Welke achterband voor de R1150RT?
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
- Type: R1150RT
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Diepenbeek
Welke achterband voor de R1150RT?
Ik weet dat hier al veel over geschreven is, maar aangezien er ook veel nieuw op de markt komt nog eens een vraag over banden.
Ik heb nu michelin power road 4gt voor en achter liggen. de voorband is nog goed maar de achterband is na 13000km versleten
Nu ben ik aan het twijfelen tussen volgende (nieuwe) types van band. de michelin road 5gt, de pirelli angel gt2 of de continental road atack 3.
de voorband gaat volgen met hetzelfde type van het moment deze versleten is.
Mijn rijstijl is vlot en rij bijna het hele seizoen door.
Ben aan het twijfelen gewoon omdat ik 13000km weinig vind als ik sommige verklaringen lees dat deze tussen de 15k en de 20k zouden meegaan.
Ik heb nu michelin power road 4gt voor en achter liggen. de voorband is nog goed maar de achterband is na 13000km versleten
Nu ben ik aan het twijfelen tussen volgende (nieuwe) types van band. de michelin road 5gt, de pirelli angel gt2 of de continental road atack 3.
de voorband gaat volgen met hetzelfde type van het moment deze versleten is.
Mijn rijstijl is vlot en rij bijna het hele seizoen door.
Ben aan het twijfelen gewoon omdat ik 13000km weinig vind als ik sommige verklaringen lees dat deze tussen de 15k en de 20k zouden meegaan.
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
Ben zelf een Bridgestone fan, heb dus "andere" aangeduid. Rij tussen de 15 en 20000 km met een achterband, ben een rustige chauffeur .
Nu dus een T31GT voor en achter.
Nu dus een T31GT voor en achter.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
Ik heb zelf puike ervaringen met Metzeler
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
- Type: R1150RT
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Diepenbeek
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
Effe een update,
Vandaag bij mijn bandenboer langs geweest en aangezien mijn voorband nog goed is raadde hij mij aan om toch bij michelin te blijven ofwel een compleet setje te kopen van een ander merk. dus het is de road 5gt geworden. als deze mij niet bevalt ga ik de angel gt2 proberen denk ik.
Vandaag bij mijn bandenboer langs geweest en aangezien mijn voorband nog goed is raadde hij mij aan om toch bij michelin te blijven ofwel een compleet setje te kopen van een ander merk. dus het is de road 5gt geworden. als deze mij niet bevalt ga ik de angel gt2 proberen denk ik.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
- Type: R1150RT
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Diepenbeek
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
afgelopen dinsdag de michelin road 5gt geplaatst op mijn .
in vergelijking met de pilot road 4gt is de road 5gt iets meer V vorming maar dit vind ik persoonlijk niet zo erg. hij geeft al vanaf de eerste meters vertrouwen.
in vergelijking met de pilot road 4gt is de road 5gt iets meer V vorming maar dit vind ik persoonlijk niet zo erg. hij geeft al vanaf de eerste meters vertrouwen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Gurbe
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
- Type: R1150RT
- Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Witmarsum
- Locatie: Witmarsum
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
Ik heb bij mijn motorzaak een setje gebruikte T31 zien staan waar 25d km op was gereden. Die zagen er voor het aantal km nog heel goed uit. uiteraard niet meer voldoende profiel maar niks geen cubben
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
- ErikS
- 2024
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
- Type: R1250RT
- Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Locatie: De parel van Gelderland
- Contacteer:
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
op mij vorige motorfiets (R1200RT-LC) had ik de laatste jaren telkens de Michelin Pilot Road 4gt liggen. zowel de voorband als de achterband gingen elk meer dan ten minste 15.000 km mee. De (voor)laatste achterband is vervangen met 21.000 km en had nog (net) voldoende profiel.
Maar het hangt heel erg af van de rijstijl en ook nog eens waar je rijdt!
Ook op mijn nieuwe motor heb ik weer de Michelin Pilot Road 4gt liggen. Afwachten hoe veel km ik daar nu mee kan maken!.
Maar het hangt heel erg af van de rijstijl en ook nog eens waar je rijdt!
Ook op mijn nieuwe motor heb ik weer de Michelin Pilot Road 4gt liggen. Afwachten hoe veel km ik daar nu mee kan maken!.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Michelins Pilot Road 5 GT: bulletproof in letterlijke zin.
Op mijn 1150 RT liet ik onlangs Michelins Pilot Roads5 GT ' ees leggen, dat kost wat maar dan heb je ook wat. De banden bevallen buitengewoon goed. Dat het karkas bij de GT uitvoering nogal stevig is uitgevoerd, blijkt uit het volgende:
De motor gleed de laatste tijd bij bij langzame bochten aan de achterzijde enigszins zijwaarts, zonder dat de ondergrond daar iets mee van doen had. Op enig moment de bandenspanning maar eens opgenomen en die bleek teruggelopen te zijn naar 0,47 ongeveer 16 % van de juiste spanning. Ik kon die lage spanning alleen maar wijten aan een ongetwijfeld defect Chinees spanningsmetertje, maar sleepte voor de zekerheid de compressor er even bij. Ook daarvan gaf het mondstuk minder dan 0,5 bar aan. Na het loopvlak onderzocht te hebben, bleek er een schroef precies in het midden van het loopvlak te zitten. De bands liep heel langzaam leeg, getuige het langzaam groeiende aangebrachte 'snottebelletje' op de schroef.
Met deze zo goed als lege band heb ik toch een flink tijdje rondgereden, ook met snelheden die de tegenwoordig pas na 19.00 uur gereden mogen worden. Ondanks de veel te lage spanning nauwelijks iets gemerkt, wat alleen maar kan komen door het heel langzaam leeglopen van de band in combinatie met het stijve karkas cq wangen van de band. Een 1150 RT tikt met ondergetekende toch gauw 370 kilo aan.
Of die rigide stijfheid van de wangen een positieve eigenschap is, blijft een lastige vraag. Bij een minder bulletproof band had ik gewoon op de velg gestaan en het gebrek aan bandenspanning zeker opgemerkt, maar was voor hetzelfde geld stevig onderuit gegaan.
.
De motor gleed de laatste tijd bij bij langzame bochten aan de achterzijde enigszins zijwaarts, zonder dat de ondergrond daar iets mee van doen had. Op enig moment de bandenspanning maar eens opgenomen en die bleek teruggelopen te zijn naar 0,47 ongeveer 16 % van de juiste spanning. Ik kon die lage spanning alleen maar wijten aan een ongetwijfeld defect Chinees spanningsmetertje, maar sleepte voor de zekerheid de compressor er even bij. Ook daarvan gaf het mondstuk minder dan 0,5 bar aan. Na het loopvlak onderzocht te hebben, bleek er een schroef precies in het midden van het loopvlak te zitten. De bands liep heel langzaam leeg, getuige het langzaam groeiende aangebrachte 'snottebelletje' op de schroef.
Met deze zo goed als lege band heb ik toch een flink tijdje rondgereden, ook met snelheden die de tegenwoordig pas na 19.00 uur gereden mogen worden. Ondanks de veel te lage spanning nauwelijks iets gemerkt, wat alleen maar kan komen door het heel langzaam leeglopen van de band in combinatie met het stijve karkas cq wangen van de band. Een 1150 RT tikt met ondergetekende toch gauw 370 kilo aan.
Of die rigide stijfheid van de wangen een positieve eigenschap is, blijft een lastige vraag. Bij een minder bulletproof band had ik gewoon op de velg gestaan en het gebrek aan bandenspanning zeker opgemerkt, maar was voor hetzelfde geld stevig onderuit gegaan.
.
Maar bulletproof zijn ze, die Michelins Pilot Road 5 Gt' ees.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 27 jun 2020, 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
Heb net gewisseld van Bridgestone T31GT naar Michelin PR5GT.
Had 16.000kms uit de T31s, maar erg last van cupping op de voorkant. Was niet zo'n rustig rijder...
Nu hou ik me echt aan de 100km/u (wegens brandstofbesparing) en heb ook gevoel dat de 5GT optwerp minder last zal hebben van cupping. Eerste indruk na een week rijden is dat de 5GT nog meer vertrouwd is in bochten dan de T31 was nieuw. Ook veel stiller.
Ben benieuwd of iemand de nieuwe Dunlop Mutants onder hun RT (of andere R) zou plaatsen. Maatuitvoering is geschikt en lading ook- ook voor GSAs, dus ik zie geen probleem voor RTs...
Had 16.000kms uit de T31s, maar erg last van cupping op de voorkant. Was niet zo'n rustig rijder...
Nu hou ik me echt aan de 100km/u (wegens brandstofbesparing) en heb ook gevoel dat de 5GT optwerp minder last zal hebben van cupping. Eerste indruk na een week rijden is dat de 5GT nog meer vertrouwd is in bochten dan de T31 was nieuw. Ook veel stiller.
Ben benieuwd of iemand de nieuwe Dunlop Mutants onder hun RT (of andere R) zou plaatsen. Maatuitvoering is geschikt en lading ook- ook voor GSAs, dus ik zie geen probleem voor RTs...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 aug 2019, 19:22
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Re: Welke achterband voor de R1150RT?
Ik heb vorig jaar de Metzeler Roadtec01 erop laten zetten. Deze test gaf voor mij de doorslag (https://www.testmotor.nl/2017/langeduur ... -roadtec01) Inmiddels 12000 km. Fijne band niets mis mee. Ik ga deze wel binnenkort vervangen en denk aan een roadtec01 HWM. Heb sinds kort aan de voorkant de Roadtec01 HWM erop laten zetten. Hoop op een hoger kilometrage. Qua comfort een afrader. Ik heb een zeer vlotte rijstijl.