Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Beste Forum leden,

Banden is vaak een onderwerp van gesprek waarbij een ieder zo'n zijn eigen voorkeur heeft en/of ervaring.

Deze maand stond er een banden test in de MotorPlus. Een leuk blad vind ik.

Hierbij de conclusie:

Afbeelding

Nu heb ik de continental banden op mijn motor. De volgende worden de Dunlop's

Groet, Maarten de Vries
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Foto formaat aangepast. Nu staat hij er wel helemaal op. Alleen zijn de letters nu iets kleiner. Maar we hebben toch nog allemaal jonge ogen :D
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Baird »

Leuke test maar de punten zitten wel héél dicht bij elkaar 211-216.

Rij zelf trouwens op de Dunlops, maar de beste was de Michelin Pilot Road 1 _004 _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Zelf vind ik alleen jammer dat er in de test niet naar de levensduur van de banden wordt gekeken.

Gr Maarten de Vries
Ton1959

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mijn vertrouwen in de bandentests is nog iets verder terug gelopen. Ik denk dat je de banden echt op onze BMW's moet testen om tot een duidelijk resultaat te komen.Ik ga eerst de MPR3 achter dit jaar nog laten opleggen en dan volgende keer de Dunlops Roadsmart testen. Als je de motor lang genoeg houd kan je meerdere banden zelf testen.


Ton _004
KaleFietsbel

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door KaleFietsbel »

Zo te zien was de keus van Kenny om een tweetal PR 3's op de mijne te leggen een prima keus!
Mototaz

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Mototaz »

Er gaan dus mpr3 onder bij mij, ik heb liever een nerveuze band die beter is op nat wegdek dan een rustige band die minder goed is op nat wegdek Big RT Smile
Past wel enigzins bij mijn rijstijl ook, daarnaast was ik zeer te spreken over de pilot road 2 dus de 3 zal vast net zo goed zijn 8-)
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Baird »

Mijn huisleverancier SABRA in Geldermalsen kon nog weinig zeggen over het lange termijn gedrag van de PR3, eerst maar eens horen wat daar uitkomt voordat ik me waag aan mini-lamellen en gaatjes!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
RhanRT

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door RhanRT »

De Dunlop Road Smart onder mijn vorige motor gehad, beviel mij zeer goed!!
Uitstekende grip maar wel een zachte band die snel slijt, tja je moet er wat voor over hebben.
Op mijn huidige motor MPR2 gehad, ook goed, maar door een te laat geconstateerde lagere bandendruk en te vlotte rijstijl naar de knoppen gereden.
Had nog een setje MPR1 liggen en die liggen er nu op, prima, niks mis mee.
Twijfel toch sterk tussen de Dunlops als vervanging en de MPR3.
Oja, wat is snel slijten voor de Dunlop Road Smart?
Nou ga er maar van uit dat je zo omstreeks de 4500 km een duidelijke slijtage kan waarnemen en voelen bij een sportieve rijstijl.
Bedenk dat een lange levensduur van een band ten koste gaat van de grip, niks mis mee als je een tourgebruik hebt.
Voor een sportieve stijl kies je anders en accepteer je een snellere slijtage.
Daarnaast zou je een keuze moeten maken als je het gehele jaar doorrijdt, even ruw gezegd, ga je het najaar in dan kies je een band voor natte omstandigheden, moet je in het voorjaar banden wisselen dan kies je meer voor de droge periode.
En dan nog, we hebben het weer niet in de hand dus je keuze kan verkeerd zijn _002
Laat dan met het rijden jouw verstand boven de banden staan.

groet,
RhanRT
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Baird schreef:Mijn huisleverancier SABRA in Geldermalsen kon nog weinig zeggen over het lange termijn gedrag van de PR3, eerst maar eens horen wat daar uitkomt voordat ik me waag aan mini-lamellen en gaatjes!
Ook ik twijfelde tussen de MPR3 en de MPR2. Afgelopen jaar met een set MPR2 gereden (hele jaar door en bijna elke dag). Band is me prima bevallen (zeker ook bij nat wegdek _004 ). Nu is de achterband lek en heb ik Kenny gevraagd er toch weer een MPR2 onder te leggen. Net als Baird weet ook ik niet wat de MPR3 op de langere termijn doet. Eerst maar eens op wat gebruikerservaringen wachten. Wellicht wordt de volgende set dan wel de MPR3.
BM-double-UU

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

De bridgstone toerband staat er bv niet bij... Deze heb ik er nu 5000 km omzitten en voldoet ook prima.

Bij nat weer heeft ie voldoende grip en bij sportief rijden ook.... Nu nog de ervaring opdoen hoeveel km ie meegaat.
Ton1959

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Wat is een Bridgestone toerband? Heeft die geen typenaam?

Ton _004
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ton1959 schreef:Wat is een Bridgestone toerband? Heeft die geen typenaam?
Ja... gek dat die BT-023 niet in de test is meegenomen...?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
BM-double-UU

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Ton1959 schreef:Wat is een Bridgestone toerband? Heeft die geen typenaam?

Ton _004
Ik ben niet thuis dus kon niet even naar het type kijken :$ en ik kon er maar niet op komen _001 :D het is inderdaad de BT-023

Thanks moh_fan

Gr. Hans
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door WernerB »

Had onder mijn R1100rt ook PR-2. Prima en vertrouwenwekkende band, maar veel last van cuppen. Nu ligt er BT-023 onder en dat al 16000 km naar volle tevredenheid! Strak stuurgedrag en geen cuppingverschijnselen. Heb wel het idee dat de BT023 iets meer trillingen doorgeeft dan de PR-2.

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
thooms

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door thooms »

Dat cuppen is een vreemd verhaal nooit gehad met de vorige metzeler en ineens dit jaar wel met mijn metzeler interact 6 bandenspanning op 2.9 bar want rijd met 2 personen.
zeg het maar.
Voor een mpr 2 prima niets geen cuppen 4000 km mee gereden dus ga dat achter ook maar eens doen .
Ach en grip hebben ze allemaal niets te klagen.
Ton1959

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ook bij mijn Mpr3 geen mooi slijtagepatroon maar heb de bandenspanning aangepast en na 500 km verder zie ik geen toename van deze slijtage. Ik ben benieuwd hoe de band zich verder gaat houden. De bandenspanning die Michelin aangeeft is in ieder geval te laag voor de MPR3. Maar ja waarschijnlijk test Michelin zijn banden niet op BMW's.

Ton
LHHC

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door LHHC »

Ton1959 schreef:Ook bij mijn Mpr3 geen mooi slijtagepatroon maar heb de bandenspanning aangepast ........
Ton
Ton, ben benieuwd naar welke waarden je de bandenspanning hebt aangepast, kun je dat nog ff vermelden??
Ton1959

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Voor mijn R1100R moest de bandenspanning volgens de heren bij Michelin 2.2 voor en 2.5 achter zijn. Deze heb ik nu met 0.2 beide verhoogt. En dit terwijl ik toch solo rijd meestal nog zonder koffers ook. Dus weinig gewicht op de motor omdat ik zelf ook maar 80 kg weeg.

Ton _004
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Heb net voor de beurt eind juli de Dunlpos besteld.

Zal jullie op de hoogte houden voor wat betreft mijn bevindingen

Groetjes,

Maarten de Vries
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2010, 16:25
Type: R1100RT
Bijz: met zumo 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer
Locatie: Colmschate

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Herman »

Wat is dit toch iedere keer weer een dankbaar onderwerp. Ook ik sta weer voor het dilemma: Welke band wordt het???
Nu de Metzeler Z6 (en ook zoals anderen begrijp) met behoorlijke cup problemen. Het lijkt wel een heuvellandschap en die wordt het dus niet meer.
De dealer had het voorstel om er Pirelli Strada onder te zetten. Zelf ben ik gecharmeerd van de BT023 (afgaande op de goede verhalen).
Wie heeft er ervaring met de Pirelli?

Herman
Ton1959

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het blijft inderdaad moeilijk. Aangezien de Michelin MPR3 telkens gooed scoort in de tests blijf ik daar maar even bij .Ik moet zeggen dat de Bridgestone BT 21 als voorband echt niks waard was op de BMW maar de achterband ook een BT21 ligt er nu 10000km op en deze zou gemakkelijk deze afstand weer kunnen afleggen volgens mij. Maar hij zal het bij mij niet doen omdat ik toch ook wil weten hoe de MPR3 achter het zal doen en daarom wil ik de Bridgestone dit jaar ook vervangen. Deze motor is de eerste die voorbanden harder slijt dan achterbanden.
De Dunlop Roadsmart lijkt mij ook een goede band. Misschien kijken waar je het liefst een band koopt en welke qua prijs ook gunstig is. Ik ga gewoon weer naar Kenny met mijn wieltje. Maar eerst weer even sparen meer iets voor de wintertijd. Maar ja wat je ook koopt het rijd zeker beter als je oude band.

Ton _004
Gebruikersavatar
Michl
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 feb 2009, 07:00
Type: R1200RT
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Michl »

Ton1959 schreef:Het blijft inderdaad moeilijk. Aangezien de Michelin MPR3 telkens gooed scoort in de tests blijf ik daar maar even bij .Ik moet zeggen dat de Bridgestone BT 21 als voorband echt niks waard was op de BMW maar de achterband ook een BT21 ligt er nu 10000km op en deze zou gemakkelijk deze afstand weer kunnen afleggen volgens mij. Maar hij zal het bij mij niet doen omdat ik toch ook wil weten hoe de MPR3 achter het zal doen en daarom wil ik de Bridgestone dit jaar ook vervangen. Deze motor is de eerste die voorbanden harder slijt dan achterbanden.
Was toen een bekende combinatie de BT021 achter met een BT020 voor te combineren. Ik had dit ook zo op de ST1100.

Na PR op de R1200RT ben ik weer op de vertrouwde brugsteen onderweg: BT023GT en al weer 12000km zonder problemen.

Groet,
Michl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2023
2023
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik heb de indruk dat de genoemde bandentest in het blad Motorplus waar ik zelf ook abbonee op ben meer neigt naar banden voor Sport-tour motoren zoals de foto's van volgens mij de Honda. dat is misschien ook de rede dat de Bridgestone BT 23 banden niet in het verhaal voorkomen. Ik heb in iedergeval hele goede ervaringen met de BT-23 achter en de BT-23 Rt voor op mijn R1150RT, ik ben er nu mee op vakantie geweest met duo en volle bepakking naar Sardinie en Corsica ook bij hoge temperaturen en heb ook veel in de bergen gereden en ben er nog steeds erg tevreden over na 10.000 kilometers en ze zijn nog niet versleten, dus ik ga ook voor een volgende set weer voor de Bridgestone BT-23 bij mijn vaste banden adres Sabra.
-1150- Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
BM-double-UU

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Ik heb nu bijna 10.000 km gereden op mijn Bridgestone BT-23 en qua slijtage is de achterband op zijn eind.
De band voldoet prima... voelt goed aan ook tot aan het randje in de bergen... bij nat weer ook goede resutaten.

Echter vind ik dat deze band zeer snel een vlak kantje krijgt met snelweg kilometers, dat vind ik dan weer minder en zoveel snelweg rij ik niet eens.
Het is de eerste keer dat ik deze band erom heb zitten dus geen ervaring mee, iemand van jullie misschien?

Nu heb ik gelezen dat de pilot road 3 een harder middenstuk heeft en de zijkanten zachter zijn...iemand al ervaring met deze banden hierin?

Groet Hans.
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door jaybmw »

Hans,de pr 2 had al het zg dual-compound hoor.En Bridgestone heeft dit ook al op sportbanden.Toerbanden weet ik niet exact,maar daar ga ik wel van uit. Check eens op "http://www.mopedreifen.de",hierop staan prijzen,tests en verdere beoordelingen van ieder type band.

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door scan »

Hans,
Op welke spanning rij je BT023 dan.
BM-double-UU

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

scan schreef:Hans,
Op welke spanning rij je BT023 dan.

De voorband heb ik op 2.5 bar en achter op 2,9 bar
Dit is meestal met topkoffer en vriendin achterop.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door scan »

Spanning vóór lijkt me goed maar achter kan die, gezien het totale gewicht, meer hebben.
Heb je wel de BT023 in "GT" uitvoering gemonteerd?
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ja, jammer dat de BT's er niet in de test staan. Ben met 'm 3 set BT-23-GT bezig en ze bevallen logiserwijs dus goed.

Wat een enorme verschillen in bijvoorbeeld kilometers op banden. Misschien moeten we een onderzoek doen naar bandenslijtage/levensduur in combinatie met benzine verbruik. Is misschien wel een leuke paradox in te vinden.

Mijn vorige set BT-23-GT ging er uit met 23.000 achter en 12.500 voor. Bandenspanning hou ik redelijk constant op 2.5 voor en 2.9 achter. De laatste weken heb ik de fabriekswaarde eens uitgeprobeerd met 2.2/2.5 (solo). Persoonlijk merk ik het verschil wel in rechtuit stabiliteit die toeneemt, maar in bochten is toch wel weer wennen. Ben gisteren weer teruggegaan naar 2.5/2.9., maar van de winter haal ik toch weet iets vanaf denk ik.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Ton1959

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Eigenlijk is de levensduur van banden volgens mij hier best overdreven. En daarmee bedoel ik niet dat ik de kilometerstanden niet geloof maar een achterband die er 15000km op ligt rijd gewoon niet echt fijn meer. Ik vind dat als de rijkwaliteit behoorlijk achteruit gaat de band ook aan vervanging toe is.
En inderdaad net als het benzineverbruik kan je de levensduur van de banden ook behoorlijk verlagen of verhogen door de rijstijl. En een juiste bandenspanning verlengt de levensduur ook. Bij Michelin dus een bandenspanning hoger dan Michelin zelf aangeeft. Staat bij een band de bandenspanning te laag dan is het zo gebeurd met de band.
Motorbanden en autobanden zijn dus voor mij echt een groot verschil omdat je met de motor maar op twee wielen staat zijn eigenlijk de eisen voor deze banden een stuk hoger.

Ton
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door mhovens »

Morgen komt bij mij ook weer een setje bt-023 er onder. Ik en er te vreden over. Het canvas komt er bijna door heen, dus letterlijk op tot op den draad. Kan ik weer voor een hele poos tegen.
Inspector Gadget

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jij durft! :shock:
Bij 3 mm begin ik er al over na te denken en bij 2 mm is het echt terstond verwisselen bij mij.

Is dat per ongeluk aan je aandacht ontglipt of is het doelbewust dat je zo lang door durft te rijden? _001
Of was het bij wijze van spreken? ;)
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ton1959 schreef:Eigenlijk is de levensduur van banden volgens mij hier best overdreven. En daarmee bedoel ik niet dat ik de kilometerstanden niet geloof maar een achterband die er 15000km op ligt rijd gewoon niet echt fijn meer. Ik vind dat als de rijkwaliteit behoorlijk achteruit gaat de band ook aan vervanging toe is.

Ton
Ik rij de band op tot de slijtvlakjes. Wil geen overbodige risico's nemen. Natuurlijk rijdt de band iets minder lekker als er 20.000 op staat, maar het is nu ook weer niet heel erg. De voorband vind ik wel storend als deze te ver slijt.

Ik rijd dagelijks motor met zo'n 20.000 km per jaar en kosten spelen dus ook een rol. Met 2 beurten, 1 achterband en 2 voorbanden, 1.000 liter benzine per jaar (laten we de afschrijving maar even buiten beschouwing laten), gaat het al snel om veel geld. Veiligheid gaat voor hoor, dat wel.
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 24 sep 2011, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door mhovens »

Ik rijd ook dagelijks en ik poets haar in ieder geval elke twee weken en dan wordt zo ook helemaal gecontroleerd. Ik heb de slijt vlakjes gezien maar zoals dat gaat, dan gaat de telefoon komt een vraag moet je dingen uitzoeken en dan is de dag weer voorbij. En dan komt een collega, ook een RT rijder en zegt terloops wanneer ga je je banden vervangen en dan denk je oh ja. Gelijk een afspraak gemaakt en laten vervangen. Maar als je de slijtvlakjes ziet dan gaat het ook weer heel snel.
Ton1959

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik rijd nooit tot de slijtvlakjes zelfs met de auto vernieuw ik ze nog voordat ik zo ver kom. Vergeet de functie waterafvoer ook niet van je banden. De kosten van banden zijn niks in vergelijking met zorgkosten. Die twee stukken rubber houden mij van de weg. Morgen weer een echte motordag yesssssssssss

Ton _004
BM-double-UU

Re: Uitslag banden test in MotorPlus van juni 2011

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

scan schreef:Spanning vóór lijkt me goed maar achter kan die, gezien het totale gewicht, meer hebben.
Heb je wel de BT023 in "GT" uitvoering gemonteerd?
Ja ik heb de GT uitvoering erop....
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”