Prijstip : Bandenset R1200RT

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Randy
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door Randy »

Beste mensen ,

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe bandenset voor mijn R1200RT , ben ik uitgekomen bij NHmotoren , Kagerweg 6 te Assendelft (06-40749216)

Michelin Pilot Road à € 220,00 gemonteerd op losse velg en de Pilot Road 2 à € 278,00
monteren op de motor kost € 50,00 meer .

Dit is toch niet al te duur en het zijn de juiste banden types voor de R1200RT en niet voor bv. een sportmotor welke de banden heel anders belast !

Natuurlijk heeft hij ook andere merken en types in de voorraad en is dit alleen maar één voorbeeld !

Ik hoop dat ik jullie hiermee op een goed adres heb geattendeerd ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

Dank je voor de info, maar zie even hier. Big RT Smile

viewtopic.php?f=50&t=743
Zümo XT
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door jaybmw »

Heb een michelin pr2 type "b" voor 184 euro incl monteren gekocht bij www.jbmotoren.nl Dat is toch honderd eurie goedkoper voor alleen de achterband! Je totaalprijs is bijna 500 toch voor de set ? Ik ben voor een set zo'n kleine 350 kwijt. zo goedkoop ben je niet uit dan toch,of begrijp ik je mail verkeerd?

Groet j.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
**AC**

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door **AC** »

Ik denk dat je zijn bericht verkeerd leest. Ik heb vorig jaar ook mijn banden laten doen bij NH in Assendelft en was ergens rond de 320 en 330 euro kwijt geloof ik. Voor beiden banden dus direct gemonteerd op de motor. Monteren alleen op de velg maakt het uiteraard goedkoper. Hij is trouwens ook lid van het forum hier.

Gr. Milan
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door jaybmw »

Milan,
Ja dat blijkt nu. Maar echt duidelijk wastie niet ivm het ontbreken van maten/ of voor en achter enz. Feit is dat het niet veel scheelt met mijn adres,al weet ik niet het type band omdat er 4 categorieen zijn qua carcasontwerp. Ik ga er van uit dat het bedrijf weet welk type er opgaat,want voor de -1200- geldt bv 365 kg achter voor de draagkracht vd band. Dit geld ook voor de zelfde maat op bv een 900 of 1000cc supersport,maar het carcas is anders en in de regel goedkoper.

Kortom,een goed adres voor diegene in het rayon wonen.

[groet] ,J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Randy
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door Randy »

jaybmw schreef:Milan,
Ja dat blijkt nu. Maar echt duidelijk wastie niet ivm het ontbreken van maten/ of voor en achter enz. Feit is dat het niet veel scheelt met mijn adres,al weet ik niet het type band omdat er 4 categorieen zijn qua carcasontwerp. Ik ga er van uit dat het bedrijf weet welk type er opgaat,want voor de -1200- geldt bv 365 kg achter voor de draagkracht vd band. Dit geld ook voor de zelfde maat op bv een 900 of 1000cc supersport,maar het carcas is anders en in de regel goedkoper.

Kortom,een goed adres voor diegene in het rayon wonen.

[groet] ,J.
Hallo J. ,

Milan heeft het zeker goed begrepen , ik refereer namelijk naar set prijzen , dus de genoemde prijzen zijn voor voor en achterwiel , gemonteerd op losse velgen en dan is het natuurlijk wel heel erg goedkoop !
€220,00 gemonteerd en wel , voor + achterband voor een Pilot Road (niet per stuk )
€278,00 ,, ,, ,, ,, Pilot Road 2 (niet per stuk)
Ook heb ik de banden maat niet genoemd omdat ik al aangaf dat het een R1200RT betreft alsmede het feit dat het de bandenversie voor een R1200RT betreft en die banden maat is : Voor-120/70/17 en Achter-180/55/17

Dit ter info ,
met vriendelijke -1200- groeten uit Rotterdam
ps: wat voor mijn motortype geldt zal ongetwijfeld ook gelden voor de andere RT modellen (qua kortingen, dan!)
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door jaybmw »

Hallo J. ,

Milan heeft het zeker goed begrepen , ik refereer namelijk naar set prijzen , dus de genoemde prijzen zijn voor voor en achterwiel , gemonteerd op losse velgen en dan is het natuurlijk wel heel erg goedkoop !
€220,00 gemonteerd en wel , voor + achterband voor een Pilot Road (niet per stuk )
€278,00 ,, ,, ,, ,, Pilot Road 2 (niet per stuk)
Ook heb ik de banden maat niet genoemd omdat ik al aangaf dat het een R1200RT betreft alsmede het feit dat het de bandenversie voor een R1200RT betreft en die banden maat is : Voor-120/70/17 en Achter-180/55/17

Dit ter info ,
met vriendelijke -1200- groeten uit Rotterdam
ps: wat voor mijn motortype geldt zal ongetwijfeld ook gelden voor de andere RT modellen (qua kortingen, dan!)[/quote]


O.k. dan! dit is wel degenlijk een verschil ja. Kga het daar ook eens proberen in het vervolg. Kun je nagaan wat voor marge's er op banden zitten.....

Groet J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Randy
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 okt 2009, 21:07
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Rotterdam

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door Randy »

Randy schreef:Beste mensen ,

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe bandenset voor mijn R1200RT , ben ik uitgekomen bij NHmotoren , Kagerweg 6 te Assendelft (06-40749216)

Michelin Pilot Road à € 220,00 gemonteerd op losse velg en de Pilot Road 2 à € 278,00
monteren op de motor kost € 50,00 meer .

Dit is toch niet al te duur en het zijn de juiste banden types voor de R1200RT en niet voor bv. een sportmotor welke de banden heel anders belast !

Natuurlijk heeft hij ook andere merken en types in de voorraad en is dit alleen maar één voorbeeld !

Ik hoop dat ik jullie hiermee op een goed adres heb geattendeerd ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Beste RT rijders in de regio Zuid-Holland ,

Ter aanvulling op bovenstaande tip , bij Ed & Danielle in Bleiswijk : info@motorbandenquickservice.nl ,
wordt een een set BT023 voor €290 gemonteerd op de velgen , ook niet verkeerd , toch ?

Voor de andere RT's zal het hoogstwaarschijnlijk nog veel goedkoper worden , daar die maten smaller zijn !
met vriendelijke -1200- groeten uit Rotterdam
Randy (tot 10 oktober)
Jan R1200RT

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Voor de Brabo's / zuid Nederlanders onder ons.

http://www.huybersmotoren.nl/banden_aktie.aspx

Volgens mij één van de gunstigste adressen in zuid Nederland.

Ik ga er in ieder geval binnenkort mijn tweede set PR2 halen voor € 299,=
Gebruikersavatar
chrissierhuis
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 okt 2009, 17:52
Type: Overig R-serie
Bijz: 03-2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Haaksbergen
Locatie: Haaksbergen

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door chrissierhuis »

Kijk voor bamden eens op www.motorbandenmarkt.nl Ik heb hier zeer goede ervaring mee. reeds meerdere keren
banden besteld.De prijzen zijn incl. BTW en gratis thuisbezorgd.Je kunt via de site monteeradressen zoeken in je omgeving.
Ze hebben alle merken. Het is een Duitse firma (DELTICOM)).

groet van Chris
Egghead

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door Egghead »

Vanmiddag een set MPR2 onder mijn 1200 laten steken bij NH-motoronderdelen voor een erg nette prijs van Euro 325 inclusief montage.
Zie deze link: http://www.nh-motorbanden.nl/
Bedrijfje zit in Assendelft, bij Beverwijk, vlak aan de A9.
Greetz,
Egg
alphonse

Re: Prijstip : Bandenset R1200RT

Ongelezen bericht door alphonse »

kijk ook eens op autobandenmarkt.nl hier staan super goedkope banden en ook dealers die kunnen monteren.
banden betalen en binnen 3 à 4 dagen zonder extra kosten bij je thuis. ik doe dit ook voor mijn bmw 325 en lotus elise waarmee ik circuit rijdt. werkt echt super. Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”