Pagina 1 van 1

Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 16 apr 2019, 13:46
door Ruud Woudstra
Hoi,

Het is weer zover, er moet een nieuwe voorband op de RT. Nu lees ik verschillende versies, Road 5 als opvolger van de PR4 GT die ik er nu op heb liggen. Ik kan voor de Road 5 geen GT versie vinden, bestaat die niet meer????

En hoe zijn de ervaringen met deze nieuwe band van Michelin??? En natuurlijk de prijzen die verschillen nogal per bedrijf. Voorstellen??

Grt, Ruud.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 16 apr 2019, 18:53
door ciske
Omdat cupping en Michelin PR mij teveel bij elkaar zijn gaan horen heb ik er nu Metzeler Roadtec Z8 onder gezet.
Geen eigen ervaringen mee (wel vroeger toen dit rubbermerk vaste prik was onder een BMW) maar wel véél goede berichten van motorrijders over deze banden. Ondertussen zo'n 1000 kms mee gereden en het rijdt goed (Maar dat doen nieuwe banden altijd wel). Voor scherpe prijzen maak ik vaak een stop in Bleiswijk.


gr v Ciske

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 16 apr 2019, 19:31
door Baird
De GT versie wordt pas eind 2019, begin 2020 geleverd, tot die tijd gewoon de MPR4 gebruiken, prima band en weinig cuppen _005

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 17 apr 2019, 06:50
door Wouter5
Ik had ook last van het cuppen, maar door de banden (na een tip van dit forum) op 2,7 en 3.1 te zetten, is het cuppen significant afgenomen en de rijeigenschappen verder verbeterd. (Strakker sturen, tussen de file door nog minder last van de streepjes).

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 17 apr 2019, 08:37
door Dingeman
Baird schreef: 16 apr 2019, 19:31 De GT versie wordt pas eind 2019, begin 2020 geleverd, tot die tijd gewoon de MPR4 gebruiken, prima band en weinig cuppen _005
+1

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 17 apr 2019, 19:11
door Ruud Woudstra
Dank voor jullie reacties.

Ik kan nergens vinden wat nu de verschillen gaan worden tussen de Road 5 en Road 5GT. In de vorige versie ging het om een hoger draagvermogen voor de tourbuffels, is dat nu nog zo??

De banden dealer wist ook geen antwoord. :x

Grt, Ruud.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 17 apr 2019, 19:16
door Ruud Woudstra
Dank voor jullie reacties.

Ik kan nergens vinden wat nu de verschillen gaan worden tussen de Road 5 en Road 5GT. In de vorige versie ging het om een hoger draagvermogen voor de tourbuffels, is dat nu nog zo??

De banden dealer wist ook geen antwoord. :x

Grt, Ruud.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 17 apr 2019, 19:34
door Ruud Woudstra
Dank voor jullie reacties.

Ik kan nergens vinden wat nu de verschillen gaan worden tussen de Road 5 en Road 5GT. In de vorige versie ging het om een hoger draagvermogen voor de tourbuffels, is dat nu nog zo??

De banden dealer wist ook geen antwoord. :x

Grt, Ruud.

Update: ik heb een email naar Michelin gestuurd met de vraag om uitleg over de banden en types. Ik zal het antwoord hier posten.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 18 apr 2019, 06:22
door Wouter5
Omdat mijn achterband aan vervanging toe was heb ik MSA gevraagd naar de PR5. Niels gaf toen aan dat ik echt de GT wilde hebben ivm het draagvermogen. Iemand heeft de PR5’s geprobeerd, maar dat gaf discomfort en onveilig gedrag van de motor. Overigens lees ik in de testen dat de PR5 wel is waar minder last schijnt te hebben van cuppen, maar wel slijtgraag is. Of wel minder km’s dan je met een MPR4GT zou rijden.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 18 apr 2019, 13:10
door scan
Waarom verwacht iedereen wonderen van een nieuw type band?
De MPR4 heeft zich meer dan bewezen (is hier meermaals op dit forum al beschreven!) ik zou daar onmiddellijk weer voor kiezen dan een nog te introduceren nieuw type.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 18 apr 2019, 23:53
door EileRT
+ 1

Edit: de laatste vernieuwde versie van een type/model/uitvoering is niet per definitie de allerbeste . . .

Doorgaans speelt ook hier het marketing/verkoop element een doorslaggevende rol voor de fabrikant.
scan schreef: 18 apr 2019, 13:10 Waarom verwacht iedereen wonderen van een nieuw type band?
De MPR4 heeft zich meer dan bewezen (is hier meermaals op dit forum al beschreven!) ik zou daar onmiddellijk weer voor kiezen dan een nog te introduceren nieuw type.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 30 apr 2019, 13:22
door Ruud Woudstra
Hoi,

Net de reactie van Michelin binnen, de Road 5 GT komt waarschijnlijk dit najaar op de markt. Te laat dus voor mij.

Heb nu de voorganger Pilot Roda 4 GT maar weer besteld.

Ruud.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 05 mei 2019, 13:15
door BoxerBomB
Hallo, ik had op mijn RT Lc, de Michelins PR5 liggen tot gisteren.
Het feit dat er nog geen GT versie is laat zich voelen. (Minder stevige karkas)
De band “smeert” een beetje in de bochten en durft een klein stapje opzij zetten.
Dit is wel bij een vrij stevig tempo.
Ik ben meestal op de baan met jongens op Superduke 1290 en Yamaha R1’s.

Deze heb ik nu vervangen door Pirelli Angel GT’s.
Die heb ik reeds gehad, en daar was ik zeer tevreden over.

Groeten
G.

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 19 jul 2019, 13:57
door elbeRT
Hi,

Ik heb de MPR4 GT op mijn RT gehad. Vond vooral de voorband vervelend aanvoelen in bochten door het cuppen.

Heb nu net MPR5 voorband weer laten vervangen na 11k voor een MPR5. Ik ben er zeer over te bespreken _004
Grappige is dat je normaal verwacht dat je loopvlak sneller op de nok ziet. Bij de MPR5 waren juist de zijkanten (wang) van de band als eerste op en zaten op de nok.

Ik moet BoxerBomp gelijk geven dat het lijkt alsof de band beetje weg wil "lopen" bij sportief rij gedrag. Of dat nu de zachte compound is van de rand van de band _001
Toevallig vertelde mijn banden adresje tijdens vervangen van de voorband, de nieuwe MPR5 GT versie binnenkort (paar weken) door Michelin wordt geleverd aan hem.

Mijn achterband, ook MPR5 zit er nu 14 k op en ik rij sportief, blaren erop. Ik ga de MPR5 GT proberen binnenkort _004

Gr, ElbeRT

Re: Michelin Road 5 op R1200RT-LC

Geplaatst: 19 jul 2019, 19:51
door scan
Het kan ook zijn dat het verschil tussen de MPR5 en de MPR4GT is dat er bij de GT sprake is van een reinforced karkas.
Daarmee is de band stijver en zal het "rollen" (lees glijden) over het loopvlak tegengaan.
Je vergelijkt appels met peren op deze manier.
De RT-modellen hebben bij uitstek de GT-versie nodig anders vraag je om problemen.
My 2cts.