Kleur van velgen , cardan en blok

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Pitbulpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2021, 21:30
Type: Overig R-serie
Land: NL
Woonplaats of omgeving: IJmuiden

Kleur van velgen , cardan en blok

Ongelezen bericht door Pitbulpietje »

Goedemorgen allen,

Er zit niet zo veel lak meer op de velgen van mijn R.
Omdat er toch nieuwe banden op komen, wil ik ze vers in de lak zetten voor het komende jaar.
Nu lijkt het dat er 1 kleur is gebruikt voor zowel de velgen, de cardan, en het blok.
Dus domweg velgenspray erop zetten zou een heel hinderlijk verschil in kleur kunnen geven.
Even de motor onder de kleurenscanner wordt lastig, en de velgen zijn absoluut niet representatief voor de originele kleur.

Weet iemand welke kleur het moet zijn?
Fiets is van 1995.
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Kleur van velgen , cardan en blok

Ongelezen bericht door MotoCon »

Ik weet niks over de kleur van jouw velgen, maar van mijn eigen R (2012) snap ik ook niks van die kleur. Het is geen poedercoat want veel te dun, het is geen normale spuitlak want te dun en te transparant. Het lijkt een beetje op een kleur-anodisatie, maar het mist de poreusheid. Ik snap echt niet hoe die dingen hun kleur gekregen hebben. Maar er zit behoorlijk wat beschadiging op de kantjes, vooral achter waar de ketting veelvuldig omgelegd wordt.

Overigens zie je als je zilvergrijze velgen hebt toch altijd al wat kleurverschil. Het gietwerk van de cardan is meestal veel grover dan van de velgen, naar mijn idee. Die van mij zijn niet zilvergrijs maar grijs (geen alu kleur).
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Pitbulpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2021, 21:30
Type: Overig R-serie
Land: NL
Woonplaats of omgeving: IJmuiden

Re: Kleur van velgen , cardan en blok

Ongelezen bericht door Pitbulpietje »

Het is inderdaad niet het zilvergrijs wat op auto velgen zit, maar iets donkerder en minder metallic.
En wat je zegt, flinterdun.
Als ik niet de juiste kleur kan vinden, denk ik eraan om ze zwart te maken.
Met woon-werk straks blijf ik poetsen. 🤣

Ik had gehoopt dat de kleurcode bekend was op het forum. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zijn velgen weer netjes wil hebben.
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Kleur van velgen , cardan en blok

Ongelezen bericht door MotoCon »

Als je de kleur van "standaard" lichtmetalen autovelgen zoekt (of gewoon zwart) kan ik deze aanraden:
https://www.nonpaints.com/nl/colormatic ... se-kleuren
Deze is speciaal voor velgen, extra hard, extra dekkend. Deze heb ik nooit gebruikt, maar wel van dit merk de blanke lak, alu-spray en de bumper-effect zwarte lak (viewtopic.php?f=119&t=17382). Hij spuit erg goed en gelijkmatig.

Mijn vorige motor (FJR) had standaard zwarte velgen, en die waren ook best wel beschadigd. Bij een bandenwissel heb ik de kale velgen weer mee naar huis genomen, en op een velgenbokje al draaiend netjes zwart gespoten. Dat zag er echt top uit, maar je merkt wel dat normale autolak eigenlijk te zacht is.
Velg_A.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Pitbulpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2021, 21:30
Type: Overig R-serie
Land: NL
Woonplaats of omgeving: IJmuiden

Re: Kleur van velgen , cardan en blok

Ongelezen bericht door Pitbulpietje »

De knoop doorgehakt.
Toevallig heb ik een zilvergrijze auto waarvan de dorpels gespoten moeten worden.
Beetje extra inslaan, en de velgen kunnen van dezelfde lak meegenomen worden. :D
Waarschijnlijk ben ik de enige die het zou zien, dus wel makkelijker.
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”