ruim 10.000Km met genoeg rubber voor nog eens 3.000Km denk ik. Achter BT021 en voor een Roadtec gaan lang mee maar of dit nou de ideale combinatie is?
Groeten Hans,
R1200RT + Navigator VI
Marruk8865

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik had onder mijn vorige fiets (V-Strom) BT021's. Na 6000km (waarvan de laatste 1000km op lekkere Schotse weggetjes en de rest stadsverkeer en snelweg dus wel een beetje vierkant :oops: ) hier het resultaat:
Afbeelding
Toen toch maar even langs de plaatselijke bandenboer gereden.

Nu onder mijn RT Michelin Pilot Road 2. Zitten er net onder dus over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.
Gebruikersavatar
RvH
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2008, 22:54
Type: R1100RT
Land: Brazilië
Woonplaats of omgeving: Dois Irmaos RS
Locatie: Dois Irmaos, Brazilië
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door RvH »

Mijn motor aangeschaft met weinig kilometers en half versleten banden, en door de lage kilometerstand niet alleen versleten maar ook oude banden, net het bedrag voor de aanschaf neergetelt en dan meteen nieuwe banden,die gaan nog wel een paar kilometers mee denk je dan. Het waren Michelin banden, maar de motor stuurde aardig zwaar, en naarmate de banden verder versleten, werd het zo erg dat ik dacht van: is dit nou die goeie wegligging van de BMW, of ben ik het motorrijden verleerd. Op een gegeven moment leek het wel alsof de achterband dubbelvouwde in een scherpere bocht, en met de ongelijkmatige slijtage van de voorband (lees – slijtage links) werden de bochten naar links onaangenaam. Toen kwam het cruciale moment om er nieuwe banden om te leggen. Door gebrek aan keuze en de noodzaak om die te vervangen werden het de Bridgestone BT-021. Voorband heeft het 10.000 km uitgehouden met hetzelfde slijtage patroon, en onaangenaam zwaarder sturen naarmate de band slechter werd. Achterband ziet er nog zeer goed uit. De voorband nou vervangen door een Michelin PR2, en laat de BMW zich weer heerlijk door de bochten sturen.
Theorie: als de motor stilstaat en je draait het gas open, dan neigt de motor naar rechts, dit gebeurt dus ook als je rijdt, maar dan merk je het niet of je zou moeten proberen te rijden zonder je handen aan het stuur -maar dan kan je geen gas geven- om te merken dat hij hierdoor ietsje naar rechts trekt, om dit tegen te gaan stuur je dus altijd ietsje naar links, een eeuwige bocht naar links die de band altijd van het midden naar de linkerkant doet slijten. Is dit onzin? Ik kan er geen andere uitleg voor bedenken.
ltjl

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door ltjl »

Ik heb ook slechte ervaringen met het oude type BT021. Na 5000 km had ik een heel vreemd slijtage patroon. Helaas had ik net (toen er nog niets aan de hand was) een nieuwe BT021 achter d'r op gelegd, welke nog prima uitziet en ook geen problemen heeft. Daar mijn voorkeur er naar uit gaat om voor en achter 't zelfde merk/type te hebben, was goede raad duur. Enfin.....wat te doen? M.u.v de extreme slijtage was ik niet ontevreden over de BT021. Ik heb er dan ook voor gekozen om 't nog eens te proberen (109, - euri's bij los aangeleverde velg). Ik heb nu een BT021 van het nieuwe type d'r op liggen (nieuw is "VDD" voorafgaande aan het DOT-nummer, "VDB" is de oude). De nieuwe heeft bijna 2 mm extra profiel en is conform een test in een duits blad, ook ietsje zwaarder. Dus nu eens kijken wat deze VDD BT021 gaat doen. Ik heb ook een coulantie aanvraag bij Bridgestone lopen. Ik zal mijn bevindingen t.z.t op 't forum posten.

Als 't niet voor m'n redelijk nieuwe achterband geweest was, zou mijn keuze nu gevallen zijn op de Metzeler Z6 interact. Deze is onlangs door een duits blad getest en schijnt een perfecte band te zijn. Deze Z6 interact bestaat niet uit een harde compound in 't midden en een zachte compound aan de zijkanten (de BT021 dus wel). Dat hard / zacht schijnt het probleem te zijn, wat de vreemde slijtage op de BT021 veroorzaakt (altans volgens de "geleerden").
Laatst gewijzigd door ltjl op 10 jul 2009, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door dhr »

Er lijkt een groot verschil te zijn tussen BT021 voor en BT021 achter. Achter gaat nog redelijk tot behoorlijk lang mee maar voor is het vaak erg kort.

Daarnaast vond ik persoonlijk de BT's wel erg spoorgevoelig, dat was een tijdlang erg duidelijk toen op de A7 er een door RWS gecreeerd "spoor" lag precies tussen de twee rijstroken in.
Ik ben nu sinds kort overgestapt op Michelin PR2 met name vanwege de goede score bij regen en andere slechte omstandigheden.
Ik heb er pas 3K mee gereden dus van slijtage kan ik niets zeggen maar bochtenwerk is uitstekend en ze zijn ook minder gevoelig voor spoorvorming. Ik kgijg veel minder vaak "een zetje" tegen mijn achterkant.

jhgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Gebruikersavatar
Patje
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jan 2009, 04:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Quartz Blue Metalic...
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Locatie: Tstad...
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen BT021??

Ongelezen bericht door Patje »

Mijn BT021 zijn een 10.000KM terug voor en achter vervangen en zo te zien gaan ze beide nog een hele tijd mee. Ik ben er tevreden over. Ik rij winter en zomer, alleen als het 'ijzeltijd' wordt gebruik ik de 4wieler. Ik doe dagelijks een 100KM tussen Antwerpen en Merksplas over de E314 of de E34 voor mn werk. Ik vermoed dat ervaringen over banden uitwisselen weinig zegt omdat de beweging van de rechterpols van de bestuurder bij iedereen anders is. Of met andere woorden: de rijstijl is doorslaggevend.

Patrick
Why do I ride a BMW? Easy, Mercedes does't build bikes!!! De R1200RT lc is er, die staat prachtig naast mn K100LT uit 1988 :-)
Sinds 1977: Suzuki AC50 (70&100), GuzziV7, BMW R65, Suz GS650L, Idem, R1100RT, R1150RT, K100LT, R1200RT lc
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”