Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Randy
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Randy »

Hallo RT-forum leden ,

daar ik binnenkort weer aan nieuwe banden toe ben en ik eens iets anders wil proberen dan Michelin PR2 , is mijn verzoek of er iemand al ervaringen heeft met de BT023 van Bridgestone ?

Ik heb vroeger op mijn eerdere RT's heel goede ervaringen gehad met de BT020 en in mindere mate met de BT021 , en nu zeker ook met de PR2 van Michelin , maar ik ben echt benieuwd naar de ervaringen van jullie met de BT023GT .

Graag hoor ik van jullie ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door WernerB »

Randy,
Je hebt vast al het een en ander gelezen over mijn ervaringen met een trillende 1100rt en de beruchte BT021.
Sinds afgelopen zaterdag ligt er als voorband een BT023 onder. Weliswaar (nog) niet aan de achterkant, maar dat komt.
Hoewel de BT021 er pas zo'n 3000km onder lag, vertoonde hij al cuppingsverschijnselen en had hij een vervelend bochtengedrag. Bridgestone heeft na klachten van mij de band gewoon omgeruild tegen een BT023. (mede door inmenging van mijn Japanse-motor-dealer).
Heb inmiddels 450km ermee gereden (is dus nog bijna maagdelijk), maar de voorlopige ervaringen zijn positief: fijn/licht/direct/ stuurgedrag. Ik heb goede hoop dat dit een band is waarmee ik tevreden kilometers kan maken. de tijd zal het leren!

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Opahak

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Opahak »

Yep,

Ik heb nu voor en achter de BT023 liggen en ben er tevreden mee. Het is bijna even goed als de mpr 2 en met een beetje geluk een lkangere levensduur. In vergelijking met de bt 021 is deze band drie treden hoger op de ladder. Zowel droog als nat (kletsnat) geeft deze band veel vertrouwen en is precies de bocht in te sturen. Corrigeren in de bocht geen probleem en wil zich niet oprichten bij het remmen in de bocht.\

Heeft ie dan geen enkel nadeel? Jawel, bij dagelijks gebruik schijnt de band vrij snel te cuppen.

Zo ben je weer helemaal op de hoogte _004
Randy
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Randy »

Hallo RT-forum leden ,

Ik wil jullie bedanken voor de reacties op mijn vraag of iemand al ervaring met de nieuwe BT023 had op zijn RT , maar na even gegoogled te hebben heb ik besloten toch maar weer een setje Pilot Road 2 te laten monteren .

Die zitten er nu ook al op en na dik 15.000km's en iets vierkant te zijn mogen ze gaan genieten van hun welverdiende rust , ik ben er tevreden over geweest en ik neem toch de gok maar niet om de BT023 te monteren , er is nog weinig te lezen over de ervaringen op een R1200RT , dus wacht ik er nog maar even mee .

Ik ben voor een kleine € 278,00 klaar mee en gereed voor de winter en zijn verrassingen en wacht ik de winter ervaringen van de collega RT rijders wel af , die ongetwijfeld zullen komen in het nieuwe motor seizoen .

met vriendelijke -1200- groeten uit Rotterdam ,
Randy
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Randy, ik verbaas mij over je vraag over ervaringen met de BT-023 en zeker ook in het verband met de R1200RT. Er was meer informatie te vinden dan je dacht op dit forum. Zie de draadjes:
viewtopic.php?f=30&t=1520 = 34 reacties
viewtopic.php?f=30&t=2503 = 11 reacties

Ofwel 45 reacties om mee te nemen in je besluitvorming. Ik hoop in ieder geval dat je succes hebt met de PR's
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Randy
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Randy »

Ralph Romein schreef:Randy, ik verbaas mij over je vraag over ervaringen met de BT-023 en zeker ook in het verband met de R1200RT. Er was meer informatie te vinden dan je dacht op dit forum. Zie de draadjes:
viewtopic.php?f=30&t=1520 = 34 reacties
viewtopic.php?f=30&t=2503 = 11 reacties

Ofwel 45 reacties om mee te nemen in je besluitvorming. Ik hoop in ieder geval dat je succes hebt met de PR's
Hallo Ralph ,
waarschijnlijk over heen gelezen , bedankt voor de tip !
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Randy,

Ik heb sinds een week een set Bridgestone BT023 GT erop liggen. Ze voelen echt prima aan. _004 Het verschil is enorm met de vorige platgereden,vierkante banden. Ik kan ze je dus anbevelen voor je 1200 rt.

mvg
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
ahilkens

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door ahilkens »

Hallo Marcel

Ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Welke banden heb je hiervoor gehad?

Ik heb nu mijn 2e set pilot road 2 erop liggen. Bevallen erg goed. Enige nadeel is dat de motor soms wat de bocht invalt met als gevolg dat je de bocht soms wat te eng pakt en richting de andere weghelft gaat. Vorige set pilot road heeft het ongeveer 10K km volgehouden. Deze set gaat dat ook wel halen alhowel hij wel wat gecupt is door het rijden in de franse alpen in augustus dit jaar.

gr. Andre
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Andre,

De vorige banden waren de originele, Conti's. De vorige eigenaar heeft alleen maar woon/werk gereden op de snelweg. De banden waren plat gereden. Het stuurde niet fijn. Nu met de Bridgestone, zoals al gemeld, gaat dat prima. Ik weet niet of ze duurzaam zijn, maar dat vind ik niet zo belangrijk.

De volgende rit ga ik de ESA bij solo rit op helm + koffer instellen en de bandendruk ietsje verhogen. Deze tips komen van dit forum. _004

mvg
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Arie

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Arie »

Wat minder enthousiast dan sommige andere gebruikers aangaande de BT 23. Na zo'n 7000 km vakantie geconstateerd dat de twee componenten van de banden qua slijtage minder goed op elkaar zijn afgestemd. De "rechtoprijrubber" slijt aanzienlijk minder snel dat de "bochtenrubber" waardoor er na een bepaalde tijd een soort tafeltje ontstaat midden op de banden zowel voor als achter. Dit rijdt niet prettig en ik was dan ook eigenlijk blij dat ik een spijker ontdekte in de achterband. Nu weer een Michelin Pilot 2 achterop en die bevalt uitstekend.

Arie van der Linden
R 1200 RT 2008.
Rienk Visser

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Rienk Visser »

Sinds een paar weken voor en achter BT 23's er onder en ze bevallen mij erg goed op mijn -1100-
zenomax

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door zenomax »

Rij al jaren met de Bridgestone BT021
Bevalt goed, ik rij zomer en winter.
Geeft goed aan wat wel en niet kan en kan dan nog makkelijk corrigeren.

BT21 voor zit er al 25.000 km op.
BT21 achter na 20.000 km vervangen door BT23.

Woonwerkverkeer 60 km /dag, alle soort wegen 60, 80, 120 km
Normale rijder

André
Ton1959

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi André

Maar nu vertel je nog niet hoe de BT23 bevalt ik lees alleen je mening over de BT21.

Ton
zenomax

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door zenomax »

Sorry,

De BT023 heb ik er nu 4 maanden opliggen en kan niet anders zeggen dat ik geen wezelijk
verschil met de 021 ondervind.

Dus hij bevalt mij gewoon goed en heb vertrouwen in de band

Slijtage zal de toekomst moeten uitwijzen.
Ton1959

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dan weet ik voldoende dan word het voor mij volgende keer de Pilot road 2. Ik heb de BT21 en ik vind dat de motor met die band niet echt de hoek wil invallen. Ik twijfelde nog ovver de BT023 maar als die niet veel beter dan de BT21 is dan hoeft hij voor mijn niet.

Ton
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Baird »

Arie schreef:Wat minder enthousiast dan sommige andere gebruikers aangaande de BT 23. Na zo'n 7000 km vakantie geconstateerd dat de twee componenten van de banden qua slijtage minder goed op elkaar zijn afgestemd. De "rechtoprijrubber" slijt aanzienlijk minder snel dat de "bochtenrubber" waardoor er na een bepaalde tijd een soort tafeltje ontstaat midden op de banden zowel voor als achter......................

Lijkt me ook dat de bandenspanning dan aan de lage kant geweest is voor de omstandigheden waaronder je reed. _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door jaybmw »

@ arie : pilot road 2, type "b" monteren ! Super combi die mij heel goed bevalt. Zowel voor als achter . 270 euri compleet bij mijn bandenmanneke.

Grtn J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Jan R1200RT

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Is dat € 270,= inclusief montage :?:
En waar zit jou bandenmanneke dan :?:
Ton1959

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dat bandenmanneke is wel heel goedkoop ben ook benieuwd wie dit is.


Ton
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door jaybmw »

J B motoren in Wernhout. Eigenaar is John Ermens,ducati/harleyliefhebber en alles wat 2 cylinders heeft!

Tel 06-53228935
E-mail: jermens@home.nl

Een eerlijk persoon die service verleend met een persoonlijke benadering,en niet de hoofdprijs vraagt. Z'n website zit momenteel in de vernieuwing,maar over een tijd kun je kijken op www.jbmotoren.nl Alle merken en typen leverbaar,maar bridgestone en zeker michelin is het huismerk!

Mooie nette werkplaats,nieuwe gereedschappen e.d.

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Jeroen
Ik neem aan dat je gewoon met losse wielen daar naar toe bent gegaan? De prijs is zeer laag dus de moeite waard om te onthouden, bedankt voor de tip.

Ton
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door jaybmw »

@ton: idd losse wielen,maar als jezelf aldaar meesleuteld valt er te praten over de prijs. Gewoon bellen/mailen en vragen! Hij is erg meegaand,maar wil wel wat verdienen natuurlijk.Ik was de 1e bmw klant,en mijn wiel was niet te balanceren(achter) ivm groot gat in velg.Hij ging de juiste conus opsporen om ook achterwielen van bmw te balanceren.De achterwielen van ducati gingen wel,en dat is ook 1 groot centraal gat maar ze waren wel op te spannen op het statisch balanceer apparaat.Mijn wiel op de zaak gebalanceerd.(ik werk in garage).

Mijn collega had 2 dunlop white-walls op z'n 1100 shadow voor 325 euro,compleet met wielen uit/inbwn..... Scherpe prijs hoor ! En het dot nummer op mijn banden verwijst naar week 30-2010. Nieuwe banden dus,en geen overjarige meuk.

Houdoe,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
gijsbertus

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door gijsbertus »

Vraag maar even aan vioma die heeft een tekening van een hulpstuk voor BMW achterwielen te balanceren
Groet Gijs
gijsbertus

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door gijsbertus »

Vioma vind je onder balanceer apparaat, banden velgen wielen
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ik zal het doorgeven Gijs! Alles kumt goe in zuide...

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Jan R1200RT

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Tja, Wernhout, ut is Brabant (nog net), mar nie krek in de buurt..... :neutral:
In Schijndel heb ik ook een setje Michelens PR2 op m'n wielen voor € 295,=.
Voor dat verschil kan / ga ik zover niet rijden :!:
bromtol

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door bromtol »

Randy schreef:Hallo RT-forum leden ,

daar ik binnenkort weer aan nieuwe banden toe ben en ik eens iets anders wil proberen dan Michelin PR2 , is mijn verzoek of er iemand al ervaringen heeft met de BT023 van Bridgestone ?

Ik heb vroeger op mijn eerdere RT's heel goede ervaringen gehad met de BT020 en in mindere mate met de BT021 , en nu zeker ook met de PR2 van Michelin , maar ik ben echt benieuwd naar de ervaringen van jullie met de BT023GT .

Graag hoor ik van jullie ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Hallo Randy deze banden hebben veel grip maar na zo,n 6 a 7000 km gereden te hebben voel je de onzekerheden komen afhankelijk van je rijstijl natuurlijk heb zelf het idee dat de mppr 2 het langer volhouden en stabieler zijn in het weggedrag.
Opahak

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Opahak »

Baird schreef:
Arie schreef:Wat minder enthousiast dan sommige andere gebruikers aangaande de BT 23. Na zo'n 7000 km vakantie geconstateerd dat de twee componenten van de banden qua slijtage minder goed op elkaar zijn afgestemd. De "rechtoprijrubber" slijt aanzienlijk minder snel dat de "bochtenrubber" waardoor er na een bepaalde tijd een soort tafeltje ontstaat midden op de banden zowel voor als achter......................

Lijkt me ook dat de bandenspanning dan aan de lage kant geweest is voor de omstandigheden waaronder je reed. _004

Ik WAS enthousiast _002 Heb nu ook last van het tafeltje-syndroom en ik controleer elke week mijn bandenspanning. Tevens heb ik de band nog niet zo lang. Rij er nu ongeveer 3000 km mee kun je nagaan. Het gekke is dat ik het (nog) niet voel maar het al wel zichtbaar is.

Hmmmm, ik zou ze geen tweede keer meer nemen. Pilot Road 2 is de betere keuze.

Groetjes
Paul
Jan R1200RT

Re: Iemand al ervaring met de Bridgestone BT023 ????

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Op basis van deze ervaringen lijkt het er dus op dat de BT023 erg / meer geschikt is voor de (snelweg) rijders die veel rechtuit rijden. De bochten liefhebbers kunnen waarschijnlijk beter voor iets anders kiezen :roll:

Mijn ervaring met de MPR2 is dat hij harder slijt in het midden dan aan de zijkanten (dus net andersom dan de BT023).
Daarbij de opmerking dat ik meestal duo rijdt, weinig snelweg en toch graag mijn bochtjes "lekker" pakt met wat gas erop :D. Alhoewel ik meestal geen bochten scheurneus ben (als ik het wel doe is mijn duo er helaas meestal wat minder blij mee...... :( )
Zoals het er nu uit ziet zou ik toch weer voor de MPR2 kiezen :!:
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”